Battlefield - DICE

Kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Battlefield - DICE

Inlägg av Wilfer88 » 23 februari 2011 kl. 23:49

Efter ha sett den senaste trailern tyckte jag detta spel förtjänade en egen tråd.
http://www.gametrailers.com/video/hit-t ... d-3/710836

Liksom, man har sett mycket COD senaste tiden och även MoH, men liksom detta. Var det där verkligen gameplay så är det ju jawdropping. Hur kommer PS3 och 360 inte att explodera om man sätter i en skiva BF3 :lol: Liksom tror knappt min datorskärm kan måla upp ett sånt där fint krig även om jag tittar på en riktig film på datorn :P

Känns som att det blir sommarjobb satt jag får pengar till en datoruppdatering innan detta spel släpps. Och liksom, 64 spelare i multiplayer för pc, mums.

Hittade en punktlista från fz.se
Nedan sammanfattar vi det senaste om våra svenska stoltheter Dice och deras kommande krigsspel.

* Siktar på release fjärde kvartalet i år
* Battlefield 3-konceptet har varit på gång i åratal, men man har tvingats vänta på tekniken
* Den helt nyskrivna spelmtorn Frostbite 2.0 markerar höjdpunkten av denna teknik
* Banförstörelsen blir trovärdig och i princip allt ska kunna förstöras
* AI-karaktärer och flerspelarkaraktärer använder olika animationsuppsättningar
* Inga fler "glidande" animationer som ser konstiga ut, realistiska animationer är målet
* Samlat in egna stridsinspelningar (kulor, stridsvagnar, helikoptrar och så vidare) från olika avstånd för att förbättra realismen
* Bättre och mer omedelbara planer för DLC-material
* Fler saker att låsa upp än i Battlefield: Bad Company 2
* 4 klasser
* Innehåller co-op
* Innehåller kill-cam som kan stängas av
* BF3-teamet är nästan dubbelt så stort som Bad Company 2-teamet
* Balanserad enspelarupplevelse med både intensiva och lugna ögonblick
* En del av enspelarkampanjen utspelas i Sulaymaniyah, irakiska Kurdistan
* Mycket svordomar så en garanterad vuxen-märkning (därav Pegi-märkningen 18 år i den första teasern)
* En jordbävning sker på en bana och en sjuvåningsbyggnad kollapsar på ett imponerande sätt
* Välgjort narrativ i singelkampanjen
* Mer än en miljö, hela spelet utspelar sig inte i Mellanöstern
Och ingen får glömma. Det är svenska DICE som gör detta spel.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Re: Battlefield 3

Inlägg av Darth Worgen » 24 februari 2011 kl. 12:07

Måste säga att jag är imponerad! :)

Har Battlefield 1942, Battlefield 2, Battlefield Heroes och Battlefield: Bad Company och snart kommer förmodligen ett Battlefield 3 läggas till i samlingen.

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 24 februari 2011 kl. 16:10

Jaaaa! det är så gött att det kommer en 3a, jag är trött på alla CoD spelande p12or, detta är det riktiga krigsspelet 8)
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Vidmarker
Rymdpilot

Inlägg av Vidmarker » 3 mars 2011 kl. 21:56

Darth Bane skrev:Jaaaa! det är så gött att det kommer en 3a, jag är trött på alla CoD spelande p12or, detta är det riktiga krigsspelet 8)
Du låter ju mycket äldre än en p12.

Vad stod det nu i PC Gamer? Störst på PC. Snyggast på PC. Bäst på PC. Låter hyfsat!
R.I.P. Zajba Lighter

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 3 mars 2011 kl. 22:01

Vidmarker skrev:
Darth Bane skrev:Jaaaa! det är så gött att det kommer en 3a, jag är trött på alla CoD spelande p12or, detta är det riktiga krigsspelet 8)
Du låter ju mycket äldre än en p12.

