Star Wars: The Force Unleashed

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Star Wars: The Force Unleashed

Inlägg av Wilfer88 » 18 augusti 2012 kl. 09:30

rage agains the jedi skrev:Har försökt få så lite information om denna Starkiller då han endast skulle kunna fucka upp "min" Star Wars-värld. Men jag är för nyfiken för att kunna hålla mig borta, varför är han så mäktig och kraftfull samt hur är det möjligt att han är det? Hur är han jämförelse vis med en Yoda, Luke SKywalker, Sidious, Anakin/Vader under deras glansdagar?
Han är son till två jedis och blir tränad av Darth Vader sen barnsben. Han får endast lära sig den mörka sidan och Vader ger honom intrycket att det finns inga begränsningar hur stark man kan bli.

Det är så både spelet och böckerna ger förklaring till hans styrka. Helt klart en väldigt bristande förklaring då det finns flera som varit barn till jedi och sither, samt en oändlig mängd som måste haft bättre lärare än Darth Vader. Vader har ett enormt hat som ger honom styrka, men hans faktiska kunnande om Sitherna och deras samlade kunskap är klart bristande. Allt man får nånsin höra Starkiller få lära sig är att han ska använda sin ilska.

Man får tänka på att gameplay är gameplay i ett spel och därmed långt ifrån vad den verkliga canon-berättelsen är i sagan. Böckerna om TFU1 och 2 är betydligt mer nedtonade om Starkillers förmågor.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
rage agains the jedi
Padawan

Inlägg av rage agains the jedi » 18 augusti 2012 kl. 11:41

Okej, tack för informationen. Kan även meddela att svaret gladde mig en del! :)
[i]You are so far less now than what you were, you are more than half machine, you are like a painter gone blind, a composer gone deaf, you remember where the power was but the power you can touch is only a memory[/i]

Användarvisningsbild
biarce
Wompråtta

Star wars the force unleashed sith edition

Inlägg av biarce » 4 maj 2013 kl. 16:27

Vet nån vart jag kan få tag på Star wars the force unleashed Sith Edition till xbox 360?. har letat överallt men hittar inget.

Tacksam för svar

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 10 augusti 2014 kl. 02:16

http://cdon.se/spel/star_wars%3a_the_fo ... on-7164008
du fick mig att kolla på en massa hemsidor varför kollade du inte cdon.com men varsågod
use the force wisley

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 10 augusti 2014 kl. 12:11

Kolla datumet bloodmountain, Biarces fråga är över ett år gammal. Skulle troyattxhan hittat spelet vid det här laget. :P
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 11 augusti 2014 kl. 03:35

ops! jag var trött och orkade inte kolla igenom så jag bara skrev
use the force wisley

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 12 augusti 2014 kl. 13:14

Det är lugnt, alla har vi gjort det misstaget. :)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 13 augusti 2014 kl. 09:41

Jag kör igenom spelet igen nu efter att ha låtit bli något år. Stör mig mest på sega ljudladdning (varje gång ett nytt ljud dyker upp typ, fiender som gör entré, så laggar spelet). Sen är det ett ganska irriterande system med blockering, kontringar etc. Frustrerande segt och osmidigt känns det ibland, även om det "oftast" är okej, men man ska ju inte räkna att det endast går bra och attacker alltid träffar. Sen är det ganska ofta som man inte låser på rätt mål. Tycker inte det brukar vara lika stort problem i andra spel.

Annars så, snyggt spel, bra story, men dålig integration med kompanjonerna. Hade man fått göra mer med Juno och Proxy hade jag nog brytt mig mer om dem. Sen hade jag gärna kört två nivåer till minst som Vaders lärling.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 16 augusti 2014 kl. 19:20

Jag hade inget problem med Juno Eclipse eller PROXY. Tyckte de var bra karaktärer, Juno och StarKillers relation tyckte jag kändes väldigt väl utformad.

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 16 augusti 2014 kl. 20:46

Jag kör igenom det nu ... fast med massa fusk för jag har redan klarat av det så nu vill jag försöka hitta allt utan att bli dödad :P
use the force wisley

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 17 augusti 2014 kl. 14:42

Aha jag förstår. Jag har själv inte fokuserat på att verkligen klara allt i det, hitta alla holokroner osv. Men en jag tyckte var riktigt cool var darksabern man kan hitta på dödsstjärnan.

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 18 augusti 2014 kl. 09:47

ooooo var
use the force wisley

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 20 augusti 2014 kl. 08:25

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 mars 2015 kl. 14:21

Just karaktären PROXY i TFU1 var en rätt ball karaktär, StarKillers närmsta vän som tränat honom sedan barndomen, trots det försöker han döda StarKiller hela tiden vilket han vet om och accepterar. Hans förmåga att byta skepnad till olika karaktärer är rätt awesome också.

Syns han någonsin utanför TFU-serien?

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 mars 2015 kl. 14:50

Ingen karaktär som gjordes för TFU-spelen återberättades av någon annan. Chansen finns väl nu med Rebels, men det är inte så säkert att de låter Starkiller komma in i canon igen.

Skriv svar