Battlefront (2015)

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Battlefront (2015)

Inlägg av Dark-lord » 10 juli 2015 kl. 12:28

Har tröttnat en del på spel i allmänhet och beslutat att skära ner lite på det, blev något av ett beroende som jag ville motverka. Men Battlefront är ett spel i år jag garanterat kommer köpa oavsett. Det är Star Wars fansens dröm efter alla års FPS-frånvaro!

Blir det någon klan här på forumet kanske? :P
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 11 juli 2015 kl. 18:18

Ja efter 10 års väntan så är det ju dumt att hoppa över ett spel just nu :P

Klan på forumet blir det nog inte, men skulle gissa att jag själv tar och letar upp någon klan att köra med.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Re: RE: Re: Battlefront (2015)

Inlägg av Fredrik Jonsson » 11 juli 2015 kl. 18:57

Dark-lord skrev:Blir det någon klan här på forumet kanske? :P
Jag är ju så vansinnigt dålig på det här med klaner, men om någon vill starta och driva en så är det okej för mig.

Hur som helst så är jag på om någon vill spela.

Hur fungerar det med cross platform i det här spelet? Hade nog tänkt satsa på PS4-versionen.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 11 juli 2015 kl. 19:07

Kommer ständigt spel där det ska bli "cross platform" möjlighet, men vid release så har de alltid hunnit ändra sig. Har själv inte konsol så vet inte hur vanligt det är, men skulle tro att det är högst ovanligt, exklusivitet är något Sony och Microsoft mer trycker på. Jag skulle tro att det är svårast just för PS4-spelarna medan det verkar som om Windows 10 ska underlätta cross platforming just till Xbox One, om jag nu inte hört fel.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 8 september 2015 kl. 13:28

Betan är här om ungefär en månad, ska bli grymt skoj att testa känslan i detta spel. Närmare kriget från Star Wars har man nog aldrig kommit än såhär.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 25 september 2015 kl. 10:53

Datum för betan är fastställt: 8-12 oktober. Från en torsdag till måndag.
Mindre än 2 veckor dit :) Free for all!

http://www.starwars.com/news/star-wars- ... perational

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 8 oktober 2015 kl. 09:37

Sitter och räknar ner timmarna till att betan öppnas för alla.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 9 oktober 2015 kl. 01:20

Grymt spel!

Men jag är verkligen helt värdelös på FPS. :(

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 9 oktober 2015 kl. 09:47

Jag kom tvåa i laget tre gånger. Flesta gånger topp10, men även utanför. Att vinna som rebels på Hoth var nära på omöjligt. 1 match på 15 försök så fick vi ner båda Walkers innan de hann fram. Som Imperiet vann man alla matcher.

En anledning, är helt klart att ingen lärt sig använda tow-cables eller vad de heter med snowspeeders. Att sänka en AT-AT med en sån var inget jag såg någon lyckades med under dagen. Jag fick 2 försök, men förstod inte riktigt vad man skulle göra när man fick fast änterhaken, förutom då att försöka åka runt sitt mål, men det var något med det hela som inte funka.

En helt fantastiskt beta. Jag kör på Ultra-inställningar med mitt budgetkort och spelet flyter på stabilt med 35 fps ungefär. Spelet ser och låter fantastiskt ut. Grym Star Wars-känsla. Och hela upplevelsen känns väldigt HD, liksom allt i menyer och laddningsskärmar osv är så otroligt detaljerat och högupplöst. Jag visste att jag skulle köpa spelet oavsett, men med betan så bara ökade suget ännu en nivå. Spelet är skoj och de problem som finns är sånt som de fixar med tiden.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 10 oktober 2015 kl. 01:22

Wilfer88 skrev:Jag kom tvåa i laget tre gånger. Flesta gånger topp10, men även utanför. Att vinna som rebels på Hoth var nära på omöjligt. 1 match på 15 försök så fick vi ner båda Walkers innan de hann fram. Som Imperiet vann man alla matcher.

En anledning, är helt klart att ingen lärt sig använda tow-cables eller vad de heter med snowspeeders. Att sänka en AT-AT med en sån var inget jag såg någon lyckades med under dagen. Jag fick 2 försök, men förstod inte riktigt vad man skulle göra när man fick fast änterhaken, förutom då att försöka åka runt sitt mål, men det var något med det hela som inte funka.
Jaså, jag som vann mot Imperiet på första försöket. Ingen som använde tow cables vad jag såg, men det var väldigt intensiv eldgivning. :D

Men det är väl också enda gången som det verkligen gått bra när jag spelat. Jag kan dessutom inte påstå att det var min förtjänst att vi vann.

Har lagt ner mest tid på Drop Zone. Jag tror jag behåller den lilla stolthet jag har och avstår från att avslöja hur få kapslar som jag och mina lag lyckats ta. Jag kan finna mig i att jag är dålig. Har aldrig varit någon stor FPS-spelare och i synnerhet inte online. Men jag tycker spelet är väldigt dåligt på att matcha lag.

