Favorit spel?

Kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Favorit spel?

Inlägg av Darth Bane » 18 september 2010 kl. 09:26

Här kan man disskutera vilket dator/tv-spel man tycker är bäst.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 september 2010 kl. 10:50

Star Wars spelen.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 18 september 2010 kl. 11:28

Dark-lord skrev:Star Wars spelen.
Kom igen Dark-lord du har väl spelat några andra spel än star wars spelen som du tycker är bra?
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 18 september 2010 kl. 11:36

Vet inte.
Senast redigerad av 1 Darth Worgen, redigerad totalt 11 gånger.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 september 2010 kl. 12:21

PCGamer.se har en fint system för dess medlemmar. Kan ge er min fulla lista på de spel som går att lista där. Har ungefär 100 spel jag gett betyg på.

Min PCGamer-lista

För de som inte orkar leta igenom mina allra bästa spel kan jag lista de här.

1.Command & Conquer: Red Alert
2.Team Fortress 2
3.Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
4.Mass Effect
5.Mass Effect 2
6.Battlefield 2
7.Command & Conquer: Tiberian Sun
8.Half-Life 2
9.StarCraft II: Wings of Liberty
10.Star Wars: Knights of the Old Republic
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 september 2010 kl. 13:43

Wilfer88 skrev:PCGamer.se har en fint system för dess medlemmar. Kan ge er min fulla lista på de spel som går att lista där. Har ungefär 100 spel jag gett betyg på.

Min PCGamer-lista

2.Team Fortress 2
4.Mass Effect
5.Mass Effect 2
6.Battlefield 2
8.Half-Life 2
Är SW spelen inte dina favoriter? :o
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 18 september 2010 kl. 13:48

Dark-lord skrev:
Bara för att man gillar Star Wars betyder det inte att Star Wars tar över fronten på alla områden. I bokområdet vinner Bibeln, i serietidningsområdet vinner Marvel och Kalle Anka, i godisområdet vinner Marabou och i filmområdet Star Wars. Då ur min synvinkel för att inte skapa förvirring.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 september 2010 kl. 13:55

Dark-lord skrev:
Wilfer88 skrev:PCGamer.se har en fint system för dess medlemmar. Kan ge er min fulla lista på de spel som går att lista där. Har ungefär 100 spel jag gett betyg på.

Min PCGamer-lista

2.Team Fortress 2
4.Mass Effect
5.Mass Effect 2
6.Battlefield 2
8.Half-Life 2
Sjävklart inte. Finns ingen som säger att Lucasarts eller de som de hyr för att göra SW-spel är de bästa inom spelindustrin. Som du ser, bara 2 spel i topp10. Ytterligare 2 spel i topp20. Xwing vs Tie Fighter och Empire at War. Så bara 4 SW spel av mina 20 favorit-spel. Lucasarts har inte utvecklat något av dem. När det gäller story, gameplay, grafik, multiplayer,ljud, hållbarhet, detaljer osv, så är det få Star Wars-spel som verkligen hamnar i toppligan. Det är inget man ens ska behöva erkänna, det är ett faktum.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 september 2010 kl. 14:06

Wilfer88 skrev:
Dark-lord skrev:

Min PCGamer-lista

2.Team Fortress 2
4.Mass Effect
5.Mass Effect 2
6.Battlefield 2
8.Half-Life 2
Sjävklart inte. Finns ingen som säger att Lucasarts eller de som de hyr för att göra SW-spel är de bästa inom spelindustrin. Som du ser, bara 2 spel i topp10. Ytterligare 2 spel i topp20. Xwing vs Tie Fighter och Empire at War. Så bara 4 SW spel av mina 20 favorit-spel. Lucasarts har inte utvecklat något av dem. När det gäller story, gameplay, grafik, multiplayer,ljud, hållbarhet, detaljer osv, så är det få Star Wars-spel som verkligen hamnar i toppligan. Det är inget man ens ska behöva erkänna, det är ett faktum.
Vi två tänker verkligen inte ligadant.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 september 2010 kl. 14:16

När du bedömer spel tänker du nog inte så mycket på story, gameplay, grafik, multiplayer,ljud, hållbarhet, detaljer, nyskapande osv och sedan jämför med spel som kommer från samma tid och som var samma typ av spel (fps, rts, mmo, rpg) osv. Sen kanske ditt register av spelade spel, eller totalt antal spelade timmar på de olika spelen, inte är särskilt imponerande.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 september 2010 kl. 14:18

Jag bedömer inte spel efter grafik och gameplay,

Det är bara korkat.

Det handlar bara om story, och Star Wars spelen berättar sin story lika bra i väldigt många spel, dessutom om man är riktigt insatt i SW så borde det vara ens favoritspel.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 september 2010 kl. 14:30

Dark-lord skrev:Jag bedömer inte spel efter grafik och gameplay,

Det är bara korkat.

Det handlar bara om story, och Star Wars spelen berättar sin story lika bra i väldigt många spel, dessutom om man är riktigt insatt i SW så borde det vara ens favoritspel.
Ska vi se... Kotor1, Kotor2, Jedi Knight-spelen och Tie Fighter. Av alla över de 100 SW-spel som finns, så är det bara dessa som en story som utmärker sig. Resten av spelen har knappt fått beröm alls gällande storyn. De som ligger på gränsen är väl TFU och Republic Commando, men de har inget större register av bra kritik från de största kritikerna(alltså folk som ägnar sina liv åt spel).

Vi snackar om tv och pc-spel. Story är en av de viktiga delarna. Men pallar inte spelen av att vara bra på andra delar, då finns det helt enkelt andra spel som gör det, och därmed är och förblir bättre, hur mycket man än gillar just storyn i ett SW-spel.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 september 2010 kl. 14:35

Wilfer88 skrev:

Det är bara korkat.

Ska vi se... Kotor1, Kotor2, Jedi Knight-spelen och Tie Fighter. Av alla över de 100 SW-spel som finns, så är det bara dessa som en story som utmärker sig. Resten av spelen har knappt fått beröm alls gällande storyn. De som ligger på gränsen är väl TFU och Republic Commando, men de har inget större register av bra kritik från de största kritikerna(alltså folk som ägnar sina liv åt spel).

Vi snackar om tv och pc-spel. Story är en av de viktiga delarna. Men pallar inte spelen av att vara bra på andra delar, då finns det helt enkelt andra spel som gör det, och därmed är och förblir bättre, hur mycket man än gillar just storyn i ett SW-spel.
Alla SW spel har story.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 september 2010 kl. 14:52

Dark-lord skrev:
Wilfer88 skrev:

Det är bara korkat.

Alla SW spel har story.
X-Wing vs Tie Fighter,The Clone Wars Lightsaber Duals saknar story helt. Alla spel från filmerna är lånade storys, alltså utan mycket nytt. Battlefront spelen och empire at war har inte mycket story att berätta även om det råkar finnas litegrann.

Sen förstod jag inte din argumentation. Jag dissade många sw-spel pga de har dålig grafik, gameplay mm. Då kan du inte väga upp allt med story när jag redan sagt att story inte på egen hand kan lyfta upp ett spel, då vi faktiskt snackar om spel, inte böcker.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 september 2010 kl. 14:55

Även om de saknar story så är de ändå kul.

Grafik och gameplay saknar helt värde, det är det jag menar.

Skriv svar