Knights of the old Republic

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Re: Knights of the old Republic

Inlägg av stefan313 » 10 maj 2011 kl. 19:14

Döda dom då. Och HK beöver man helst om man vill förhandla men jag brukar ha med honom ändå. Han är bäst tycker jag. Jag brukar använda dränkterna för att komma in för att inte bli skjuten sen där inne dödar jag alla. Jag breukar även spara även innan jag går in mot chiefen, han är ganska svår.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 10 maj 2011 kl. 19:41

Du har missuppfattat en del verkar det som, man kommer inte in om man inte dödar portvakten, sen väl där inne så befirar jag Jaworna, som man ska, men väl när jag ska gå ut så skjuter Kanotornet mot mig, och det är omöjligt att skada de, eller ta sig ut utan att bli nedskjuten.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 11 maj 2011 kl. 19:00

Men du måste döda alla inne i campen för att turrets inte ska skjuta. Annars finns det ju folk kvar för att använda dom.
Och jag vet att man inte kan komma in om man inte dödar honom men han är ju inge problem. Chiefen är ett problem och dom andra som är där inne.
Och sry för att ha missuppfattat men så kan det bli. På tal om det så hoppas jag att jag har fattat rätt nu :P
Och är det så att du har dödat alla inne i campen och turrets skjuter fortfarande så buggar det nog.

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 11 maj 2011 kl. 19:03

Dark-lord skrev:Du har missuppfattat en del verkar det som, man kommer inte in om man inte dödar portvakten, sen väl där inne så befirar jag Jaworna, som man ska, men väl när jag ska gå ut så skjuter Kanotornet mot mig, och det är omöjligt att skada de, eller ta sig ut utan att bli nedskjuten.
Som jag sa tidigare så kan man ju förhandla med tunskens.
Darth Robin skrev:Det har jag alldrig behövat bekymra mig om, jag förhandlade med sandfolket :wink:
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 11 maj 2011 kl. 19:27

Läs vad jag skriver då! Jag förhandlade med de först, och då skulle jag även förhandla med Gzerka som vägrade. Och man kan inte komma in om man inte lyckats förhandla med Gzerka.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 11 maj 2011 kl. 19:36

"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 11 maj 2011 kl. 20:09

Jädrar vad dum jag var! Jag frågade kvinnan som är i Gzerka Office om det, och hon vägrade. Men nu när jag sett det där ska jag gå, sätta på Xboxet, sätta på kotOR, skita i Manaan(splänge), gå tillbaka till Tatooine sparfilen, och göra det där! Tacktack tack!!!!!!!!!!!!! :D

Men jag hade för mig att man bara skulle förhandla, inte hämta Varporators :oops: Måste lyssna bättre nästa gång ,) Tusen tack som sagt!

TILLAGT: Jag lyckades! :D Jag är nu allierad med Sandfolket, och Jaworna... ja de skiter jag i nu, för Sandfolket berättade nämnligen vart Starmapen finns, det finns i Krayt Drakens grotta i Östra Dunhavet, så nu är jag presic utanför där, sparade, och stängde av. Tror inte Krayt Draken kommer bli lätt(de beskrivs alltid som några av de mest farliga och sällsynta djur i galaxen), men ser ändå fram emot det imorn ;)

Förövrigt så hjälpte jag en fattig kvinna genom att köpa hennes döda mans gamla Wraid plate :mrgreen: (fick Lightside points för det)

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 12 maj 2011 kl. 17:02

Crayt Dragon är lätt. Det farliga är något mindre. Det kan jag lova dig.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 12 maj 2011 kl. 19:39

Fint att du äntligen är påväg att klara i alla fall en planet. Bra med erfarenhetspoäng också satt du är starkare när du gör de andra. Synd bara att du verkar spela så korta stunder. Tror i lördags eller nåt när jag körde kotor 2 så spelade jag 6 timmar eller nåt den dagen (hann med någon timmes pluggande, andra aktiviteter än de 2 hann jag inte med :roll: förutom mat,dusch och såna småsaker).
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 12 maj 2011 kl. 19:41

Skulle aldrig tänka mig att spela i 6 timmar :roll:

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 12 maj 2011 kl. 19:53

Dark-lord skrev:Skulle aldrig tänka mig att spela i 6 timmar :roll:
Tror första sommaren efter att jag införskaffat mig kotor2(många år sen) så satt jag 8 timmar en dag, 8 tim dagen efter, 6 tim dag 3 innan jag började lugna ner mig till de mer vanliga 2-3 timmar. Så fast var jag i kotor-sagan. Blev minst 3 hela spelgenomgångar med kotor 2 under den sommaren. Spelade nog inget annat. Självklart hann jag med bra mycket sol och bad ändå den sommaren :wink:

Men det är därför jag anser att kotor 2 är ett av mina absolut bästa spel. Förtrollande bra, otroligt återspelningsvärde. Och spelet hade inte blivit av om det inte vore för kotor 1. Kotor 1 har en bättre story, men resten är lite lite sämre jämfört med tvåan enligt mig (trots en sjukligt kort utvecklingstid).

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 12 maj 2011 kl. 20:30

Alltså, jag är också fast i kotOR spelen(skulle inte kalla det en egen saga, det är fortfarande en del av SW sagan) men jag klarar inte av att sitta 5 timmar och bara spela, då orkar jag inte bry mig i slutet om vad jag gör, men ska väl testa någon gång i sommar ;)

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 12 maj 2011 kl. 20:36

Tror inte jag hade spelat mer än 6 timmar någon gång under en enda dag för ens jag var 14 eller nåt, så jag förstå dig. Att spela är ett huvudintresse för mig och det vet jag att jag inte delar med så jättemånga :roll:

Kotor-sagan sa jag bara för att det är en period som skiljer sig mycket från andra, samtidigt som det är en "sammanhängande" berättelse. Och just det där med att jag aldrig så intensivt varit "instängd" just under den perioden, det har aldrig skett med filmerna eller någon bokserie eller andra spel.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 15 maj 2011 kl. 22:29

Nu har jag hittat StarMapen på Tatooine! :D Måste bara lyckas döda Calo Nord och hans banditer nu...

Det är enkelt att få in alla hans banditer i Krayt Drakens grotta och döda de en efter en, men när det bara är Nord kvar så dör man ändå...

Nåja jag kommer väl på något sätt :)

Användarvisningsbild
Slave 4
Fuktfarmare

Inlägg av Slave 4 » 21 maj 2011 kl. 10:12

Hm... jag behöver lite hjälp!

Spelar igenom Kotor för fjärde gången... tror jag.
Men nu har jag stött på antingen en bugg eller något annat.

Efter att jag hade hämtat star map'en på Tatooine kom jag ihåg Missions bror. Så jag flög runt lite tills scenen med Lena dök upp. Sedan flög jag tillbaka till Tatooine, pratade med Czerka, stack till Tusken lägret och bad att få honom frigiven. Men Griff är inte i cellen där han ska vara :(

Bugg kanske?

Skriv svar