Dragon Age: Origins

Kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Dragon Age: Origins

Inlägg av dajcman » 4 januari 2010 kl. 11:55

Ser att vi inte har en tråd om detta fantastiska spel, så här är en. Någon mer än jag som fick en grymt fantastisk spelupplevelse som man inte känt på länge?
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 4 januari 2010 kl. 20:18

jag ska köpa spelet när jag får pengar, (30:e januari). Tror jag. Ska köpa det på siba för 400. Skulle ha köpt det den här månaden men banken hade satt in mitt studiebidrag på morsans konto, som dom ska göra, men sen inte skickat det till mitt utan pengarna var kvar. Och då drogs det 600 kronor. Så jag fick bara 400 kr kvar.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Combalex
Droid

Inlägg av Combalex » 4 januari 2010 kl. 21:16

Jag har spelet på 360, köpte det vid release. Riktigt bra är det, typiskt Bioware rollspel, kan lätt mäta sig med Mass effect, och sure, Kotor om man nu är inne i just temat av Dragon age.

Användarvisningsbild
Storm
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Storm » 7 januari 2010 kl. 08:04

niklazz0n skrev:Först och främst: Spelet är ifrån 18 så jag bryr mig inte ärligt talat. Blir bara så trött på spel utvecklare som bara gör mer och mer våld i spel. Och det finns bara en anledning till det: De vill ha mer pengar! För ifall det är 18 årsgräns tycker folk det är mer spännande att köpa än om det hade varit 12+ då hade de inte sålt så bra, för folk är så skumma! de vill bara ha våld. Jag vill inte ha ett mot agrument, förlåt mig nu ska jag dra mig tillbaks.
Jag tror inte det är mer våld i Dragon Age än nått annat spel, visst är det lite blod och sånt, men inte mer än andra spel som är från 16 år.

Jag tror mer att det är för att man har valet att vara ond som gör att det får 18 års gräns. Man har många val att göra där man kan slakta en hel by eller döda en oskyldig. Plus att det finns sexuella val att göra med, och vi vet hur de ser på sex i USA.

I ett linjärtspel som hack´n´slash så hade det nog bara vart 16 års gräns.

Fast vet inte hur de sätter de gränserna
"- Set for Stun.."
Följ oss på Facebook!
http://www.facebook.com/pages/Starwarsse/306168473989

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 7 januari 2010 kl. 09:29

Storm skrev:
niklazz0n skrev:Först och främst: Spelet är ifrån 18 så jag bryr mig inte ärligt talat. Blir bara så trött på spel utvecklare som bara gör mer och mer våld i spel. Och det finns bara en anledning till det: De vill ha mer pengar! För ifall det är 18 årsgräns tycker folk det är mer spännande att köpa än om det hade varit 12+ då hade de inte sålt så bra, för folk är så skumma! de vill bara ha våld. Jag vill inte ha ett mot agrument, förlåt mig nu ska jag dra mig tillbaks.
Jag tror inte det är mer våld i Dragon Age än nått annat spel, visst är det lite blod och sånt, men inte mer än andra spel som är från 16 år.

Jag tror mer att det är för att man har valet att vara ond som gör att det får 18 års gräns. Man har många val att göra där man kan slakta en hel by eller döda en oskyldig. Plus att det finns sexuella val att göra med, och vi vet hur de ser på sex i USA.

I ett linjärtspel som hack´n´slash så hade det nog bara vart 16 års gräns.

Fast vet inte hur de sätter de gränserna
Om du vill känna till amerikanernas märkliga åldrar kan man alltid kolla på deras sida: http://www.esrb.org/index-js.jsp

Föresten, Fable spelen är 16+ i Sverige trots att man kan leka ond och slakta helt oskyldiga människor. Även sexuellt innehåll finns i spelen, men tack och lov är det censurerat.

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 7 januari 2010 kl. 13:08

Men gör det något om det är från 18+ då? jag hade köpt det om det hade varit ifrån 3+ (hade antagligen inte varit så bra spel då ;)) bara man verkligen tycker att spelet verkar bra. jag tittar inte på åldersgränsen när jag köper spel, det kvittar enligt mig (förutom att omdet är 18+ så måste nån vuxen va med en när man köper det)

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 7 januari 2010 kl. 13:43

När jag köpte Assassins Creed 2 som var 18+ så behövde jag ingen vuxen med mig. Kanske dom på gamestop trodde jag var 18 år, inte vet jag.
Jag har nu iaf bestämt mig för att inte köpa Dragon Age: Origins än. Tror jag. Det beror på vad det kostar när jag får pengar den sista januari. Kostar det 400 kronor som det kostade senaste gången jag tittade så köper jag det, annars ska jag köpa PROTOTYPE. Det spelet verkar riktigt coolt. Man akn kapa människor på mitten på det spelet.
Senast redigerad av 1 stefan313, redigerad totalt 12 gånger.

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 12 januari 2010 kl. 09:17

stefan313 skrev:När jag köpte Assassins Creed 2 som var 18+ så behövde jag ingen vuxen med mig. KAnske dom på gamestop trodde jag var 18 år, inte vet jag.
När jag var på MediaMarkt i Göteborg tipsade en i personalen mig om Grand Theft Auto IV till Xbox 360 för 299 kronor som han ansåg var jättebilligt. Han kanske trodde att jag var 18 år? Äcklig tanke ändå när jag inte har så mycket hår på brösten, för jag har hört att homosexuella rakar sig där.

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 12 januari 2010 kl. 15:45

Men du hade väl tröja på dig på Mediamarkt? ;)

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 12 januari 2010 kl. 22:02

Man måste väl inte ha hår på bröstet bara för att man är 18 år?
Iaf så ska jag köpa DAO på siba tror jag. fast på gamestop så har dom rea på spelet, för bara 498:-, och från början kosatde det 699:-. Men på SIBA kan det vara billigare. På deras sida kostar det 398, men i butiken vet jag inte.

Användarvisningsbild
Storm
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Storm » 13 januari 2010 kl. 10:05

Men enligt ESRB så får det 18+ för att det är "prolonged violence" och extra mycket naket eller snusk.
Så ser man det i perspektiv till Oblivion och Fable så måste det fått 18+ för att det är mycket sex i spelet. Mer grafiskt än i Fable.

Förstår inte hur USA kan se sex som värre än våld?
"- Set for Stun.."
Följ oss på Facebook!
http://www.facebook.com/pages/Starwarsse/306168473989

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 13 januari 2010 kl. 16:18

stefan313 skrev:Man måste väl inte ha hår på bröstet bara för att man är 18 år?
Iaf så ska jag köpa DAO på siba tror jag. fast på gamestop så har dom rea på spelet, för bara 498:-, och från början kosatde det 699:-. Men på SIBA kan det vara billigare. På deras sida kostar det 398, men i butiken vet jag inte.
Det kostar bara 398:- i butiken också.

Skriv svar