Rogue One officiell trailer #2

Diskutera de fristående filmerna såsom Rogue One och Han Solo-filmen. OBS! Läs reglerna.
Kategoriregler
Om en tråd innehåller spoilers, eller troliga spoilers, ska trådens rubrik tydligt märkas upp. Varje spoilertråd ska börja med "Spoiler:" följt av en tydlig men spoilerfri rubrik.

Samtliga spoilers i en tråds inlägg ska döljas med hjälp av spoilerfunktionen, d.v.s. taggen [spoiler][/spoiler].
Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Rogue One officiell trailer #2

Inlägg av Fredrik Jonsson » 13 oktober 2016 kl. 14:02

Den nya trailern till Rogue One: A Star Wars Story bekräftades släppas idag så sent som för några timmar sedan. Nu är den här.

Trailern bjuder på en stor mängd nytt material. Exakt vad låter vi vara osagt. Det är bättre att du tittar på den själv.

Visa nyheten som publikation.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Darth Elooi
Droid

Re: Rogue One officiell trailer #2

Inlägg av Darth Elooi » 13 oktober 2016 kl. 15:44

Ja ja ja en ny och den sista trailern till Rogue One!

En bra trailer till en film som jag ser jättemycket fram emot.
Spoiler!
När kameran åker över vattnet i början så vet jag inte om jag tänkte att det ar en Starwars men jävlar vad jag blev hypead.

Galen Erso ser vi nu, hade inte förväntat mig det men blev glad, vi fick ju se en ung Jyn. (Kommer vi få se flashbacks?)Tyckte om det i alla fall. Jyn var fängslad men någon tar med henne.

Man fick se konversationer mellan rebellerna. Det var väl intressant. Men det mest intressanta var när det fråga Jyn om hennes far och hon ser förvånad ut på ett negativt sett. Mon Mothma ser inte heller så glad ut. Hon säger också att de måste hitta honom, undra varför.

När Krennic talar med den som ser ut som Vader säger han "The power that we are dealing with here" Menar han att de oroar sig för rebellernas attack om de ens vet om den.

Någon i rebellalliansen som talar och än AT-ST som ser ut att ha ihjäl massor av människor. Imperiet ser väldigt ont ut där. Det är vad jag vill se i denna film.

Sen massa coola scener och en Vader som stampar in. Kul och se han framifrån även fast han in sa någonting.

En U-Wing i strid var inte dumt det heller.
Ser så sjukt mycket fram emot Rogue One. 100000000000 gånger mer än vad jag gjorde för TFA. 14 dec i Sverige. Skola den dagen, sjutton.
Får försöka ta ledigt den morgonen. Annars får jag se den på kvällen. En fråga, kommer ni se den i 3D eller 2D eller för den delen IMAX för den som bor nära?
Senast redigerad av 2 Darth Elooi, redigerad totalt 13 gång.
For my ally is the force, And a powerful ally it is. Life creates it, makes it grow. Its energy surrounds us and binds us.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 13 oktober 2016 kl. 18:14

Härlig trailer, precis som de tidigare. Blir bara mer och mer pepp att se detta på bio.

Kanske dock att trailern visade lite för mycket, måste finnas gott med godbitar som visas i filmen också. Annars är det i regel bara Marvels filmer som kan visa massor i trailers och ändå ha massor kvar att visa :P
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Phyrino
Droid

Inlägg av Phyrino » 14 oktober 2016 kl. 14:39

Jag kommer inte kolla på denna trailern och jag kommer inte kolla på någon de kommande månaderna... TV-tittande den sista månaden är svår för man får byta kanal hela tiden. men...

jag ska undvika info om filmen nu...
*försvinner in i min bubbla*

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 16 oktober 2016 kl. 11:19

Phyrino skrev:Jag kommer inte kolla på denna trailern och jag kommer inte kolla på någon de kommande månaderna... TV-tittande den sista månaden är svår för man får byta kanal hela tiden. men...

jag ska undvika info om filmen nu...
*försvinner in i min bubbla*
Ett tips i så fall kan vara att undvika den här typen av trådar och istället säga det någon annanstans. Du hade tur nu, men finns ju risk att du hade råkat ut för rejäla spoilers. ;)

Nåväl, mina tankar om trailern!
Spoiler!
Precis som tidigare tyckte jag det såg riktigt grymt ut.

Jyns far Galen Erso introducerades som ansvarig för Dödsstjärnans konstruktion. Att huvudkaraktärens far är fångad av de onda och tvingas bygga något vapen åt de är ett väldigt använt, men för mig välkommet koncept. Gäller bara att det görs rätt så att det inte känns tråkigt. Vi vet ju inte hur mycket tvång det är inblandat i det hela för den delen, Galen kanske själv är intresserad av Dödsstjärnan. Vi som sett Mikkelsen innan vet att han ofta spelar onda eller komplicerade karaktärer, så kan vara mer till det hela än vad som visats.

En flashbackscen med far och dotter syntes också i trailern, något vi inte direkt fått i Star Wars innan(med undantag av Reys vision i The Force Awakens ). Hur den placeras in i filmen vet vi inte ännu. Hoppas nog personligen inte på att det har något med kraften att göra, och att Jyn utforskar det territoriet. Detta får gärna vara en annan typ av Star Wars-film.

Director Krennic talar med Darth Vader själv i en scen. Som det andra säger det ju inte allt gällande den senares roll i filmen, men känns för mig som ett tydligt tecken på att de valt rätt väg. Darth Vader lär vara en som står i bakgrunden och diskuterar med Krennic en del, skurken som drar i trådarna. Vader syntes senare hastigt i trailern när han kommer ut ur en rökridå, och jag hann till min glädje då se att hans rustning ser ut på rätt sätt. I Star Wars (A New Hope ) har Vader nämligen en lite annorlunda rustning än i de två uppföljarna, men i Episod 3 har han av någon anledning ändå samma rustning som i ESB och ROTJ, förmodligen för att den är mest känd. I Rogue One däremot är det, precis som i Rebels, samma som i första filmen.

Mycket praktiska effekter även i denna film, något som gör en glad. Att se riktiga Stormtrooper-uniformer gör mycket.

En lien grupp karaktärer, vissa med en aning ifrågasättbar moral, som tvingas arbeta för regeringen för att få sina villkor igenom. Lite som Suicide Squad om man tänker efter. Låt oss hoppas att denna film lyckas vad den misslyckades med.
Precis som i fjol ser man fram emot December i år. December 2016, som ska leda oss tillbaka till 1977 och äntligen ge oss en prequel värd namnet! :P
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Skriv svar