Den officiella titeln för Episod VIII är avslöjad

Diskutera filmen som fortsätter där The Force Awakens slutade. Premiär 2017. OBS! Läs spoilerreglerna.
Kategoriregler
Om en tråd innehåller spoilers, eller troliga spoilers, ska trådens rubrik tydligt märkas upp. Varje spoilertråd ska börja med "Spoiler:" följt av en tydlig men spoilerfri rubrik.

Samtliga spoilers i en tråds inlägg ska döljas med hjälp av spoilerfunktionen, d.v.s. taggen [spoiler][/spoiler].
Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Den officiella titeln för Episod VIII är avslöjad

Inlägg av Fredrik Jonsson » 23 januari 2017 kl. 18:31

Bild

Vi är många som otåligt väntar på fortsättningen på Star Wars: The Force Awakens från 2015 där Rey leddes in i en jakt efter den försvunne jediriddaren Luke Skywalker. Nu har vi fått en liten pusselbit inför fortsättningen i Episod VIII.

Nästa del i Skywalker-sagan har fått titeln Star Wars: The Last Jedi.

Filmen är skriven och regisserad av Rian Johnson, producerad av Kathleen Kennedy och Ram Bergman, och exekutivt producerad av J.J. Abrams, Jason McGatlin och Tom Karnowski. Premiären av Star Wars: The Last Jedi är planerad till den 15 december 2015.

Vad tycker ni om titeln?
Visa nyheten som publikation.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Den officiella titeln för Episod VIII är avslöjad

Inlägg av Dark-lord » 23 januari 2017 kl. 20:28

Man har ju så klart funderat en del kring vad den nya filmen kommer ha för titel och det vi nu fick låter väl hyfsat klockrent.

Det blir ju inte utan att man undrar vem det syftar på, första tanken faller ju på Luke Skywalker. Som Yoda sade i Return of the Jedi; "When gone am I, the last of the Jedi will you be." Men det kan ju även syfta på Jediriddarna i stort, eller den står kvar som galaxens sista hopp.

I vilket fall som helst, en helt fungerande och simpel nog titel.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Phyrino
Droid

Inlägg av Phyrino » 23 januari 2017 kl. 21:13

Bra namn.
Min teori: Eftersom Anakin skulle "bring balance to the force" och han dödar kejsaren. Så kanske Luke gett upp Jedi och går mer på den gamla Jed'aii (eller hur det nu stavas). En balans mellan det ljusa och mörka sidan.
Han går ju över till mörka sidan ett tag i Extended. Just sayin'

Nån som har nån annan kul teori?

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 23 januari 2017 kl. 22:21

Fenomenalt!

Hoppas bara inte att den nya röda texten ersätter den standard gula i introt. Jag hatar när traditioner bryts.

Användarvisningsbild
Darth Elooi
Droid

Inlägg av Darth Elooi » 25 januari 2017 kl. 09:16

Titeln är helt okej, för mig känns den mer som en avslutningstitel av en triologi en än mittenfilmstitel.

O sen vill jag att allt ska vara rött för att det ska vara ont o mörkt i denna film.
Dock kommer de inte göra det.
For my ally is the force, And a powerful ally it is. Life creates it, makes it grow. Its energy surrounds us and binds us.

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 25 januari 2017 kl. 20:15

Alltså, jag hatar att vara så förutsägbar och negativ, men jag hatar titeln. :?
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 25 januari 2017 kl. 21:23

Andra titeln med "jedi" i. På viss sätt skrämmande, den kan betyda mycket. Men det är väl allt annat än en "wow" titel. "the last jedi" förekom i mer än 1 fall i TFA. Inte dålig, men inte särskilt bra heller. Ett tunt godkänt.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 26 januari 2017 kl. 05:56

Som jag skrev i en annan tråd så tror jag att titeln på episod IX blir nåt i stil med Fate of the Galaxy och att det markerar den sista av spin on filmerna. Mycket tack vare den här titeln samt att de nya filmerna visar att det inte funkar att historien rullar på mer och mer och mer....

Skriv svar