Vad stod det nu i PC Gamer? Störst på PC. Snyggast på PC. Bäst på PC. Låter hyfsat!
Har jag sagt att jag är en P12a? Jag sa att jag var trött på alla CoD spelande P12or.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 19 mars 2011 kl. 00:59

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 30 mars 2011 kl. 15:11

Hitta ännu en film http://www.gametrailers.com/video/fault ... d-3/712299

Det är riktigt läskigt bra ljud, förutom toppklass i grafik.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 27 maj 2011 kl. 18:48

http://www.youtube.com/watch?v=PXaFw7aC9GE
17min bf3 snack. Tyvärr inget nytt på fordonsfronten, gissar att det kommer med besked i E3 om någon vecka. Var enda gång de faktiskt har med tanks eller plan så går det rysningar genom i hela kroppen :lol:

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 12 juni 2011 kl. 16:22

The Old Republic trailern må ha tagit hem priset på E3, men denna är faktiskt en gameplay-video från singelplayer-läget. Hur löjligt vacker som helst. http://www.youtube.com/watch?v=9UwOrl036_A

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 19 juli 2011 kl. 14:25

Vad som kan vara kraven för Battlefield 3.

Dock är det ännu oklart om dessa systemkrav stämmer.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 30 juli 2011 kl. 09:38

Ibland har man lite tur. Lillbrorsan har veteranstatus på Bad Company 2 och belönades för någon dag sen genom att få köra Alpha versionen av Battlefield 3. Han har bara en Intel Core 2 Duo 2,0GHz, ATI HD4850 1GB GDDR5 samt 4GB RAM, så varken en toppmodern eller särskilt kraftfull dator. Men nog fan kunde han köra spelet på medelinställningar satt det blev toksnyggt, samtidigt som spelet flöt på som en dröm. Det var liksom löjligt stabilt även när det hettade till på en 32 spelares karta. Helt klart väldigt imponerande trots att det bara är en Alpha-version.

Eftersom jag har en lite lite vassare dator så känner jag att jag kan vänta ett halvår innan jag behöver uppdatera datorn min.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 30 juli 2011 kl. 13:36

Jag känner mig lastgammal när jag ser det här spelet och tänker på hur spelen såg ut när jag var liten.

Det är ju vansinning snyggt. Har inte spelat några andra Battlefield-spel, men det blir nog ett köp av trean. Till er som har spelat de tidigare spelen; finns det någon koppling mellan spelen, eller är dem helt fristående?
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 30 juli 2011 kl. 14:44

Fredrik Jonsson skrev:Jag känner mig lastgammal när jag ser det här spelet och tänker på hur spelen såg ut när jag var liten.

Det är ju vansinning snyggt. Har inte spelat några andra Battlefield-spel, men det blir nog ett köp av trean. Till er som har spelat de tidigare spelen; finns det någon koppling mellan spelen, eller är dem helt fristående?
Man kan se alla spelen som helt fristående från varandra. Bad Company serien var de första som hade någon som helst typ av egenproducerad berättelse. 1942, Vietnam, 2142 och 2:an plus alla expansioner, hade mer eller mindre bara uppdrag som gjordes i en viss ordning, fast utan någon riktig röd tråd, om det nu inte var i historisk ordning.

Battlefield 3 ska ha en berättelse i singelplayer-läget, men den har ingen som helst koppling till något av de tidigare spelen i serien, inte ens Bad Company (som hade en mindre seriös ton). Som alltid dock, är det multiplayer som Dice lägger mest krut på. Det som utmärker spelet, förutom toppengrafik, är ljudet, förstörbarheten och fordon av alla möjliga slag.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 16 augusti 2011 kl. 23:24

Ny trailer. Ingame från multiplayer.

http://www.youtube.com/watch?v=m8S_eEv_ ... e=youtu.be

Läskigt, va vackert.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 22 augusti 2011 kl. 16:09

Wilfer88 skrev:Ny trailer. Ingame från multiplayer.

http://www.youtube.com/watch?v=m8S_eEv_ ... e=youtu.be

Läskigt, va vackert.
Ser nice ut! :)

Bland förslagen hittade jag denna video: http://www.youtube.com/watch?v=XhBjBy5OOFY&NR=1

Skriv svar