Dragon Age II

Kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Dragon Age II

Inlägg av Reptilicus » 8 januari 2011 kl. 23:17

Som ni kanske vet så är nummer två snart ute av denna episka spel-serie från Bioware. Vad tror ni om det nya combat-systemet?

Det enda problemet jag har är blodet, det verkar vara alldeles för mycket i tvåan. Jag tänker på alla barn som blir bortrövade på ett sånt här fantastisk spel bara för att de vuxna är så egoistiska.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Re: Dragon Age II

Inlägg av stefan313 » 9 januari 2011 kl. 11:50

Reptilicus skrev:Som ni kanske vet så är nummer två snart ute av denna episka spel-serie från Bioware. Vad tror ni om det nya combat-systemet?

Det enda problemet jag har är blodet, det verkar vara alldeles för mycket i tvåan. Jag tänker på alla barn som blir bortrövade på ett sånt här fantastisk spel bara för att de vuxna är så egoistiska.
Jag håller med om blodet. Det var överdrivet mycket i ettan. Ett svärdhugg och det var blod överallt.
Men i tvåan så har jag inte så mycket att säga. Det nya combat-systemet vet jag inte så mycket om. Jag har PS3 så det kommer nog vara lite anorlunda, kanske lika som i ettan, jag är inte så insatt i tvåan. Men jag kommer definitivt köpa det.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 9 januari 2011 kl. 13:20

Blod är mysigt, realistiskt och ytterst livsnödvändigt.

Tänker ej skriva mer i denna tråd, tills spelet är klarspelat, vill ej riskera att bli spoilad, alls.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 9 januari 2011 kl. 17:42

Rekommenderas ettan? Har kollat på några gameplays och har tittat på en del screenshots. Ser rätt så trist ut. Men det kanske är mycket bättre när man själv spelar det. Vad vet jag.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 9 januari 2011 kl. 18:08

Darth Worgen skrev:Rekommenderas ettan? Har kollat på några gameplays och har tittat på en del screenshots. Ser rätt så trist ut. Men det kanske är mycket bättre när man själv spelar det. Vad vet jag.
Ja det gör den. Spelet är stort och tar tid att spela ut. Finns mycket att göra. 3 olika klasser som man vill prova, 6 olika öppningsinriktingar och 3 olika raser. Man måste ju prova dom alla och en gång räcker inte, iaf inte för mig. Några saker kanske blir lite tråkiga efter ett tag men det tar några gånger.

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Plo Koon
Padawan

Inlägg av Plo Koon » 1 februari 2011 kl. 20:20

Såg trailern och det kändes för mycket anime utöver det hela. Sen har dom ju dessutom sagt att man inte ska kunna välja ras, ändra utseende och sånt i tvåan, vilket suger.

Är inte direkt positivt inställd...
"Don't everyone thank me at once."

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 1 februari 2011 kl. 20:22

Ändra utseende ska man väll kunna? Eller? Aja, hursomhelst så är ettan ett måste för alla rollspels intresserade :wink:
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 2 februari 2011 kl. 16:20

Darth Vader Fan skrev:Ändra utseende ska man väll kunna? Eller? Aja, hursomhelst så är ettan ett måste för alla rollspels intresserade :wink:
Jag har inte spelat ettan, är det i klass med ME?
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 2 februari 2011 kl. 21:37

Hm.. det är det sannerligen, eller ja, det är ett renodlat rpg så det är lite annorlunda, men oftast så är det verkligen i klass med ME.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 3 februari 2011 kl. 21:06

Det kommer ett demo på det den 23 Februari. Längtar, längtar, längtar verkligen. Men det är hela 20 dagar kvar.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 4 februari 2011 kl. 13:07

Fick hem Dragon Age: Origins i brevlådan för ett litet tag sedan. Inget speciellt direkt. Ser inte fram emot tvåan.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 4 februari 2011 kl. 22:50

Jag tror jag råkade skriva fel i mitt förra inlägg. Det ska vara den 22 februari som demot kommer ut.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 23 februari 2011 kl. 21:21

Ursäkta dubbelposten, men jag ville bara säga att nu finns demot ute till PC, PS3 och 360.
Det är jätte kul. Så himla mycket som är ändrat. Och det verkar vara bra ändringar, men ett ställe i demot är svårt.

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 23 februari 2011 kl. 21:32

stefan313 skrev:Ursäkta dubbelposten, men jag ville bara säga att nu finns demot ute till PC, PS3 och 360.
Det är jätte kul. Så himla mycket som är ändrat. Och det verkar vara bra ändringar, men ett ställe i demot är svårt.

Det måste laddas ner :wink:
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 23 februari 2011 kl. 22:48

Själv så är jag nästan säker på att jag kommer avboka denna halvfärdiga hack-and-slash sörja till spel.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Skriv svar