Favorit spel?

Kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Re: Favorit spel?

Inlägg av Kaxs » 16 februari 2011 kl. 11:53

Jag tycker mest det känns som att "Lego Star Wars var lyckat, så då gör vi samma sak med massa andra kända filmer..." Ganska fantasilöst, om du frågar mig. Men men, vem vet, det kanske har någonting som Star Wars saknar. Ska inte klaga för mycket innan jag provat det--om jag över huvud taget gör det.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 16 februari 2011 kl. 14:53

Kaxs skrev:Ska inte klaga för mycket innan jag provat det--om jag över huvud taget gör det.
Passa på och gör det när du är i Legoland.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 16 februari 2011 kl. 15:57

Right, för där är jag alltid.... :roll:

Men, som jag brukar säga, det hör till en annan tråd.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Plo Koon
Padawan

Inlägg av Plo Koon » 4 mars 2011 kl. 16:41

För tillfället spelar jag mest Fifa 10 till Xbox 360. Karriär-läget är riktigt skoj alltså.
"Don't everyone thank me at once."

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 4 mars 2011 kl. 18:52

Plo Koon skrev:För tillfället spelar jag mest Fifa 10 till Xbox 360. Karriär-läget är riktigt skoj alltså.
Ja drar man igån ett karriär-läge så fastnar man! Det är rikitg underhållande :)
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 5 mars 2011 kl. 01:22

Haha, jag körde nog en 10 säsonger på typ 2 månader på fifa 11, riktigt kul :D
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Re:

Inlägg av Jigglypuff » 5 mars 2011 kl. 15:01

Jigglypuff skrev:Ni får väl se. =)
Ser ut som jag närmar mig sanningen. =)

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 5 mars 2011 kl. 15:11

Om man inte räknar med de flesta SW spelen, så är nog GTA Spelen mina favoritspel. Äger ändast San Andreas, men vill ha de nya(GTA IV, Episodes from Liberty City, The Ballad of Gay Tony) De är mycket verkligare.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Plo Koon
Padawan

Inlägg av Plo Koon » 5 mars 2011 kl. 17:40

Dark-lord skrev:Om man inte räknar med de flesta SW spelen, så är nog GTA Spelen mina favoritspel. Äger ändast San Andreas, men vill ha de nya GTA IV, Episodes from Liberty City, The Ballad of Gay Tony) De är mycket verkligare.
Där ser man.
Jag köpte GTA IV för några veckor sen och tröttnade bara efter några dagars spelande. För det första var storyn rätt så trist och för det andra så var spelet alldeles för verkligt. GTA ska, enligt mig, vara lite överdrivet. Uppskattade San Andreas mycket, mycket mer.
"Don't everyone thank me at once."

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 5 mars 2011 kl. 17:51

Jag tycker ju verkligare det är, desto roligare att spela är det.(Om det inte är SW, men då ska det vara SW verkligt ;) )
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 5 mars 2011 kl. 21:08

Plo Koon skrev:
Dark-lord skrev:Om man inte räknar med de flesta SW spelen, så är nog GTA Spelen mina favoritspel. Äger ändast San Andreas, men vill ha de nya GTA IV, Episodes from Liberty City, The Ballad of Gay Tony) De är mycket verkligare.
Där ser man.
Jag köpte GTA IV för några veckor sen och tröttnade bara efter några dagars spelande. För det första var storyn rätt så trist och för det andra så var spelet alldeles för verkligt. GTA ska, enligt mig, vara lite överdrivet. Uppskattade San Andreas mycket, mycket mer.
Precis!! San Andreas är bäst, GTA IV är för verkligt.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Gary Oak
Droid

Inlägg av Gary Oak » 26 februari 2013 kl. 21:16

1. The elder scrolls: Skyrim
2. Kotor 2
3. Empire total war
4. Halo 3
5. Portal 2
6. Mass effect
7. Super mario galaxy
8. Battlefront 2
9. Amnesia
10. Call of duty 4: Modern warfare
This way Revan should be... A Sith Lord, master of evil...

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 15 juni 2013 kl. 00:20

Ett av mina favoritspel måste ändå vara Red Dead Redemption. Storyn är för det första en av de bästa jag upplevt inom media, friheten och hållbarheten är förvånansvärt stor, och gameplayet håller rätt bra standard även nu flera år efter release. Hoppas på att Rockstar någon gång släpper en uppföljare till detta magnifika spel!

Annars är Assassin's Creed spelen och Bully några klara favoriter vad gäller just story. (gameplayet kan man dock knappast klaga på heller).

Har förövrigt köpt ett nytt spel vid namn LA Noire (även det tillverkat av Rockstar) som har ett sjukt underhållningsvärde. Man får sitta och klura och fundera ett bra tag under detta spel, och det är inget direkt action-spel, utan snarare ett storybaserat spel som går ut på att analysera folks dialoger och avgöra ifall de talar sanning eller ej. Ett annorlunda koncept som jag gärna skulle vilja se mer av! Har dock inte klarat ut det ännu, så kan ej lägga det på listan över favoriter.

Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 18 juni 2013 kl. 09:36

Dark-lord skrev:Ett av mina favoritspel måste ändå vara Red Dead Redemption. Storyn är för det första en av de bästa jag upplevt inom media, friheten och hållbarheten är förvånansvärt stor, och gameplayet håller rätt bra standard även nu flera år efter release. Hoppas på att Rockstar någon gång släpper en uppföljare till detta magnifika spel!

Annars är Assassin's Creed spelen och Bully några klara favoriter vad gäller just story. (gameplayet kan man dock knappast klaga på heller).

Har förövrigt köpt ett nytt spel vid namn LA Noire (även det tillverkat av Rockstar) som har ett sjukt underhållningsvärde. Man får sitta och klura och fundera ett bra tag under detta spel, och det är inget direkt action-spel, utan snarare ett storybaserat spel som går ut på att analysera folks dialoger och avgöra ifall de talar sanning eller ej. Ett annorlunda koncept som jag gärna skulle vilja se mer av! Har dock inte klarat ut det ännu, så kan ej lägga det på listan över favoriter.
Red Dead är en asnice spel, likaså assassins creed spelen :) Och LA Noire är också är nice spel, som du säger inte mycket action, förutom då det är bankrån och sånt som man kan hjälpa till att stoppa. Om du har sett Mad Men någon gång så är röstskådespelaren till huvudpersonen i LA Noire även en av karaktärerna i Mad Men, vilket jag vart rätt så förvånad över när jag såg det för första gången :lol:
Mitt favoritspel just nu är (utan tvekan!!) The Last of Us! Hade sjukt stora förhoppningar på det spelet då det är Naughty Dog (samma skapare som till Uncharted triologin) och känner nu att de förhoppningarna inte var förgäves. Sjukt roligt spel, intressant story och lagom läskigt (då det är ett survival horror spel) emellanåt. Nice grafik, skönt ljud och intressanta karaktärer är inte heller något att klaga på. För alla som har ps3 kan jag tipsa om det spelet!
"Obi-Wan never told you what happened to your father."
"He told me enough! He told me you killed him."
"No. I am your father."

Darth Vader till Luke Skywalker

Användarvisningsbild
Darth Disious
Wompråtta

Inlägg av Darth Disious » 21 juni 2013 kl. 14:17

Så här ser det ut hos mig (är nog ett större halo nörd än SW nörd men så kan det vara)

1: Halo: CE
2: Halo: 3 & 4
3: Assasinscreed II
4: CaC: Red Alert
5: Assasincreed 1

Skriv svar