Knights of the old Republic

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Re: Knights of the old Republic

Inlägg av Darth Vader Fan » 15 mars 2011 kl. 22:02

Ah, det fungerar alltid, när allt annat hopp är förlorat så kan man alltid vända sig till granaterna. Jag har för mig att jag någon gång blev tvungen att granata ihjäl
Spoiler!
Malak i slutet av spelet
:P
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 16 mars 2011 kl. 15:46

Jag har min egna taktik för att besegra honnom: Först tar jag force speed, sen tar jag energi protection, sen använder jag stun på honnom för att han ska bli långsammare, sen springer jag undan honnom och använder lightsaber-trow på honnom tills han dör, en ganska feg taktik men hans attaker är helt änkelt för starka för att strida mot honnom på nära holl.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 16 mars 2011 kl. 15:52

Måste lyckas döda den där förbaskade Calo så jag kan komma till "The Valley of the Dark Lords". Där finns Naga Sadows grav, han har jag då hört mycket om. Han är med i nån serie tidning som heter Tales of the Jedi, som verkar vara en ganska viktig prequel till KOTOR, inte sant?
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 16 mars 2011 kl. 15:58

Har du testat granat-taktiken?

Ja, kotor-serien innehåller ganska mycket om Tales of the Jedi, men å andra sidan är det inte mycket annat material dom kunde ha stoppat in i spelen, med tanke på hur tidigt kotor-spelen utspelar sig.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 16 mars 2011 kl. 19:44

Besegra Malak gör jag alltid man mot man.
Spoiler!
Han drar ju liv från dom där kropparna. Men det kan du också göra med drain life kraften. Kommer inte ihåg namnet. Även fast jag är god brukar jag göra det för att dels minska hans nummer med kroppar och för att jag själv ska få liv. Man msåte göra det i god tid och spring helst till en av kropparna så att du kan göra det snabbt. Om du buter "target" så pausas ju spelet så byt bara till kroppen som är närmast och använd drain life kraften på den så får du typ fullt hp tror jag.
Jag brukar vara man mot man och även använda medpacks och sen brukar jag använda stimulants och typ allt jag har. Högsta jag har skadat på honom tror jag är nånting på 60 eller mer. Med en attack det vill säga. Den där hopp attacken.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 18 mars 2011 kl. 22:39

Ja, men jag hade en ganska svag build som inte hade drain life, så jag kunde inte utnyttja den taktiken, och då har man inte allt för många val :P
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Emil
Fuktfarmare

Inlägg av Emil » 18 mars 2011 kl. 23:18

Nu var det en massa år sedan jag spelade ut spelet, men jag har för mig att Malak var någolunda lätt? :?
Man slog sönder "kropparna" sen dödade man honom när han inte kunde heala sig nå mer?

Eller? :roll:

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 19 mars 2011 kl. 18:32

Jo. Inga problem fast dom första två gångerna (två olika gubbar) så kunde jag inte besegra Calo Nord men tredje gången så gick det bättre Tredje gången gillt :roll:
Men att besegra Malak var ganska svårt tyckte jag första gången men den där planeten nedanför Star Forge var ännu värre. Den där Sith Mästaren där nere var väldigt svår.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 26 mars 2011 kl. 15:29

Seriöst, Calo är ju helt omöjligt! Och jag kastar alla granater på honom, men han har någon slags sköld, och hans vakter är också riktigt svåra. Vad ska jag göra?
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 27 mars 2011 kl. 00:10

Du ska ha dina kompisar att ta hand om vakterna, vänta lite...nej, ta hand om vakterna först de är lättare att döda, om du har någån jedi med dig kan du ha han/hon att attakera Calo så att han börjar fäktas och inte konsentrerar sig på dig. Sätt de bästa rustnigarna på dig och dina humpaner och försök att hålla jedin i liv man kan alltid behöva en helare, det är en bra kraft att satsa på, stun är också bra, har du det så använd det då, om du lyckas stunna honnom kan du hinna göra mycket skada, det brukar vara det första jag gör när jag inläder en strid. Se till att ha dina rustnigar och vapen uppgraderade med de bästa uppgraderingarna och se till att ha de bästa skälv.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 27 mars 2011 kl. 00:24

Det hjälpte inte direkt så mycket, Calo och hans vakter är immuna mot Stun, och han har någon slags strålsköld runt sig, om jag bara kunde bli av med vakterna snabbt så skulle Calo bli busenkel, jag utrustar alla med vibroblade, och sätter på Energy shield. Men ändå lyckas han besegra mig :(

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 27 mars 2011 kl. 13:39

Melee och energy Energy shield är ingen bra kombination, en karaktär med melee går in i näratrid och behöver melee sköldar medan karaktärer med blasters behöver energi sköldar.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 30 mars 2011 kl. 22:29

Jag dumpade Korriban och åkte till Tatooine istället(där ska Nord vara ganska lätt, sen så tror jag det är canon att han dör på Tatooine). Jag blev lite orolig för alla Sandbor, men de är ju tusan hur lätta som helst :lol: Dör av typ tre Ljussabelhugg, så vad är det alla jägarna klagar på?

Någon som vet var "Star mapen" på Tatooine är? Ingen ajg har frågat vet någonting om den, och ingen kan ens sin planets historia :roll: Jag har nu fått i updrag av Gzerka att döda Sandfolken som anfaller deras Sand Crawlers. Och tycker det känns lite "Dark Side" att göra nåt sådant. Men det kanske inte är det.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 31 mars 2011 kl. 16:10

Dark-lord skrev:Jag dumpade Korriban och åkte till Tatooine istället(där ska Nord vara ganska lätt, sen så tror jag det är canon att han dör på Tatooine).
Tror inte vi har något officiellt om vad Calo dör, så jag är nyfiken vad du baserar detta på.
Dark-lord skrev:Någon som vet var "Star mapen" på Tatooine är? Ingen ajg har frågat vet någonting om den, och ingen kan ens sin planets historia :roll: Jag har nu fått i updrag av Gzerka att döda Sandfolken som anfaller deras Sand Crawlers. Och tycker det känns lite "Dark Side" att göra nåt sådant. Men det kanske inte är det.
1) Den Star Map som är på Tatooine är ute i öknen, i en krayt-drakes grotta. Minns tyvärr inte hur du kommer dit--var sjukt länge sedan jag spelade.
2) Du får Dark Side Points om du dödar Tusken-folket. Alternativet är att förhandla med dem (gör du det bra kan du dessutom befria lita fångar dem har).
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 31 mars 2011 kl. 16:17

Kaxs skrev:
Dark-lord skrev:Jag dumpade Korriban och åkte till Tatooine istället(där ska Nord vara ganska lätt, sen så tror jag det är canon att han dör på Tatooine).
Tror inte vi har något officiellt om vad Calo dör, så jag är nyfiken vad du baserar detta på.

Står på Wookieepedia att han dör på Tatooine, fast det är ju inte alltid sant, då det är en fan sida. Kanske var nån tjomme som brukar döda honom på Tatooine i KotOR och då skrev med det. Men man ska ju som sagt ta Wookieepedia med en nypa peppar :lol: (Ojj, tror det blev lite fel där xD)
Senast redigerad av 1 Dark-lord, redigerad totalt 31 gånger.

Skriv svar