Star Wars: The Force Unleashed

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Re: Star Wars: The Force Unleashed

Inlägg av Kaxs » 30 november 2010 kl. 17:30

Dark-lord skrev:Dessutom så kan man nog inte säga att den är helt non-canon(enligt mig).
Det är ju trots allt det som skulle hända om Starkiller dödade Vader.
Det är just det som non-canon betyder. Vad som skulle hända om någonting var/hände annorlunda. Alltså är Tatooine och Hoth-banorna i USE själva definitionen av non-canon.
Dark-lord skrev:Non-canon är enligt mig sjuka historier(som Tales)
Off-Topic: Vill påpeka att en stor del av Tales-historierna är canon. Och att Tales-serien innehåller några av dem bästa Star Wars-historier jag någonsin läst.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 4 december 2010 kl. 17:25

Men det är exakt vad som skulle hända om Starkiller skulle valt att hämnas på Vader.

Nån mer än jag som stör mig på att Marris Brood kommer och kastar Ljussabeln på än, samtidigt som man slåss mot Bull Rancorn?
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 4 december 2010 kl. 17:49

Dark-lord skrev:Men det är exakt vad som skulle hända om Starkiller skulle valt att hämnas på Vader.

Nån mer än jag som stör mig på att Marris Brood kommer och kastar Ljussabeln på än, samtidigt som man slåss mot Bull Rancorn?
Ja det är extremt jobbigt speciellt när man kör på sith master och förlorar typ halva livet på det.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 5 december 2010 kl. 11:24

Dark-lord skrev:Men det är exakt vad som skulle hända om Starkiller skulle valt att hämnas på Vader.

Eller hur?
Jag blir skit irriterad på henne när hon kommer och kör det. Och det skadar ju som fan också, men man måste attackera henne först då tror jag hon försvinner igen.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 5 december 2010 kl. 12:07

Det bästa altenativet är att använda Force Repulse, då flyger hon iväg.
Force grip fungerar också, men det lyckas hon blockera ibland.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 5 december 2010 kl. 20:06

Dark-lord skrev:Det bästa altenativet är att använda Force Repulse, då flyger hon iväg.
Force grip fungerar också, men det lyckas hon blockera ibland.
Dessutom om du använder grip så kan rancornen komma och slå ner dig. Och det skadar som inåt ****** :D

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 5 december 2010 kl. 20:26

Jag är nu på Vader, sen kommer jag välja Dark Side ending. och sen Tatooine sen Hoth....

Vader har jag alltid tyckt och kommer alltid att tycka, är den svåraste bossen i hela spelet!

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 6 december 2010 kl. 17:02

Dark-lord skrev:Jag är nu på Vader, sen kommer jag välja Dark Side ending. och sen Tatooine sen Hoth....

Vader har jag alltid tyckt och kommer alltid att tycka, är den svåraste bossen i hela spelet!
Vader är bara svårast om man dödar honom. Före det är han enkel. Men man tycker ju att när han har nästan förlorat hela masken och rustningen är trasig så borde han vara lättare men et är han inte.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 22 april 2011 kl. 16:53

Har nu klarat ut spelet för femte gången ;) Och jag har bestämt en sak, jag ska nog aldrig köra på Apprentice igen, förr tyckte jag den var hyffsat svår, men nu för tiden så kan jag klara ut hela spelet på några timmar med den, och jag dog kanske 2 ggr under hela spelanden! :roll:

Nä Master blir nog nästa att prova, men jag ska nog satsa på att klara ut de andra SW spelen innan jag börjar en ny omgång ;)

Användarvisningsbild
master Windu
Droid

Inlägg av master Windu » 23 april 2011 kl. 14:18

Dark-lord skrev:Har nu klarat ut spelet för femte gången ;) Och jag har bestämt en sak, jag ska nog aldrig köra på Apprentice igen, förr tyckte jag den var hyffsat svår, men nu för tiden så kan jag klara ut hela spelet på några timmar med den, och jag dog kanske 2 ggr under hela spelanden! :roll:

Nä Master blir nog nästa att prova, men jag ska nog satsa på att klara ut de andra SW spelen innan jag börjar en ny omgång ;)
du dog många fler gånger än 2 om man räknar dina fall
"I have to give you credit. You led me on quite a chase. But nobody gets away from Calo Nord in the end."

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 23 april 2011 kl. 14:25

Men det var ju bara olyckshändelser ;) Mot bossar dog jag iallafall inte, men som du sa så föll ner för stup många gånger på Raxus Prime.

Användarvisningsbild
master Windu
Droid

Inlägg av master Windu » 13 oktober 2011 kl. 14:04

Av att bara tänka TFU gör mig illa till mods, då jag vill köra det men efter olyckan som gjorde att mitt spel nog ligger i Holland någonstans. Så går det ju inte
"I have to give you credit. You led me on quite a chase. But nobody gets away from Calo Nord in the end."

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 14 oktober 2011 kl. 13:44

master Windu skrev:mitt spel nog ligger i Holland någonstans.
Hur hamnade spelet i Holland?

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 14 oktober 2011 kl. 23:21

Darth Worgen skrev:
master Windu skrev:mitt spel nog ligger i Holland någonstans.
Hur hamnade spelet i Holland?
Ut på en resa kanske :P
Skulle antingen gissa på semester eller..... Nej. Kommer inte på något mer.

Användarvisningsbild
rage agains the jedi
Padawan

Inlägg av rage agains the jedi » 18 augusti 2012 kl. 03:31

Har försökt få så lite information om denna Starkiller då han endast skulle kunna fucka upp "min" Star Wars-värld. Men jag är för nyfiken för att kunna hålla mig borta, varför är han så mäktig och kraftfull samt hur är det möjligt att han är det? Hur är han jämförelse vis med en Yoda, Luke SKywalker, Sidious, Anakin/Vader under deras glansdagar?
[i]You are so far less now than what you were, you are more than half machine, you are like a painter gone blind, a composer gone deaf, you remember where the power was but the power you can touch is only a memory[/i]

Skriv svar