Star Wars: The Force Unleashed

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Star Wars: The Force Unleashed

Inlägg av Dark-lord » 3 november 2010 kl. 15:21

Darth Bane skrev:
Dark-lord skrev:Som sagt köpte jag TFU innan USE kom, och ajg tänker inte sälja TFU, och de extra banorna i USE verkar nice.

Är det nåt problem med att jag köper USE? :o
Nej absolut inte jag har också det vanliga spelet och USE men jag var tvungen att kommentera eftersom du sa att det inte gick att köra light side ending i USE vilket är fel för det kan man visst.
Aok, tänkte att i Ultimate "Sith" edition kund men bara var ond, men tydligen inte.

Men jag ska nog ändå klara ut spelet igen med Sith Armour nu när jag har den, men sen kommer jag ju köra spelet igen i USE.

Detta ska bli kul :)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 3 november 2010 kl. 16:37

Dark-lord skrev:Som sagt köpte jag TFU innan USE kom, och ajg tänker inte sälja TFU, och de extra banorna i USE verkar nice.

Jag har inget problem med det, men vrf inte lämna in vanliga och köpa USE istället. Det blir billigare och som sagt så får du ju vanliga spelet med så du förlorar inget på det.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 3 november 2010 kl. 17:07

stefan313 skrev:

Jag har inget problem med det, men vrf inte lämna in vanliga och köpa USE istället. Det blir billigare och som sagt så får du ju vanliga spelet med så du förlorar inget på det.
Jag tänker aldrig läman in ett SW spel, dessutom så ä originalet ganska fint :)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 3 november 2010 kl. 22:45

Dark-lord skrev:
Darth Bane skrev:

Nej absolut inte jag har också det vanliga spelet och USE men jag var tvungen att kommentera eftersom du sa att det inte gick att köra light side ending i USE vilket är fel för det kan man visst.
Aok, tänkte att i Ultimate "Sith" edition kund men bara var ond, men tydligen inte.

Men jag ska nog ändå klara ut spelet igen med Sith Armour nu när jag har den, men sen kommer jag ju köra spelet igen i USE.

Detta ska bli kul :)
När du väljer new game så kommer du få välja vilken bana du ska köra. Jedi Temple, Tatooine, Hoth eller originalet vilket är det vanliga då förstås.
Sen får du välja den banan du ska ha och spela den. Men du kommer inte vidare på någon annan bana efter du ha valt någon utan du måste starta ett nytt spel igen för att spela dom andra.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 4 november 2010 kl. 16:39

Darth Worgen skrev:På GameStop kan man få ett gratis exemplar av en cut-scene-version av The Force Unleashed. Det är fortfarande gratis, så hämta ett exemplar när du kan! Det var inte så bra animerat, men gick fortfarande att titta på.
Man kan annars bara se den på Youtube om det var den här du menade.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 4 november 2010 kl. 22:35

Håller du inte med mig om att det är roligare att ha det på skiva?

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 4 november 2010 kl. 22:59

Jo kanske, äve om de bara knådat ihop cut scenes så kanske den är prisvärd.

Kan man ha svensk text?

Bara undrar.

Annars blir det inte samma filmskännsla för mig :wink:

Jodå jag förstår presic vad de säger även med Engelska, men jag är van med svensk text.

Ska det va filmer ska det va text enligt mig.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 4 november 2010 kl. 23:29

Har inte kollat om det ens går att ha text i filmen. Orkar inte göra det nu då jag är trött.

Användarvisningsbild
linusw
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av linusw » 5 november 2010 kl. 11:57

Jag har varit och kollat på mitt lokala gamestop och där har dom ingen star wars the force unleashed film :(

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 5 november 2010 kl. 14:47

linusw skrev:Jag har varit och kollat på mitt lokala gamestop och där har dom ingen star wars the force unleashed film :(
Antingen har de inte fått in den eller så är den slut.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 24 november 2010 kl. 17:37

Nu är jag extremt redo inför tvåan då jag nyss klarade ut ettan för andra gången :D

Jag funderade på om jag skulle välja Light eller Dark Side den här gången(jag hade ju trots allt haft Sith Armour hela spelet, så det pekade mest mot Dark Side) Men sen bestämde jag mig och slängde på mig Jedi Robe, och bytte till Grön klinga, och klarade spelet på Light Side.
När jag köper USE ska jag klara den på Medium eller Hard, då jag kört på Easy första gången(och andra gången, då jag använde samma sparfil)
På Easy känns spelet väldigt lätt(men är såklart skitbra ändå)

Vad mycket jag måste hinna köpa, först tror jag det får bli TFU II i Julklapp, sen ska jag köpa USE, sen ska jag köpa Expansionen till TFU II när den kommer :?

TILLAGT: Jag hade facktist inte några problem med att ta ner Stjärnjagaren den här gången :o

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 24 november 2010 kl. 20:17

Jag förstår att du inte hade problem med stjärnkryssaren när du körde på easy, men testa på sith master då ska du nog få en utmaning. Men jag själv hade faktiskt inga större problem på sith master heller men om man går efter vad alla andra tycker så är det riktigt riktigt jobbigt. :twisted:
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 25 november 2010 kl. 21:22

Nästintill omöjigt med tangentbord och mus :roll:
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 25 november 2010 kl. 21:25

Darth Vader Fan skrev:Nästintill omöjigt med tangentbord och mus :roll:
Ja just det, jag förstår om det är svårt då själv kör jag ju på 360.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 25 november 2010 kl. 21:42

Darth Bane skrev:
Darth Vader Fan skrev:Nästintill omöjigt med tangentbord och mus :roll:
Ja just det, jag förstår om det är svårt då själv kör jag ju på 360.
Jag kör också på 360, men så här är det. Första gången jag nånsin körde spelet(på easye då också) så tyckte jag det var sktisvårt att dra ner Destoryern, och jag hade ju redan spelat alla andra banorna, så jag var inte ovan.

Skriv svar