min spelkonsols och spelsdröm

Kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

min spelkonsols och spelsdröm

Inlägg av bloodmountain » 10 augusti 2014 kl. 03:33

Jag har fantiserat ihop en ny spelkonsol .Jag vet inte hur lång tid det skulle kunna ta innan vi har tekniken.men här kommer den.Konsolen skulle heta game sphere och vara 10*10*10m stort typ rum och i mitten av rummet kallar vi den så finns det kontroller som när man aktiverar får igång en verklighets upplevelse så man verkligen är inne i spelet.Så man är bokstavligt talat kontrollen.Spelet som jag tänker på skulle vara i game sphere och vara ungefär som star wars galaxies fast mer extremt.Med det menar jag att hela världen är styrd av spelare så att man får uppdrag av spelare.Det ska vara massa planeter med var och en regering av spelare och en vald kandidat från varje planet som är med i senaten.En jedi och sith råd styrda av spelare.Olika jobb skulle vara fruktfarmare,handlare,soldat,pubägare,prisjägare,regeringsarbertaretyp och mycket mer.Kommentera gärna om mina ideer
use the force wisley

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Re: min spelkonsols och spelsdröm

Inlägg av MurderCapital » 15 augusti 2014 kl. 09:39

Två saker:

1. Vem ska ha råd och plats med detta?

2. Jag vill inte vara kontrollen. "Virtual reality" känns gammalt. Jag vill bara sitta i min soffa med en kontroll i handen. Inte behöva böja mig och slita på benmuskler.
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 15 augusti 2014 kl. 10:14

MurderCapital skrev:Två saker:

1. Vem ska ha råd och plats med detta?

2. Jag vill inte vara kontrollen. "Virtual reality" känns gammalt. Jag vill bara sitta i min soffa med en kontroll i handen. Inte behöva böja mig och slita på benmuskler.
1. Ingen aning folk som har råd :P

2. kanske det men det är min dröm om vad jag skulle vilja kunna finnas
use the force wisley

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 17 augusti 2014 kl. 14:52

Allt kanske kan skötas med tankekraft? Alltså att man inte behöver röra på benen och armarna egentligen.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 18 augusti 2014 kl. 09:52

Det skulle vara ... assome det skulle jag nog ge högst 20 år innan den tekniken kan finnas
use the force wisley

Skriv svar