Mass Effect serien

Kort-, bräd-, TV- eller datorspel.

Gillar du Mass Effect?

Det bästa spelet någonsin!
4
25%
Gillar bara Mass effect 1
0
Inga röster
Mass effect 2 äger ut Mass effect 1
4
25%
Bra men inte mitt favorit spel
6
38%
Det sämsta spelet någonsin
2
13%

Antal röster: 16

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Mass Effect serien

Inlägg av Dark-lord » 4 november 2014 kl. 22:26

Slave 4 skrev:Mm, passande. Har precis spelat klart ME2 med alla dlc tillägg, och såg Paragon Lost igår.
I dag ska jag börja på ME3.

Så ska vi se om jag har gjort några bra beslut ;)
Trevligt! Första gången klarat för dig? :P
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 15 mars 2015 kl. 22:12

Blir snart att börja med trean, när jag dragit igenom lite andra spel. Var ett tag sedan jag körde igenom tvåan(en av mina härligaste spelupplevelser någonsin), så är väl dags att slutföra trilogin snart för min del!
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 februari 2016 kl. 23:38

Var ett tag sen man körde igenom något av spelen. Testa trean i höstas men blev aldrig att jag körde en hel omgång. Tror det är Kotor 2 som fått mätta min rpg-lust.

Men kikade runt lite på youtube och med Mass Effect Andromeda som kanske släpps i år så vore det kul värma upp lite med de tidigare titlarna. Dock är ju hypen än ganska låg, de har verkligen varit sparsam med info om spelet, långt mellan nyheterna och deras teasers visar inte mycket. https://www.youtube.com/watch?v=uG8V9dRqSsw hade i princip glömt det dom visade upp på E3 förra året.
Efter att ha kikat lite på det och launch-trailers och annat best of-videos från Mass Effect-serien så blir det nog att man tar och drar igenom denna serie, igen :lol:
Blev ju aldrig att jag testa Citadellet-dlc:et till ME3, så måste ju bli av någon gång det också.
Mass Effect 1 vill man ha för storyn o det maffiga slutet.
Mass Effect 2 för alla härliga karaktärer, Omega, Illium o "självmordsuppdraget", o allt extra gott som finns i spelet.
Mass Effect 3 för alla reaper-strider, de allvarliga stunderna i spelet är typ 20 timmar av spelet, väldigt intensivt.
Fantastisk välgjord serie, endast små brister under de runt 80 timmarna det tar att köra igenom alla tre.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Skriv svar