Star Wars: The Force Unleashed

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Re: Star Wars: The Force Unleashed

Inlägg av stefan313 » 26 november 2010 kl. 17:20

Jag kör på PS3 och en gång när jag skulle ta ner den så buggade spelet. Det blev grönt vid spakarna men jag fick inte tecken till att dra ner den. Jag kunde inte dra ner den :P
Så då stängde jag av.
Men annars brukar jag inte ha några probem med att ta ner den. Har inte gjort det på Sith Master men ska väl försöka nån gång.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 26 november 2010 kl. 18:05

En sak jag har tänkt på är att PROXY gör överrasknings attacker.

Jag har alla gånger jag kört Imperial Raxus Prime, nån gång kastat upp PROXY i tacket under duellen. och jag trodde första gången att spelet buggade, då han aldrig kom ner igen, sen nån minut senare hoppar han ner och landar bakom mig och slår till!
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 26 november 2010 kl. 18:07

Vilket till största sannolikhet betyder att spelet är buggat på så vis att Proxy råkade komma till något ställe som den AI:n ej ska kunna komma till och ej riktigt kunde hitta vägen ut inom en rimlig tid :roll:
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 26 november 2010 kl. 18:30

Men alltså, PROXY stod uppe på en bro högt uppe ett tag, men du kanske har rätt ändå kanske var en bugg :wink:
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 27 november 2010 kl. 12:50

Det var det säkert.
Själv så tycker jag att att alla PS3 spel har buggar eller så uppstår dom, vad vet jag. TFU USE har buggar överallt, iaf i filmerna.Ljudet kommer för tidigt, lite störande.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 28 november 2010 kl. 14:42

Har presic klarat ut alla extra banorna i USE, mycket underhållande :)

Luke var skitsvår boss! Obi-Wan var ganska svår, och visionen av Starkiller som Sith Krigare var hyffsat lätt.

Jag fick med två skivor: En med original spelet och en med expansions banorna(dock tänker jag ändå behålla original spelet som jag köpte innan).

Jag vet vad jag ska göra nu: köra TFU ändå till Kashyyyk banan, då ska jag köra Jedi Temple banan som är på bonus skivan, sen efter det ska jag fortsätta tills jag klarat ut spelet, och då blir det Dark Side Ending, sen fortsätter jag med Tatooine, sen Hoth.

Det blir perfekt :D

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 29 november 2010 kl. 21:05

Jag tappade stort förtroende för Lucasarts iom USE. Liksom de klarar inte av på någon sätt att faktiskt lägga in extra-material på ett snyggt sätt, utan allt ligger helt utanför originalet. Sånt dödar upplevelsen enligt mig.
Och allt arbete på skins.... Vet att det är min personliga åsikt att inte gilla att spela som någon annan än Starkiller när jag lirar spelet (mest då pga allt gameplaymässigt som förr). Men liksom vem frågade Lucasarts om det fanns någon som hellre vilja ha massa skins istället för fler nivåer, mer verkligt innehåll till spelet, så som patchar eller en ordentlig expansion?

Jag hade mer än gärna vilja ha någon nivå med Maris, Kota eller varför inte Shaak Tii? De hade inte behövt göra mycket för att få dem att bli lite mindre unleashed än Starkiller och därmed gjort lite mer canon, istället för någon löjligt dark-side ending hafs slafs.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 november 2010 kl. 21:12

USE är verkligen inte dåligt! Fast det är min åsikt.

Men å andra sidan så är ju en expansions bana canon, Jedi Templet :wink:

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 29 november 2010 kl. 21:15

Dark-lord skrev:USE är verkligen inte dåligt! Fast det är min åsikt.
Du får gärna motivera varför Wilfer har fel :wink:
Dark-lord skrev:Men å andra sidan så är ju en expansions bana canon, Jedi Templet :wink:
Att en bana är canon betyder inte att expansionpaketet som helhet är bra. En historia är inte bra för att den är canon - tvärtom borde den bara vara canon för att den är bra.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 29 november 2010 kl. 21:20

Men å andra sidan så är ju en expansions bana canon, Jedi Templet :wink:
Ja den fanns även från början på Wii och PS2-versionen, även i annorlunda form. Det var ett bra tillägg även om de inte klarade av att smälla in nivån i spelet.

Men vad i USE är inte dåligt? Det är mer, men inte bättre. Den la till en historia, men som inte är canon och som är så ytlig och okomplicerad den kan bli. Så där bidrar den ju inte med något. Gameplay-mässigt är den exakt samma med samma utmaningar i form av plattformsspel och boss-fighter. Inga nya krafter, inga putsning av grafiken, ingenting runtomkring som blev bättre. Mer skins, men som sagt, inte bidrar med något.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 november 2010 kl. 21:22

Kaxs skrev:
Du får gärna motivera varför Wilfer har fel :wink:
Jag satt och körde spelet i flera timmar, och det var sjukt kul att strida mot Obi-Wan Kenobi eller att döda Jabbas Rancor.

Jag älskar att det är What If? Versioner av Ep IV-V, och man behöver inte tänka på om nåt förstör etablerad canon.

Dessutom så kan man nog inte säga att den är helt non-canon(enligt mig).
Det är ju trots allt det som skulle hända om Starkiller dödade Vader.

Non-canon är enligt mig sjuka historier(som Tales)

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 29 november 2010 kl. 21:31

Dark-lord skrev: Dessutom så kan man nog inte säga att den är helt non-canon(enligt mig).
Det är ju trots allt det som skulle hända om Starkiller dödade Vader.

Non-canon är enligt mig sjuka historier(som Tales)
Att Starkiller dödar Vader måste väl vara sjukt mycket mer non-canon än kassa Star Wars-berättelser? Liksom det är ingen "liten" grej, utan skapar en enorm skillnad jämfört med canon, och därför, är det just non-canon i dess rätta bemärkelse.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 november 2010 kl. 21:48

Det jag menar är att det är altenativt canon, dvs. Om Starkiller gjort ett annat val så hade USE inträffat.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 29 november 2010 kl. 21:51

Och om Luke hade fötts som en sköldpadda så hade han frusit ihjäl när han var på Hoth, är även det alternativ canon?
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 30 november 2010 kl. 16:13

Om det där med skins måste jag hålla med Wilfer till viss del och det är som han säger en del av skinsen var onödiga eftersom det blir helt fel när man håller lasersvärdet som Galen gör, men någran av USE skinsen som föreställer Galen är mycket bra enligt mig.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Skriv svar