The Witcher 2: Assassins of Kings

Kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Gary Oak
Droid

The Witcher 2: Assassins of Kings

Inlägg av Gary Oak » 24 maj 2011 kl. 21:38

Ett nyligen släppt fantasy RPG med hack and slash inslag. Jag spelar detta för fullt och är grymt imponerad över hur välgjort spelet är. Urläcker grafik och en djup och välskriven story. Rekommenderas till alla som uppskattade Dragon age och Knights of the old republic, då det är ett väldigt vuxet spel med mycket sex, dialog, blod och tunga beslut.

Vad tycker ni andra om The Witcher 2?
This way Revan should be... A Sith Lord, master of evil...

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: The Witcher 2: Assassins of Kings

Inlägg av Wilfer88 » 24 maj 2011 kl. 22:43

Kollade tidigare idag på en recension av spelet: http://www.gametrailers.com/video/revie ... her/714184
Bekräftar det du precis sa. Tror säkert alla grejor är riktigt bra, men hur jag än försöker så gillar jag inte vanliga fantasy-spel. Jag som verkligen super-älskar både Kotor och Mass Effect klarar inte av att spela spel som Dragon Age pga hur spelet utspelar sig. Tyvärr, jag kommer skippa det trots att det säkert är ett av årets hetaste titlar (även om detta år är ovanligt välfyllt redan med grymma releaser).
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Gary Oak
Droid

Inlägg av Gary Oak » 24 maj 2011 kl. 23:08

Ja om du inte är någon fantasy-fantast så skulle jag kanske inte rekommendera spelet. Det krävs ju att man uppskattar drakar, svärd och allt vad fantasy innebär. Jag kan dra många likheter mellan The Witcher och tv-serien Game of Thrones.
Jag skulle gärna vilja se cdprojekt ge sig på ett sc-fi spel, liknande The Witcher fast sc-fi då. Enligt mig så skulle dom kunna göra Knights of the old republic 3 med bra resultat, utan tvekan. Krävs ju iofs att de är intresserade av Star Wars, vilket jag inte vet något om.
This way Revan should be... A Sith Lord, master of evil...

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 27 maj 2011 kl. 17:18

Enligt mig funkar fantasy såväl science-fiction med RPG-tema.

För att vara on-topic är jag inte intresserad av The Witcher 2. Om jag någonsin får chansen att testa det är det möjligt att det slår mina förväntningar.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 28 augusti 2011 kl. 23:32

Spelar TW2 just nu, har precis börjar på kapitel två och jag måste säga att det spelet är helt fantastiskt på typ alla sätt. Utom combaten, den kan vid vissa stunder vara tämligen... vansinnigt frustrerande. Annars är spelet fantastiskt!
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Skriv svar