Battlefront (2015)

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Emil G
Yngling

Re: Battlefront (2015)

Inlägg av Emil G » 18 oktober 2015 kl. 12:24

Klart man ska se det som ett nytt spel och inte en uppföljare i den meningen men jämförelserna kommer ändock göras. Personligen kan jag tycka att hyllandet av främst SWBF2 gått överstyr då det spelet inte var så fantastiskt som folk vill göra gällande samtidigt som man klankar ner på allt med det nya spelet.

Jag litar på DICE, något alla SWBF2 fanboys bör tänka på är att DICE släppte BF2 samtidigt som SWBF2 släpptes och skillnaden är milsvid i alla avseenden. Pandemic tog SWBF och lade till rymdstrider och Jedi medan DICE tog BF Vietnam och gjorde om i princip allt förutom grundkonceptet. Det kommer vara annorlunda men det gör det inte dåligt bara för den sakens skull.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 oktober 2015 kl. 12:43

Emil G skrev: Jag litar på DICE, något alla SWBF2 fanboys bör tänka på är att DICE släppte BF2 samtidigt som SWBF2 släpptes och skillnaden är milsvid i alla avseenden. Pandemic tog SWBF och lade till rymdstrider och Jedi medan DICE tog BF Vietnam och gjorde om i princip allt förutom grundkonceptet. Det kommer vara annorlunda men det gör det inte dåligt bara för den sakens skull.
Och det har alltid varit min förklaring till att jag knappt har 30 timmar speltid på Battlefront 2 totalt sett, medan jag har över 250 timmar på Battlefield 2.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Emil G
Yngling

Inlägg av Emil G » 18 november 2015 kl. 09:53

Så idag är dagen man diskuterat i den här tråden senaste nio åren, någon som köpt spelet än? Själv har jag inte gjort det än då jag har alldeles för mycket i skolan den här veckan för att ha tid med att spela.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 november 2015 kl. 15:12

Imorgon är den svenska release-dagen för Battlefront.
Amerikaner spelar dock redan, även folk med EA Access på Xbox.

Användarvisningsbild
Emil G
Yngling

Inlägg av Emil G » 19 november 2015 kl. 13:00

Wilfer88 skrev:Imorgon är den svenska release-dagen för Battlefront.
Amerikaner spelar dock redan, även folk med EA Access på Xbox.
Oj dålig koll av mig, hade fått för mig att det var den 18:e. Nåja, någon som köpt spelet idag då?

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 19 november 2015 kl. 14:59

Spelar för fullt, så mycket att testa :D Fast det är ju inte många kartor att lära sig.

Användarvisningsbild
Emil G
Yngling

Inlägg av Emil G » 19 november 2015 kl. 18:02

Wilfer88 skrev:Spelar för fullt, så mycket att testa :D Fast det är ju inte många kartor att lära sig.
Första intryck?

Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 19 november 2015 kl. 19:01

Ska precis köra BF3 på ps4an, men kommer inte åt multiplayern. Verkar inte funka att logga in på PS-network av någon konstigt anledning :/ Någon som vet ifall det är överbelastat eller nått hos PSN?
"Obi-Wan never told you what happened to your father."
"He told me enough! He told me you killed him."
"No. I am your father."

Darth Vader till Luke Skywalker

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 19 november 2015 kl. 19:28

Emil G skrev:
Wilfer88 skrev:Spelar för fullt, så mycket att testa :D Fast det är ju inte många kartor att lära sig.
Första intryck?
Ögongodis. Stora och väldigt välgjorda kartor. Men få. Det känns när varje spelläge har max 4 kartor att rotera på. Verkar dock ta ett tag innan jag låst upp det mesta av tillbehören, går skitdåligt för mig :P

Spawnpunkterna verkar dock fortsätta vara ett problem. Händer ganska ofta att man spawnar mitt framför en fiende. En gång var det Luke o man var död på en halv sekund.

