Battlefront (2015)

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Battlefront III

Inlägg av Dark-lord » 3 november 2014 kl. 20:48

Låter ändå konstigt om de inte skulle inkludera platser/karaktäier/trupper från en alldeles ny blockbuster film, de skulle ju dra in mer pengar på sådant. Det blire inte automatiskt filmspel bara för att det inkluderar saker som framträtt i filmer, i så fall är ju majoriteten av SW spel filmspel. :P

Ser fram emot BattleFront III hur som helst. Älskade de första två.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 3 november 2014 kl. 22:16

Fast varför ska varje Star Wars-spel innehålla något från det senaste? Battlefront 3 har ju inget i sin serie som säger att det ska inkludera det nyaste från filmerna. Det ska vara stora och underhållande krig som ska utkämpas. Finns andra spel som skulle kunna ta saker från Episod 7, inkludera eller helt utspela sig under den tiden. Nu vet vi ju inte alls om den nya filmen kommer vara något vi kommer gilla, eller passa alla, tänk om J.J satsar på något som är lite väl annorlunda jämfört med de äldre filmerna? Ska DICE då lägga ner tid och fokus på att försöka hålla sig uppdaterad med det nya som produceras, eller ska de helt ta av det de själva faktiskt känner till och älskat länge, alltså de äldre filmerna.

Sen är det dock som jag sagt förr, helt möjligt och troligt, att det kommer dlc-paket som kan lägga till saker, kanske PT, kanske tcw, kanske de nya filmerna,(kanske the old republic-eran, mitt önskemål :roll: ). Vet inte, men för tillfället är det bara OT de fokuserar på.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 17 mars 2015 kl. 10:13

Lite sent svar till Wilfer88, men jag tror inte gamla republikens era kommer framträda alls i spelet, den är väl inte ens canon längre? Låter som ett skumt drag ifall de skulle blanda in massa saker som inte hände. Även om jag själv också älskar den eran!

PT däremot tror jag de bekräftat kommer spela en roll i spelet. Kan dock ej ge säkra källor men tror de sa att slaget om Coruscant från Ep3 kommer vara en spelbar karta/uppdrag.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 19 mars 2015 kl. 21:13

En månad kvar, en månad kvar :lol:

http://starwars.ea.com/news/battlefront ... elebration

Trailer, information, nyheter nyheter :D

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 19 mars 2015 kl. 21:31

Äntligen får vi kanske se hur spelet ser ut, ser fram emot det! :D

För att starta en frågeställning, vad vill ni mest av allt se i spelet?

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 31 mars 2015 kl. 11:10

De kända slagen. Hoth, Endor. Death Star. Det är liksom miljöer man haft stor brist av senaste åren, så detta gamla kan kännas nytt och fräsht ganska enkelt. Jag har inget större behov alls av en massa mindre platser. De tidigare titlarna inkluderade ju så gott som allt som vi sett i filmerna, men jag är mer intresserad av kvalité än kvantitet. DLC-paket kan komma senare.

Förstörbara miljöer, massa spellägen, rymdstrider, o annat som DICE kan göra bra. Är inte intresserad av någon story, är uteslutande sugen på strider i multiplayer på ett väldigt tävlingsinriktat sätt.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 april 2015 kl. 19:44

Beror på lite vad du menar med "tävlingsinriktat sätt", för jag är verkligen inte för tävlingar alls. Kör bara spel för skojs skull och när jag kör t.ex BattleField 3 så gör jag det för att det är kul endast, inte för att vara bäst.

Story bryr jag mig inte heller om så mycket, visst 501st Legion storyn i tvåan var ju bra men DICE är ju verkligen inte kända för att kunna göra bra stories så det kan de nästan skippa. Jag vill dock inte att de tar bort Galactic Conquest, ett av de mest underhållande spellägena som jag spenderat många timmar på.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 6 april 2015 kl. 20:34

Tävling är skoj för mig. Så det är det jag är ute efter. Finns inget modernt Star Wars-spel längre idag där man får utmana andra spelare. Battlefront kommer äntligen ändra på det.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 april 2015 kl. 20:36

