Total War

Kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Total War

Inlägg av Wilfer88 » 14 november 2014 kl. 14:19

Spel-serien Total War är något som hållit på ett tag nu. Storslagen strategi kombinerat med taktiska strider med trupper. Minns förut hur jag inte fick demot till Shogan: Total War att fungera på min dator på den tiden. Men när Rome: Total War kommit så hade familjen skaffat en ny dator så jag skaffade mig tidigt det spelet och körde loss. Har alltid varit fullständigt fascinerad av Romarriket så att bygga upp det imperiet är ett rent historiskt nöje.

Medeltiden har jag inte varit så sugen på så jag har inte testat Medieval-spelen alls (till och med historikerna tycker ju tids-epoken är "medel" jämfört med Rom och Upplysningstiden)

Nästa stora spel för mig blev när Empire: Total War kom. Ett otroligt välgjort och roligt spel. Man kan till och med köra som Sverige då de fortfarande klassades som en stormakt vid den tiden (innan ryssarna förstörde allt). Jag har lirat spelet flera hundratals timmar, lyckats tagit över "världen" som flertalet länder.

För tillfället så kör jag Rome 2 ganska intensivt. Köpte det ganska nyligen, inte kört igenom en hel kampanj än, trots 60 timmars speltid. Flera omgångar som Rom har lett till undergång (irriterande uppror som störtat riket). Nu när jag dock lärt mig balansera matproduktion, underhållning för folket och handel, så är jag på väg mot att dominera kartan för första gången som Rom.

Atilla blir titeln på nästa spel i serien. Tror dock inte jag är klar med mitt spelande av Rome 2 innan det är dags för release av nästa spel i serien efter Atilla :lol:
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Total War

Inlägg av Dark-lord » 29 november 2014 kl. 20:11

Vill gärna ha något att säga, men har inte mycket.

Har Empire: Total War, men inte kört så mycket iom att det kraschade en hel del innan jag installerade om till Windows 8.

Nu däremot bör det funka, kanske börjar köra det!

Fast blivit mer att jag kör Mount and Blade: Warband på senaste tiden, det är mer en blandning av Total War och Elder Scrolls.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Gary Oak
Droid

Inlägg av Gary Oak » 8 februari 2015 kl. 17:53

Fantastisk spel-serie!
För mig började allt med att jag fick Medieval II: Total war en julafton. Min dator pallade inte spelet så det blev liggande på hyllan. Sen en dag köpte jag en ny dator och kunde maxa både Medieval och Empire. Fullkomligt älskade det. Enligt steam så har jag spelar Medieval 420 timmar, empire 295 timmar och napoleon 250 timmar, hehe.
This way Revan should be... A Sith Lord, master of evil...

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 16 februari 2015 kl. 23:49

Mount and Blade som Total War eller Elder Scrolls? Vad hade jag rökt när jag skrev det där? :P För lite erfarenhet i vissa av spelserierna, möjligen. Finns knappt några likheter alls, utom möjligen att M&B är ett RPG likaså Elder Scrolls, och att man marscherar med sin armé över en karta, förutom det, inte mycket likt. Ville bara få den missen uträttad.

I varje fall, Total War är inte något för mig alls. Handeln, Politiken, importeringen och exporteringen, Presidentval och så vidare, samt grejen att ha otroligt stora arméer och den sjukt stora kartan. Hela grejen känns segt och tråkar ut mig något enormt. Försökt gilla de verkligen, men går bara inte. Förstår de som gillar de, men är inget för mig helt enkelt.

Ska nog prova mig på Age of Empires II istället, tror det är något mer i min stil.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
master Windu
Droid

Inlägg av master Windu » 2 mars 2015 kl. 11:56

Började med att jag var hemma hos Dark-Lord och märkte att han hade Empire:Total War i sin samling av pc-spel, kollade på baksidan och tyckte det verkade som ett nice spel. Dröjde inte länge innan jag köpte spelet på steam och älskar det, lyckades även öveertala en kompis att skaffa det så vi har mötts online. Jag har segrat alla gånger utom en, den gången skryter han om hela tiden :P

Men Empire är inte det enda Total war spelet jag har längre då jag under en rea på steam köpte Total War Collection (Eller vad den nu heter) så har typ alla spelen och deras dlc:s. Men trots att ha testat dom andra så gillar jag fortfarande Empire bäst och just nu erövrar jag världen som Sverige 8)
"I have to give you credit. You led me on quite a chase. But nobody gets away from Calo Nord in the end."

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 april 2015 kl. 20:18

Ja ironin i att du köpte spelet tackvare en som inte ens kör det. :D

Nåväl , bryr mig egentligen inte så mycket , men har någon kört Total War: Atilla?

Skriv svar