Knights of the old Republic

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Re: Knights of the old Republic

Inlägg av Darth Robin » 11 april 2011 kl. 19:24

Aha, men då blev allt klarare. Nå jag minns inte riktigt hur jag gorde, det var ett tag sen jag spelade det, men det ska nog gå att ta sig dit.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 8 maj 2011 kl. 17:32

Hittar aldrig någon Starmap :(

På Korriban fick jag åka därifrån för att Calo Nord var nästan HELT omöjligt.

På Tatooine var det helt oslagbara Autoturrets som jag behövde ta mig förbi

Och nu valde jag Manaan, undrar vad som händer där då :roll:

Jag måste ju lyckas någon gång :(
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 9 maj 2011 kl. 18:08

Åh nej, manan är knepig, får se hur det här går.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 9 maj 2011 kl. 18:51

Funkar det inte alls för dig Dark-lord då är nog grejen att du måste starta om från början och använda den kunskap du fått i och med att du vet bättre vad som gäller när man levlar upp. Kör man på easy, satsar enbart på Strength, Constitution och lite Intelligence så klarar man sig bra. Alltså fullständigt skippa Dexterity, Wisdom och Charisma när man levlar upp. Sen med en tung utrustning och lasersvärd så blir ingen utmaning riktigt omöjlig. Vissa saker blir fortfarande svår, men har man inte full koll på vad som är bäst i spelet är detta den enklaste vägen för den oerfarna att klara sig igenom spelet. Okej att man gärna vill kunna spamma Force Wave i slutet av spelet, men man överlever ändå.

Självklart ska man också ha lärt sig att Force Speed till Master Speed är bland det viktigaste att inleda varje strid med. En Jedi ska kunna hela och en Sith ska kunna använda Force Lightning i så hög nivå som möjlig. Man bör också ha en så bra standard-attack som möjligt tex Imp Critical Strike eller Master Critical Strike (istället för att försöka få använda så många möjliga "Feats" som möjligt ska man istället satsa på att bli expert inom vissa).

Man börjar spelet som en Soldier och väljer Jedi Guardian senare på Dantoine.

Problemet vid första spelomgången är alltid att man inte vet vad som är bra. Är man Jedi och är omringad är Statis Field den bästa räddningen. Force Storm är däremot en Siths bästa val. Man ska alltid försöka bli expert på saker. Tex även om man väljer att vara Soldier, så är inte pistol ett bra val om du tänkt bli duktig med ljussabeln senare. Istället ska man alltid endast satsa på Feats som förbättrar ens närstrid, och helt ignorera saker som rör pistoler och gevär. Att vara medelmåttig på allt är dåligt jämfört med att vara expert på några få saker.
Har man tillgång till en affär så köp upp så mycket stims, shield och medpacs man har råd med. Sen ska man kunna det där med att spara ofta. Råkar man slösa en massa stims, shields och medpacs i en strid så kan det vara bra att göra om striden och se om man kan klara av den utan att använda för mycket (satt man spar saker till senare tillfällen).
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 9 maj 2011 kl. 19:03

Nä du, jag startar inte om spelomgången ;) Jag har väl fortfarande chans att uppgradera så jag blir sådär bra? Jag är ju bara på första starmapen. Finns det någon utväg? :? Jag vill INTE starta om från början.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 9 maj 2011 kl. 19:06

Tänka på alla viktiga punkter jag tog upp. Sen finns det ju gott om sidouppdrag på varje planet för att få tillräckligt med exp för att gå upp några nivåer innan du stöter på de "jobbiga" sakerna.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 9 maj 2011 kl. 20:43

Isåfall tror jag att jag gör såhär nästa gång: Jag väljer min senaste sparning på Tatooine i menyn, jag går till Anchorhead och gör massa uppdrag, får XP o Pengar - Dupps Danizen(min karaktär) levlar upp, jag blir starkare, och letar då upp Stjärnkartan.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 10 maj 2011 kl. 09:08

På Tatooine ska du klä ut dig till en tusken raider. Om du går runt i öknen runt sand crawlern så finns det tre (fyra) ställen där du blir överfalen av tre raiders. Det fjärde blir du också överfallen men dom är svårare och du får inge raider kläder av dessa.
När du har 3 raider kläder så tar du på dig dom sen går du bara förbi alla andra raiders. Dom kommer strunta i dig, förutom om du försöker gå fram och prata med dom.
Men du kommer kunna gå förbi autoturrets också, inga problem.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Slave 4
Fuktfarmare

Inlägg av Slave 4 » 10 maj 2011 kl. 11:48

Du behöver bara 2 tusken kläder, eftersom du behöver HK 47 med dig för att översätta.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 10 maj 2011 kl. 16:11

Men läs vad jag skriver! Jag har redan gjort allt det där, och de tog ifrån mig mina kläder när jag tog med mig HK för att förhandla med de.

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 10 maj 2011 kl. 18:29

Men i om du har kommit så långt så borde di inte ha nogra problem. Gå bara fram till portvakten och be att få tala med hövdingen.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 10 maj 2011 kl. 18:57

Portvakten vägrar släppa in än om man inte har lyckats förhandla med Gzerka Kåren om att skapa fred, och de vägrar också vad man än säger.

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 10 maj 2011 kl. 19:08

Det borde funka att ljuga för dom.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 10 maj 2011 kl. 19:10

Tyvär finns det inga sånna altenativ i just dessa dialoger...

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 10 maj 2011 kl. 19:13

Underligt, jag tyckte att jag mindes att det var så jag gorde :?
"As you wich."
―Boba Fet

Skriv svar