Battlefront (2015)

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Battlefront III

Inlägg av Wilfer88 » 25 juni 2013 kl. 13:00

EA och DICE berättar lite hur det kom på plats.
http://www.gamereactor.se/nyheter/11177 ... %F6rening/

Är skönt att DICE verkligen vilja ha spelet, då har jag svårt att se hur det kan bli fel. De har haft så mycket träning med sina battlefield-spel nu att Battlefront III kommer lyckas med allt som inte tvåan nådde upp till.

DICE lade nyss också upp en ny film-klipp om deras Frostbite 3-motor:
http://www.youtube.com/watch?v=R9yVV6g3q7g

Jag sitter och föreställer mig strider i en Star Destroyer där våningar inom den kan rasa ihop för att skapa nya kaos-artade miljöer. Eller en AT-AT som kan jämna en mindre stad med marken :roll:
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Ki-Adi Mundi
Wompråtta

Inlägg av Ki-Adi Mundi » 26 juni 2013 kl. 00:31

Jag hoppas mest på att dem kan klara av sitt Star Wars. Det ligger ju lite mer bakom ett Star Wars Battlefront III än en bra stridssimulator. Annars så tror jag att det kommer bli perfekt.
"I'm just a simple man trying to make my way in the universe." - Jango Fett

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 26 juni 2013 kl. 08:07

Ja, det är väl egentligen ett stort frågetecken. DICE har inte sysslat med andras licenser tidigare, de har bara gjort egna serier.
EA för den delen tror jag bara har TOR som egen erfarenhet, och det slutade med en stor felräkning, även om spelet i sig var okej.

Användarvisningsbild
Plo Koon
Padawan

Inlägg av Plo Koon » 7 juli 2013 kl. 21:41

Fick nyheten om trean för några dagar sen. Riktigt jävla kul! Herregud vad mycket BF och BF2 man spelade förr.
"Don't everyone thank me at once."

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 12 september 2013 kl. 08:58

Systemkraven för Battlefield 4 kom nyligen. Ser att min snart 5 år gamla speldator snart inte klarar av minimum-kraven :lol: Vill ju gärna ha något som gör att man kan njuta av Frostbite 3-motorn som även ska användas i Battlefront. Spelet kan ju bara bli ljuvligt med tanke på den kompetens DICE-folket lär ha med utvecklingen när de precis gjort ett väldigt Battlefront-likt spel. Nog för att de vill göra något annat än Battlefield och att de vill göra Battlefront lite annorlunda än det varit (de ser sin chans att experimentera), men svårt ändå att tänka sig att man blir missnöjd. Svenska utvecklare är idag i framkant när det gäller spel.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 30 mars 2014 kl. 22:14

Nu börjar det ju nästan bli jobbigt. Snart ett år sen vi fick den glada nyheten. De har inte visat något ordentligt än, bara pratat lite smått.

EA nämnde tex nyligen att de tänker välja liknande väg som Rocksteady valde med Batman-spelen. Fast de har ju redan sagt att de inte ska göra spel med samma story som filmerna. Så det visste vi ju egentligen :roll:

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 24 maj 2014 kl. 10:02

Lite mer än 2 veckor kvar nu. Då är det dags för E3. Och DICE har då haft ett helt år på sig att skapa Battlefront från deras egna Battlefield erfarenhet och Frostbite 3 grafikmotor. Och DICE har en förmåga att få saker att se väldigt ljuvligt ut, deras enda brister brukar vara buggar, vilket man i regel inte tenderar att se på E3. Så jag misstänker att det kommer verka fantastiskt.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 14 juli 2014 kl. 09:19

Teaser aktig dokumentär trailer var allt vi fick på E3. Inge mer matnyttig information. Bra synd med tanke på att vi inte vet särskilt mycket mer idag än för ett år sen.

Men det verkar som om fokus är på den gamla trilogin. Inget från PT än. Det är stormtrupper och rebeller, Hoth och Endor som gäller. I alla fall till en början. Kanske visar de PT senare, eller lägger till sånt i DLC, så som skett i Battlefield seriens senare spel, dlc på dlc. Och när det kommer till Star Wars, så är det ju ett utmärkt tillfälle att komma med material i omgångar. Personligen ogillar jag DLC starkt, men nu känns det faktiskt som att det blir mest rätt såhär då Star Wars är så stort för att få plats med allt, eller ens lite av allt, i första versionen av spelet. Det skulle kännas mer säkert om de prioriterade OT-delen först, och jag tycker vi har fått tecken på detta.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 14 juli 2014 kl. 10:49

Lite delay på nyheterna Wilfer, var några månader sedan. ;)

Mjo, inget PT än så länge. Tror som sagt att de nya ägarna för SW vill göra de gamla fansen nöjda mest, därför visar de kanske inte så mycket PT i trailern. Men tror nog det finns en del i spelet åtminstone. Kanske inte lika mycket som OT-material!
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 14 juli 2014 kl. 11:38

Hehe, tiden går inte så snabbt, har nästan exakt gått en månad, plus någon dag. Och jag skrev direkt på facebook, jag lät bli här, då jag ändå hade förvarnat.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 juli 2014 kl. 15:29

Wilfer88 skrev:Hehe, tiden går inte så snabbt, har nästan exakt gått en månad, plus någon dag. Och jag skrev direkt på facebook, jag lät bli här, då jag ändå hade förvarnat.
Tror ni SWBF3 kommer inkludera saker från Rebels och The Clone Wars också? Vore lite intressant.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 juli 2014 kl. 18:27

Dark-lord skrev:
Wilfer88 skrev:Hehe, tiden går inte så snabbt, har nästan exakt gått en månad, plus någon dag. Och jag skrev direkt på facebook, jag lät bli här, då jag ändå hade förvarnat.
Tror ni SWBF3 kommer inkludera saker från Rebels och The Clone Wars också? Vore lite intressant.
Inte i första versionen, men tror säkert det kommer dlc som fyller på.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 9 september 2014 kl. 21:12

DICE har tränat med snö-kartor i sitt senaste dlc till Battlefield 4: https://www.youtube.com/watch?v=uqDy6D9DZz8

Vi tänker dock såklart på Hoth i Battlefront 3 :roll:

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 21 oktober 2014 kl. 08:35

Finns mer läckta klipp från det som tidigare skulle bli Battlefront 3 men som blev nedlagt.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20141 ... efront-iii

Vi kan dock vara fortsatt glada att vi kommer få en betydligt snyggare variant av DICE om mindre än ett år :wink:

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 30 oktober 2014 kl. 18:39

Vintern nu som gäller, nästa vinter. Battlefront ska tydligen släppas i nära anslutning till Episod 7. Det har säkerligen en hel del ekonomiska fördelar på PR-fronten att gemensamt använda samma tids-fönster. Dock inget sagt om Battlefront ska innehålla saker från filmen, för det har verkligen låtit som varken EA eller DICE vill göra något baserat på någon annans berättelse (handlar såklart om den kreativa friheten, och att spel-filmer har riktigt riktigt kasst rykte bland alla som kan någonting om spel).

Skriv svar