En överväldigande majoritet av de Drop Zone-matcher jag har spelat så sätts de sämsta i ett lag och de bästa i ett annat. En gång var vi dessutom tre dåliga mot åtta bra. Vad är det för balans? Det blir väldigt tråkigt i längden om man hela tiden blir utklassad. Hoppas att det fungerar bättre när spelet släpps.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 10 oktober 2015 kl. 10:14

Jag lade upp på facebook en bild som visade min rebels-vinst nr 3 totalt sätt. Så det går väl åt det bättre hållet, men fortfarande högst ovanligt.

Ja, balanseringen är katastrofal tyvärr. Turligt nog nåt som de vet hur man fixar.

Jag har själv varit med om speciellt i Drop Zone, man är i ett dåligt lag, 4 matcher i rad där fienden vinner med 5-0 i tagna kapslar. De dåliga spelarna tröttnar såklart, lämnar spelet, det dåliga laget blir då ännu sämre och fullständigt chanslösa mot bättre spelare som är fler. Det finns ingen bra spelare som flyttas över, inte ens om de önskar byta lag är det möjligt, finns inget som ger fördelar till det förlorande laget. Liksom, man känner ju att när man dött så spawnar man längst ifrån den tagna kapsel och får knappt chans på 2 försök att ta den.
Jag är mer av en veteran när det kommer till fps-spel. Jag har helt klart mina dåliga stunder, men jag kan också dominera när jag får rätt flyt. Händer även i Drop Zone, när man är i det dåliga laget, man får sig ett övertag och dödar 4 motståndare runt kapseln, men, 2 till dyker upp och man dör. Trots att man halverat motståndarsidan så kan inte ens egna lag utnyttja tillfället. Innan jag har spawnat på nytt och sprungit tillbaks så är motståndarna lika ingrävda runt kapseln som vanligt och mitt lag är utspritt på kartan.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 12 oktober 2015 kl. 21:27

Nu kan även jag säga vad jag tycker.

Efter en massa strul med att få fullscreen att funka(resulterade i att reservera och installera Windows 10), så lyckades jag tillsist uppleva betan såsom det var tänkt.

Måste säga att det faktiskt var riktigt härligt! Jag spelar inte lika mycket nu för tiden, ansåg att det tog upp mycket av min tid jag hellre använde till saker jag fann mer intressant och jag blev inte lika underhållen av det längre. Battlefront betan däremot var svårt att få nog av. Alla miljöerna, fysiken på allt, underhållningen. Det här var Star Wars! Grafiskt ögongodis, underbart att kolla på. Inte allt för avancerat gameplay, så lätt att komma in i och lära sig, men inte heller allt för simpelt så att man kände att de inte gjort sitt jobb. Gillar verkligen hur de sket totalt i story. Det är inte vad detta spel handlar om. Vi visste redan att det inte skulle finnas någon campaign eller så, men är ju ändå många spel som slänger in någon forcerad backstory till slag eller liknande. Detta spel fokuserar endast på underhållning i sann Star Wars anda, Luke som redan fulltränad Jedi på Hoth, Darth Vader med ljussabeln i högsta hugg och massa Y-Wings och TIE Fighters som svärmar över de snöiga bergen. De vet hur de ska prioritera!

Det enda jag måste säga att jag är besviken på(förutom mina buggar med fullscreen som lyckligtvis blev lösta) är att jag inte hann köra som Jedi/Sith eller flyga något rymdskepp, men det är väl mitt eget fel. :P

Grym beta i varje fall. Kommer bli ett riktigt härligt spel detta! :P
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Emil G
Yngling

Inlägg av Emil G » 13 oktober 2015 kl. 12:12

Ska nog köpa spelet då jag verkligen gillade de två första, framförallt första spelet var grymt kul. Tvåan var däremot en besvikelse med vissa förbättringar men även riktigt usla försämringar som borttagandet av luftfordon från markbanorna och överlag bara en cash-grab som kändes mer som ett expansionspaket än en uppföljare.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 16 oktober 2015 kl. 06:59

Håller med dig angående SWBF1 och 2, men att säga "de två första" är fel i detta sammanhang, eftersom att detta inte ska ses som trean, utan ett helt nytt spel i annan stil. Och det har inte många likheter alls med de andra Battlefront.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 16 oktober 2015 kl. 22:12

Tycker jag hör många hylla och lyfta upp de gamla spelen men samtidigt trycka ner det nya Battlefront som alldeles för casual. Ungefär som att de helt glömt bort varför det var så få proffs som stanna vid de gamla spelen. Battlefront 1 och 2 var bra för Star Wars-fansen, älskat av dem, nya Battlefront är ingen trea, men har ett fokus och prioritering som kan uppskattas av de gamla Star Wars-fansen. Bristerna i början är just fokuseringen på rebellerna och imperiet, men med tiden, de redan annonserade 4 "expansionerna"+ Battle of Jakuu så kan spelet fyllas ut till bredden med innehåll som folk som gillar Star Wars kan uppskatta. Frågan är dock om det finns något de kan göra för att locka folk som inte är intresserad av allt för casual gameplay.

Personligen är jag helt okej med inriktningen. Stormtroopers mot rebeller är något speciellt. Kloner mot plåtnissar är inte lika skoj. De har sagt att det inte är en trea och det har jag lyckats med att inte förvänta mig heller. Det är ett annat spel och jag är gladare med att få Battlefront nu än att vänta en massa år till. Jag tror inte, att detta är det första och sista Star Wars-spelet från DICE.

Skriv svar