Battlefield - DICE

Kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Battlefield 3

Inlägg av Wilfer88 » 10 september 2011 kl. 00:07

Liten teaser från kampanjen. Teheran i mörker. Längre video lär komma senare.

http://www.youtube.com/watch?v=u5eLbPQt_Pk

Som väntat så är allt vad det gäller ljuseffekter helt superb i detta spel. Har inte sett något liknande, förutom i verkligheten :lol:
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 13 oktober 2011 kl. 19:58

Inte många veckor kvar nu. I slutet på månaden är det dags för krig från de älskade svenska utvecklarna :wink:

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111 ... ld-3-banor

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 15 oktober 2011 kl. 21:13

Jag prövade på betan häromdan, inte allt för imponerad egentligen, men det var kul att flyga bara för att jag är så otroligt värdelös på det :)
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Vidmarker
Rymdpilot

Inlägg av Vidmarker » 17 oktober 2011 kl. 13:29

Darth Bane skrev:
Vidmarker skrev:
Darth Bane skrev:Jaaaa! det är så gött att det kommer en 3a, jag är trött på alla CoD spelande p12or, detta är det riktiga krigsspelet 8)
Du låter ju mycket äldre än en p12.

Vad stod det nu i PC Gamer? Störst på PC. Snyggast på PC. Bäst på PC. Låter hyfsat!
Har jag sagt att jag är en P12a? Jag sa att jag var trött på alla CoD spelande P12or.
Hehe, nädå! Jag håller nog med dig ändå angående CoD och dess spelares ålder.... 8) Jag testade bara en bana i betan (Metro), testade någon den andra banan som jag har hört ska vara lite större. Vad tyckte ni om den jämfört med Metro?
R.I.P. Zajba Lighter

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 21 oktober 2011 kl. 16:28

Vidmarker skrev: Jag testade bara en bana i betan (Metro), testade någon den andra banan som jag har hört ska vara lite större. Vad tyckte ni om den jämfört med Metro?
Jag körde bara Metro under det dygn jag testade betan. Blev lite lurad av dess storlek i början då striderna förflyttas ganska långa streckor.

Förresten så dök lanserings-trailer upp idag. Mästerlig bra på alla sätt och underbar battlefield musik i bakgrunden.

http://www.youtube.com/watch?v=Iyk1aER6UXk

Nästa vecka krigas det :wink:

Vidmarker
Rymdpilot

Inlägg av Vidmarker » 22 oktober 2011 kl. 00:31

Halleluja, skulle nog köpa Battlefield bara för den underbara musiken!
R.I.P. Zajba Lighter

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 22 oktober 2011 kl. 15:07

Vidmarker skrev:Halleluja, skulle nog köpa Battlefield bara för den underbara musiken!
Denna låt är bra: http://www.youtube.com/watch?v=vg0Tmydj29M

Vill att Battlefield 3 ska komma med lika bra musik.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 22 oktober 2011 kl. 16:04

Darth Worgen skrev:
Vidmarker skrev:Halleluja, skulle nog köpa Battlefield bara för den underbara musiken!
Denna låt är bra: http://www.youtube.com/watch?v=vg0Tmydj29M

Vill att Battlefield 3 ska komma med lika bra musik.
Svårt att klå orginalet :lol: Den nya är ju bara en tweak av det som alla känner igen som battlefield låten :wink:
Den nya känns fräsch, men jag tror ändå det är nostalgin som höjer den till en sån skön nivå.

Vidmarker
Rymdpilot

Inlägg av Vidmarker » 22 oktober 2011 kl. 22:49

Håller med dig angående nostalgin, Wilfer. Jag saknade låten i Bad Company 2.... Kanske var det därför jag slutade spelade det? Vem vet! 8)
R.I.P. Zajba Lighter

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 7 april 2015 kl. 00:17

Inte sett denna tråd, men jag tycker BattleField 3 är riktigt kul och kör det då och då. Grafiskt är det underbart, särskilt när man har en dator som klarar att maxa grafiken! :)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 8 maj 2015 kl. 00:08

Svårt att se en 4 år gammal tråd. Jag kör spelet ibland än, skaffade aldrig fyran pga min åldrade dator, o nu när jag har en bättre, så känner jag att jag har tålamod att vänta till Battlefront istället. Hardline kändes inte så attraktivt, jag vill ha stora kartor o stridsvagnar. Annars funkar nog Cod.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 11 maj 2015 kl. 11:36

Lirade lite för några dagar sedan, blev en conquest large. Så sjukt stor andel tickets att matchen höll på i 3 timmar, brydde mig verkligen inte alls i slutet utan ville bara att det skulle ta slut någon gång. :lol: Lärt mig en läxa.

Annars körde jag co-op med en polare för inte allt för länge sen också.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 7 september 2015 kl. 13:10

Jag fixa faktiskt Battlefield 4 till slut, mest för att värma upp inför Battlefront. Reflexer och taktik och fräscha upp. Kört lite mycket strategi senaste tiden och det är lite för långsamt tänkande för att funka i stridens hetta.

BF4 var fett nice. Allmänt bättre än trean, idag, men troligen inte förr. Vissa betalade 1100kr för spelet och premium. Då hade även jag blivit grymt besviken på den buggiga upplevelsen som det var vid launch. Men idag är det annat och jag betalade bara 250kr för allt. Och gjorde jag samma dag som de lade till en ny karta i becksvart mörker. Så spelet är långt ifrån dött än. Men, troligtvis inget jag vänder mig tillbaks till när Battlefront kommit ;)

Användarvisningsbild
Emil G
Yngling

Inlägg av Emil G » 18 oktober 2015 kl. 12:41

Jag tycker Dice borde göra ett riktigt BF1941. Jag fattar att man lämnade den epoken när man gjorde det då "alla" spel utspelade sig under andra världskriget men jag känner att det är dags för ett nytt spel som utspelar sig under 2VK. Moderna vapen i all ära men det var ändå något speciellt att springa runt med en M1 utan sikte eller flyga en Spitfire utan missiler utan man fick förlita sig på sina dogfightegenskaper för att skjuta ner andra spelare.

Tänk en bana i Stalingrad, Ardennerna, Arnhem eller Berlin med förstörbara miljöer och den bästa grafiken som finns och inga hightechvapen utan bara hederliga gevär och automatvapen tillsammans med Shermans och Tiger kombinerat med Messerschmitt, Spitfire, Stuka och Mustang i luften.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 oktober 2015 kl. 13:33

Helt klart väldigt önskvärt här också. Anledningen till att de låtit bli är väl för att det fungerande receptet har varit moderna tidsåldrar och den enorma försäljningsökningen som skett under den tiden, jämfört då med de långt lägre försälningssifforna under tiden då ww2-spel hade sin guldperiod.

Ett nytt 1942 vore underbart, toppgrafik och gameplay så som det har utvecklats senaste 15 åren. Deras 1943-expansion var det allt för låg ambition på för att verkligen lyckas.

Skriv svar