Jimmy Vee har tagit över rollen som R2-D2

Diskutera filmen som fortsätter där The Force Awakens slutade. Premiär 2017. OBS! Läs spoilerreglerna.
Kategoriregler
Om en tråd innehåller spoilers, eller troliga spoilers, ska trådens rubrik tydligt märkas upp. Varje spoilertråd ska börja med "Spoiler:" följt av en tydlig men spoilerfri rubrik.

Samtliga spoilers i en tråds inlägg ska döljas med hjälp av spoilerfunktionen, d.v.s. taggen [spoiler][/spoiler].
Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Jimmy Vee har tagit över rollen som R2-D2

Inlägg av Fredrik Jonsson » 14 februari 2017 kl. 12:51

Senare i år har The Last Jedi premiär. I den filmen har Jimmy Vee officiellt tagit över rollen som R2-D2, en roll som tidigare spelades av den numera avlidne Kenny Baker.

Så här säger skådespelaren om att spela den ikoniska droiden:

"Det har varit ett nöje att jobba bredvid den legendariska Kenny Baker. Kenny var en fantastisk skådespelare och lärde mig alla 'knep' om hur han gav liv till R2-D2 som jag kommer fortsätta gestalta i hans ära. Jag är så förväntansfull att vara en del av Star Wars-världen och kan inte vänta till alla får se vad vi har arbetat så hårt med under det gångna året."

Jimmy Vee har tidigare haft roller i bl.a. Doctor Who och Harry Potter-filmerna. Star Wars: The Last Jedi har premiär den 15 december 2017.
Visa nyheten som publikation.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Re: Jimmy Vee har tagit över rollen som R2-D2

Inlägg av MurderCapital » 17 februari 2017 kl. 15:44

Får väl hoppas på att R2-D2 kommer få vara med i nästa film i mer än 1min.
The negativity is strong in me. :roll:

Skriv svar