Warcraft(2016)

Tro det eller ej, men det finns faktiskt andra filmer än Star Wars.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Warcraft(2016)

Inlägg av Dark-lord » 14 juli 2016 kl. 11:10

Det har nu kommit en film baserad på den populära Warcraft-spelserien, regisserad av Duncan Jones(Moon ) med Travis Fimmel i huvudrollen.

Jag kan inte särskilt mycket om serien själv, körde under mina yngre tonår World of Warcraft en period, men inget utöver det.

Recensionerna har varit blandade hittills, på IMDB håller filmen för närvarande ett relativt ok betyg, vilket är väldigt annorlunda för en tv-spelsfilm. Jag tyckte själv om Jones film Moon från 2009, så det gör mig ju lite intresserad. Avvaktar lite innan jag bestämmer ifall jag ska se denna film.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Re: Warcraft(2016)

Inlägg av Darth Worgen » 1 december 2016 kl. 17:44

Tycker det är en okej film, men den är kanske inte fantastisk (är lite svårt för mig att förklara).

Har fått smaka på lite World of Warcraft (nuvarande Cataclysm-generationen), Warcraft III, Heroes of the Storm och Hearthstone innan jag såg filmen. Känner till flera karaktärer och så, men jag är ändå en noob på lore-biten.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 4 december 2016 kl. 13:24

Som filmälskare säger jag att filmen ska funka utan någon kännedom om varken spelen eller loren i sig. Ifall den misslyckas med det får den stora minuspoäng utav mig.

Kommer troligtvis se denna film någon gång så att jag kan bedöma den själv.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av MurderCapital » 18 december 2016 kl. 11:29

Dark-lord skrev:Som filmälskare säger jag att filmen ska funka utan någon kännedom om varken spelen eller loren i sig. Ifall den misslyckas med det får den stora minuspoäng utav mig.
Inte sett WoW-filmen, men håller med dig om detta. Man ska inte behöva göra läxa innan man ser en film (om det inte är en uppföljare eller liknande)
The negativity is strong in me. :roll:

Skriv svar