Forest Whitakers karaktär i Rogue One har setts tidigare

Diskutera de fristående filmerna såsom Rogue One och Han Solo-filmen. OBS! Läs reglerna.
Kategoriregler
Om en tråd innehåller spoilers, eller troliga spoilers, ska trådens rubrik tydligt märkas upp. Varje spoilertråd ska börja med "Spoiler:" följt av en tydlig men spoilerfri rubrik.

Samtliga spoilers i en tråds inlägg ska döljas med hjälp av spoilerfunktionen, d.v.s. taggen [spoiler][/spoiler].
Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Forest Whitakers karaktär i Rogue One har setts tidigare

Inlägg av Fredrik Jonsson » 22 juni 2016 kl. 21:38

Forest Whitakers karaktär har varit en av de största hemligheterna kring Rogue One. Men nu är Lucasfilm äntligen redo att avslöja hans identitet. Den här skumma frihetskämpen är Saw Gerrera, en person som många av oss redan är väl bekanta med sedan tidigare.

Krigaren sågs första gången i den femte säsongen av The Clone Wars. Då var han en ung man på planeten Onderon som använde gerillataktik för att bekämpade separatisternas armé som invaderade planeten.  I tv-serien kämpar han och hans syster Stella sida vid sida med Anakin Skywalker.

Whitakers utseende består av några diskreta hyllningar till karaktären från The Clone Wars. Även om ögonfärgen är annorlunda så har han fortfarande sitt ärr som sträcker sig över hans vänstra öga. Lägg även märka till att Whitaker har hår på den nya bilden. När vi såg honom i teaser trailern var han rakad.

"Se honom som en skadad veteran som leder ett gäng av extremistrebeller," säger Kathleen Kennedy. "Han är i utkanten av rebellalliansen. Till och med de är lite oroliga för honom."

Visa nyheten som publikation.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Forest Whitakers karaktär i Rogue One har setts tidigare

Inlägg av Dark-lord » 14 juli 2016 kl. 10:24

Har inte mycket att säga gällande detta. Saw Gerrera är knappt en karaktär jag minns hade särskilt stor roll i The Clone Wars. Notera dock att jag aldrig såg alla Onderon-avsnitt, var nog där jag gav upp serien.

Kanske ser de avsnitten som förberedelse för Rogue One, bara för att få en idé av vad för personlighet Whitakers karaktär i Rogue One ska vara.

Jag är inte ett jättefan av TV-serien, men ifall de gör det bra har jag inget emot om man gör referenser eller lånar karaktärer. Rebels har gjort detsamma, man fick inte där känslan av att de bara följde upp på TCW-karaktärerna, utan de introducerade de även för nya tittare. För de som vill ha ett expanded universe är ju det positivt med lite kopplingar mellan canon-material, och för oss andra som bryr oss mindre om sånt och mer om bra Star Wars-baserade berättelser kan man hämta bra idéer och utveckla de ytterligare.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Elooi
Droid

Inlägg av Darth Elooi » 7 oktober 2016 kl. 21:24

Vet inte om Onderon-avsnitten var nå vidare för min del, de var ok. Tycker dock det är kul att man binder samman universumet utan att krympa det. Han var en karaktär jag gillade och vill se hur han har fortsatt. Är så himla pepp på Rogue One även fast trailern inte var så mörk, jag litar på Disney även fast jag kanske inte borde göra det.
For my ally is the force, And a powerful ally it is. Life creates it, makes it grow. Its energy surrounds us and binds us.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 16 oktober 2016 kl. 11:30

Darth Elooi skrev:jag litar på Disney även fast jag kanske inte borde göra det.
Det är helt upp till var och en. Litar du på de, så skäms inte för det. Är inte direkt en särskilt kontroversiell åsikt.

Jag undrar förövrigt hur stor roll Gererra kommer ha i denna film. Ifall han bara är en mindre biroll eller om han är en huvudkaraktär. Whitaker är ju som sagt en riktigt bra skådis, så skulle inte ha något emot att se honom en del.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Skriv svar