Wilfer88 skrev:Tävling är skoj för mig. Så det är det jag är ute efter. Finns inget modernt Star Wars-spel längre idag där man får utmana andra spelare. Battlefront kommer äntligen ändra på det.
Jag är inte något större fan av tävling i någon form, avskyr verkligen bollsporter och sådant man fått köra på idrotten i skolan och genomlidit varenda eviga år. Men i det du pratar om låter det som att det funkar även för de som är tävlingsinriktade och för de som bara vill ha skoj och inte bryr sig om resten.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 19 april 2015 kl. 12:59

Mycket nu vi vet till slut tack vare Celebration. Men vissa saker är det nog många som inte vilja höra.

http://starwars.se/texter/nyheter/1022- ... elebration

Singelplayer kampanj sörjer jag inte att jag blir utan. Finns andra utvecklare som gör sånt långt mycket bättre än DICE.
Att de skippar prequal kan jag också överleva, även om det är synd, inte för storyn, utan för miljöerna
Men att de skippar rymden helt? Både i Episod 4 och 6 var rymdstrider en ordentlig del av kriget.
Och ett Battlefront med 4 planeter, 4 miljöer, om än varierande, men det är otroligt tunt för att vara Star Wars.

En del positiva nyheter, men också klart dåliga. Inte riktigt alls vad man hoppades på.

Användarvisningsbild
Emil G
Yngling

Inlägg av Emil G » 20 april 2015 kl. 09:39

Wilfer88 skrev:Mycket nu vi vet till slut tack vare Celebration. Men vissa saker är det nog många som inte vilja höra.

http://starwars.se/texter/nyheter/1022- ... elebration

Singelplayer kampanj sörjer jag inte att jag blir utan. Finns andra utvecklare som gör sånt långt mycket bättre än DICE.
Att de skippar prequal kan jag också överleva, även om det är synd, inte för storyn, utan för miljöerna
Men att de skippar rymden helt? Både i Episod 4 och 6 var rymdstrider en ordentlig del av kriget.
Och ett Battlefront med 4 planeter, 4 miljöer, om än varierande, men det är otroligt tunt för att vara Star Wars.

En del positiva nyheter, men också klart dåliga. Inte riktigt alls vad man hoppades på.
Jag gillar Clone Wars-miljön så jag är lite besviken över att den inte är med, samma sak med rymdstrider. Det jag dock är mest orolig över är hur mycket DLC det kommer vara till spelet, det är en sån sak som för mig kan förstöra ett spel när man först måste betala 600 kronor för det och sen betala ytterligare en massa pengar för att få hela spelupplevelsen.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 21 april 2015 kl. 17:29

Kommer köpa spelet oavsett vad. Men irriterande att de inte kommer ha med särskilt mycket kartor eller space combat för den delen. Single player kan jag leva utan(är trots allt en av dices svagare sidor) men galactic conquest vill jag väldigt gärna ha.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 21 april 2015 kl. 18:08

Lite svårt att föreställa sig galactic conquest utan rymdstrider och endast 4 planeter :roll: Kanske att det dyker upp i deras sista dlc, men då lär det ha gått 2 år.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 23 april 2015 kl. 16:13

Fanns ju en form av(simpel) GC i Battlefront 1, så nog kan det nog funka. Jag körde förresten BattleField 3 idag igen, blir taggad inför detta spel när man lirar det, så kul man kan ha i det.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 17 juni 2015 kl. 23:13

Ja nu har vi sett hur spelet blir. E3 var en stor framgång för DICE. De visade vad de hade byggt, inte prat, inte bild, inte vision om hur det skulle vara. De visade hur spelet ska se ut när vi spelar det. Min åsikt, det ser ju alldeles otroligt fantastiskt ut. Det är Star Wars, det är krig och det är så snyggt som tekniken tillåter. Och det är miljöer och ljud som är troget originalet.

http://starwars.se/texter/nyheter/1074- ... t-gameplay

Kritiken jag haft innan har ju varit att de verkligen måste leverera på det dom gör, för de har gjort begränsningar som irriterar många, men vad man faktiskt får göra i deras spel, det kommer nog kunna vara sjukt underhållande :D

Skriv svar