Vilka tror ni Reys föräldrar är?

Diskutera den första av de nya filmerna som har premiär 2015. OBS! Läs reglerna.
Kategoriregler
Om en tråd innehåller spoilers, eller troliga spoilers, ska trådens rubrik tydligt märkas upp. Varje spoilertråd ska börja med "Spoiler:" följt av en tydlig men spoilerfri rubrik.

Samtliga spoilers i en tråds inlägg ska döljas med hjälp av spoilerfunktionen, d.v.s. taggen [spoiler][/spoiler].
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Vilka tror ni Reys föräldrar är?

Inlägg av Dark-lord » 9 november 2016 kl. 15:20

Enda sedan The Force Awakens gick på bio för nästan ett år sedan(tiden går fort...) så har vi alla spekulerat kring ett av mysterierna filmen lämnade öppet åt uppföljarna.

Vem är karaktären Reys föräldrar?

Luke Skywalker har vart den kandidat som tagits upp som mest, och det är väl ärligt talat en utav de mindre bisarra utav alla galna teorier som finns på internet. Men regissören J.J Abrams har nu bekräftat att hennes föräldrar inte är med i filmen.

Så frågan är då vem det kan vara?

Bild
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Re: Vilka tror ni Reys föräldrar är?

Inlägg av MurderCapital » 11 november 2016 kl. 22:25

Pappa och mamma Rey, som vi aldrig sett eller hört om tidigare.
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 13 november 2016 kl. 13:42

Skulle jag ta och chansa lite så får jag väl säga Obi-Wan Kenobi är morfar eller farfar, medan föräldrarna är Kenobis då, fast som bytt namn kanske. Detta just för att släktband är ett sånt genomgående tema i SW-filmerna.

Men jag kan samtidigt tänka mig att föräldrarna inte har något gemensamt tidigare karaktärer, utan man fokuserar på att spinna vidare på det som något nytt att utforska.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 november 2016 kl. 16:47

Wilfer88 skrev:Skulle jag ta och chansa lite så får jag väl säga Obi-Wan Kenobi är morfar eller farfar, medan föräldrarna är Kenobis då, fast som bytt namn kanske. Detta just för att släktband är ett sånt genomgående tema i SW-filmerna.

Men jag kan samtidigt tänka mig att föräldrarna inte har något gemensamt tidigare karaktärer, utan man fokuserar på att spinna vidare på det som något nytt att utforska.
Intressant teori, Wilfer. Men jag skulle nog själv inte ställa mig till det. Känns lite för lösryckt om du frågar mig

Det jag själv vänder mig till(om nu Luke verkligen inte kan vara hennes far) är väl att hennes föräldrar antingen är några okända, eller någon/några som introduceras i Episod VIII. Leia och Han lär ju inte vara ett alternativ, och det finns inte många andra karaktärer med viktig nog roll för att det ska ha någon betydelse om man ser till OT eller TFA.

Snoke vore lite väl likt Original Trilogin, som man nu visserligen försökte efterlikna i TFA, men jag skulle inte tro att man vill direktåterskapa en twist.

Ifall man vill knyta ihop antalogifilmerna med huvudfilmerna är ju någon från Rogue One (t.ex. Jyn) ett alternativ.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 16 december 2016 kl. 14:39

Nej. Att det skulle vara Obi-Wan Kenobi låter väldigt långsökt. Det finns ju ingenting i filmerna som pekar åt det hållet. Och jag kan inte tänka mig att de ska härleda en sådan stor twist från några avsnitt av The Clone Wars (förutsatt att mamman är Satine).

Det måste vara Luke. Det finns inget annat alternativ för mig och det spelar ingen roll för mig att det är uppenbart.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 20 januari 2017 kl. 19:00

Han Solo och Leia givetvis. Och ja det innebär att Ben/Kylo Ren är hennes bror vilket sannolikt kommer avslöjas i Episod VIII eftersom den sannolikt ska vara lik Rymdimperiet Slår Tillbaka liksom Episod VII var lik den första filmen.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 25 januari 2017 kl. 21:34

Med tanke på att ingen säger eller hävdar att Rey skulle ha någon form av minnesförlust av sina föräldrar, så tycker jag ändå Skywalker eller Solo-alternativen inte duger. Rey har väntat på sina föräldrar och vet vilka de är. Har Luke gjort någon form av hjärntvätt så måste ju den handlingen klassats som ond. Har istället Kylo Ren stått för hjärntvätten, då bör ju hans reaktioner varit helt annorlunda av att möta henne.
Så de alternativen finner jag vara tunna, förutom allt för uppenbara.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Force me
Wompråtta

Inlägg av Force me » 13 oktober 2017 kl. 15:35

Spoiler!
Obi-Wan Kenobi får en dotter vi kan kalla Nova, (år 20). Obi upptäcker tidigt hennes starka kraft och gömmer henne där hon aldrig kan komma i kontakt med Vader och aldrig kan utveckla sina krafter. Själv gömmer han sig på Tatooine. Hennes mor dog i en olycka när Nova var ett år så bara Obi vet var hon är. Nova lever ett vanligt liv på en avlägsen planet och springer en dag ihop med... Luke (år 45). Luke känner direkt banden till Obi trots att Nova inte vet någonting om sin bakgrund. Två år senare föds Rey vilket Luke ska komma att ångra. Luke förstår givetvis att Reys kraft kommer att vara enorm och berättar problematiken för Nova. Luke träffar Rey bara när hon föds för att sedan bege sig iväg att söka sina rötter igen.Efter tre år återvänder han och dom båda föräldrarna bestämmer sig för att lämna Rey på Jakku. Där ska hon förhoppningsvis kunna växa upp utan att komma i kontakt av vare sig den onda eller goda sidan. Tanken är att hämta henne när hon är stor nog att förstå vilken sida som är rätt. Sen vet vi från senaste filmen att hon hittar Luke på en klippö och i nästa film kommer vi även bli varse att också hennes mor finns på ön. Hennes mor som nu också upptäckt sin kraft är dock illa däran då hon slits mellan den goda och onda sidan. Luke vet inte hur han ska hantera situationen och det blir inte lättare när Rey dyker upp. Det blir en stor konflikt för alla tre och Luke sörjer även Han Solo och sin syster Leia som går bort tidigt i filmen.

Med denna intrig så får vi en ny Skywalker till sagan vilket jag skulle tycka vara spännande.
Hur det fortlöper tänker jag inte ha synpunkter på men håll med om att det lär bli åka av med min backstory.

Skriv svar