Assassins creed 2

Kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Re: Assassins creed 2

Inlägg av dajcman » 23 november 2010 kl. 22:00

Köp det, säg att det inte var meningen, o sen betalar dem 25 kr :D
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 24 november 2010 kl. 16:31

Darth Worgen skrev:Det spelar ingen roll hur mycket det kostar - för mina föräldrar går inte med på det så länge det har med kreditkort att göra.
Samma problem för mig med. :(
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 27 november 2010 kl. 17:02

Håller just nu på och spelar AC2, måste säga att det är helt otroligt bra, helt klart värt de 25 kr jag betalade för spelet :lol:
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 27 november 2010 kl. 17:09

25 Kr för ett spel! :o

"Why your little!
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 27 november 2010 kl. 18:06

Dark-lord skrev:25 Kr för ett spel! :o

"Why your little!
Ja och det är inte vilket spel som helst utan ett av dom bästa.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Inlägg av Reptilicus » 14 december 2010 kl. 21:32

Jag gillar inte AC 2....
Antagligen för att jag gillar att gå emot strömmen, det är alltid kul.
Sen är det ju knappt ett sandlåde-spel heller....

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 14 december 2010 kl. 22:06

Du kan inte hålla dig borta Reptilicus :P
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 14 december 2010 kl. 22:23

Reptilicus skrev:Jag gillar inte AC 2....
Äntligen någon annan som delar samma åsikt. Jag hade en sån himla tur att jag lånade skiten. Spelade i kanske två timmar, och gillade det inte. Absolut inte min spelsmak.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Wilfer88 » 14 december 2010 kl. 22:55

2 timmar? Då hinner man ju inte utföra sin första dubbelkill, upptäcka alla städer, flyga da Vincis maskiner, skjuta folk, reparera en stad, osv osv osv. Jag har tenta nu på lördag, efter den blir det jul och AC2 resten av december :lol:

Spelet är ordentligt snyggt, fritt och stort. Bara det att döda någon för en enkel sak sen bli jagad av massor med vakter, liksom, härlig adrenalinkick.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 17 december 2010 kl. 20:42

Darth Worgen skrev:
Reptilicus skrev:Jag gillar inte AC 2....
Äntligen någon annan som delar samma åsikt. Jag hade en sån himla tur att jag lånade skiten. Spelade i kanske två timmar, och gillade det inte. Absolut inte min spelsmak.
Förmodar att du tycker dt var för lite slaktande?? En granne till oss tyckte det också. Eller så kanske du tyckte gåtorna och sånt i dom här lönnmördargravarna var jobbiga, emn det tyckte jag också.
I Brotherhood är det lite mer slaktande.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 17 december 2010 kl. 21:42

Klarade spelet igår, måste säga att slutet var... speciellt...
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Inlägg av Reptilicus » 6 januari 2011 kl. 18:26

stefan313 skrev:Förmodar att du tycker dt var för lite slaktande?? En granne till oss tyckte det också. Eller så kanske du tyckte gåtorna och sånt i dom här lönnmördargravarna var jobbiga, emn det tyckte jag också.
Kom till Forli, min Ezio hade tydligen tappat livslusten och glitchade som in i helv***e, han kollapsade på marken hela tiden och fick epileptiska anfall. Sen var det en brittisk snubbe från framtiden som avbröt mig hela tiden för att påminna mig om att hela världen du spelar i är simulerad. Och att denna britt också var simulerad i det riktiga spelet fick mig att bli förvirrad.

Sen pratade alla engelska i italien, vilket är helt vrickat. Hade hellre haft engelska undertexter, istället för att skifta mellan italienska och amerikansk-italienska varje mening.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 7 januari 2011 kl. 11:33

Reptilicus skrev:
stefan313 skrev:Förmodar att du tycker dt var för lite slaktande?? En granne till oss tyckte det också. Eller så kanske du tyckte gåtorna och sånt i dom här lönnmördargravarna var jobbiga, emn det tyckte jag också.
Kom till Forli, min Ezio hade tydligen tappat livslusten och glitchade som in i helv***e, han kollapsade på marken hela tiden och fick epileptiska anfall. Sen var det en brittisk snubbe från framtiden som avbröt mig hela tiden för att påminna mig om att hela världen du spelar i är simulerad. Och att denna britt också var simulerad i det riktiga spelet fick mig att bli förvirrad.

Sen pratade alla engelska i italien, vilket är helt vrickat. Hade hellre haft engelska undertexter, istället för att skifta mellan italienska och amerikansk-italienska varje mening.
Aha...... Okej.
Har du spelat ettan? Om inte så kanske det är lite svårt att hänga med i storyn. Om det är det du menar.
Sen tycker jag det är ganska skönt med italienska dialekten när dom pratar engelska. Men det hade ju också kunnat vara Italiensk språk och svensk text.
Det tycker jag är väldigt bra att det finns svensk text, fast problemet är ju att texten knappt syns.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 14 juli 2016 kl. 11:05

Jag var väldigt inne i Assassin's Creed-serien som yngre. Dock inget som vart särskilt relevant för mig på senare år. Köpte Unity när det kom, men tyckte inte om det särskilt mycket.

En film baserad på spelserien med Michael Fassbender är på väg. Inte något jag personligen är jättetaggad för, men finns nog de som är. https://www.youtube.com/watch?v=gfJVoF5ko1Y

Skriv svar