J.J. Abrams skriver och regisserar Star Wars: Episod IX

Här kan du kommentera de senaste nyheterna och blogginläggen som publicerats på StarWars.se.
Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

J.J. Abrams skriver och regisserar Star Wars: Episod IX

Inlägg av Fredrik Jonsson » 12 september 2017 kl. 19:34

J.J. Abrams tar över rollen som både regissör och manusförfattare till Episod IX. Beskeded kommer bara några dagar efter att Lucasfilm meddelat att tidigare regissören Colin Trevorrow lämnat positionen. 

J.J. Abrams var med och startade den nya vågen av Star Wars-filmer när han skrev och regisserade Star Wars: Episode VII - The Force Awakens som släpptes 2015 och blev en av tidernas mest inkomstbringande filmer. Han har även varit exekutiv producent för Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi

Abrams kommer skriva manuset till Episod IX tillsammans med Chris Torrio (Argo och Batman v Superman: Dawn of Justice). Filmen kommer att produceras av Kathleen Kennedy, Michelle Rejwan, J.J. Abrams, Bad Robot och Lucasfilm. 

"Med The Force Awakens levererade J.J. allt vi någonsin kunde hoppas om, och jag är så glad att han kommer tillbaka för att avsluta trilogin," säger Kathleen Kennedy.
Visa nyheten som publikation.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Re: J.J. Abrams skriver och regisserar Star Wars: Episod IX

Inlägg av MurderCapital » 13 september 2017 kl. 07:46

Och med detta har mitt mer eller mindre redan svalnade intresse för Star Wars helt dött ut.
The negativity is strong in me. :roll:

Phyrino
Droid

Re: J.J. Abrams skriver och regisserar Star Wars: Episod IX

Inlägg av Phyrino » 14 september 2017 kl. 12:06

Chris Torrio?
varför?
har inte sett Argo men jag har sett halva BvsS. så dålig story och dialog!
jag har helt enkelt inte orkat kolla färdigt på den.
Rogue One är numera en av mina alla tiders favoritfilmer så jag hade hoppats att de inspirerats av den, men detta är ju inte positivt alls.

Skriv svar