Användarvisningsbild
Emil G
Yngling

Inlägg av Emil G » 20 november 2015 kl. 12:53

Wilfer88 skrev:
Emil G skrev:
Första intryck?
Ögongodis. Stora och väldigt välgjorda kartor. Men få. Det känns när varje spelläge har max 4 kartor att rotera på. Verkar dock ta ett tag innan jag låst upp det mesta av tillbehören, går skitdåligt för mig :P

Spawnpunkterna verkar dock fortsätta vara ett problem. Händer ganska ofta att man spawnar mitt framför en fiende. En gång var det Luke o man var död på en halv sekund.
Tror jag avvaktar lite med att köpa tills jag får en klarare bild av vad weekend passet kommer innehålla, just nu känns det mest som det är ett spel som behöver fyllas ut rejält innan jag känner att det är värt att lägga ner tid och pengar på det.

Användarvisningsbild
SimonEriksson-Red5
Droid

Inlägg av SimonEriksson-Red5 » 25 november 2015 kl. 02:02

Nu var det verkligen länge sedan jag besökte detta forum, men jag känner att jag fortfarande trivs rätt ok här. Jag har precis köpt Battlefront genom Origin, visserligen sved det lite i plånboken men jag gillar faktiskt spelet. Jag vet att EA får mycket skit det är väl till stor del rättfärdigat men trots det så tycker jag spelet är skitroligt. Lite dyrt måhända, men jag köper så pass sällan spel såhär nära inpå release. Jag gillar det men hoppas att det blir lite mera innehåll vad det lider, även om man får punga ut lite mer. Jag håller tummarna hårt för ett nytt Star Wars RPG dock!
I have a bad feeling about this.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 25 november 2015 kl. 14:04

Vad har ni för rank hittills? Jag har kommit upp i 15. Det gick snabbt upp till rank 12 men efter det går det helt plötsligt hur dåligt som helst.
Wilfer88 skrev:Ögongodis. Stora och väldigt välgjorda kartor. Men få. Det känns när varje spelläge har max 4 kartor att rotera på.
Fast det är ju inte 4 kartor i alla spellägen. Främst i de stora slagen såsom Supremacy och Walker Assault. Kör man exempelvis Blast eller Droid Run så finns det hyfsat många kartor även om de inte är jättestora.

Just nu vill jag inte ha några fler kartor. Har tillräckligt svårt att lära mig alla de som finns just nu. Endor är helt hopplöst för mig. Springer bara omkring i cirklar bland alla träd.

Hoppas ändå på att det i framtiden kommer någon uppdatering eller DLC med några kartor från prequelfilmerna. Det är vad jag saknar mest just nu. Skulle gärna springa omkring i katakomberna på Geonosis. Skulle bli som ett modernt Republic Commando. Jakku (som står näst på tur) känns ju inte jätteintressant rent spelmässigt. Det är ju mest en variation på Tatooine.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 25 november 2015 kl. 17:07

Faktiskt är jag bara på rank 22, hade inbillat mig att jag skulle köra mer, men ibland går det så frustrerande dåligt att jag stänger av. Jag tycker faktiskt det är en hel drös med spelare som är van vid den här formen av spel, och då menar jag inte Battlefield, utan snarare att CoD-spelare som toppar topplistorna i detta spel. De med skills kan utmärka sig i Battlefront, handlar inte bara om tur, även om jag hört att det är väldigt generös auto-aim på konsol. Däremot kan man ju även ha kul när det inte går så bra, men själv så har jag inte riktigt ställt om efter mina turer med Battlefield-spelen som jag kört lite mer prestations-baserat på.

Användarvisningsbild
Emil G
Yngling

Inlägg av Emil G » 29 november 2015 kl. 16:11

Orkade inte hålla mig utan klickade hem spelet idag. Får se när det dyker upp i brevlådan.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 29 november 2015 kl. 20:28

Fredrik Jonsson skrev:
Wilfer88 skrev:Ögongodis. Stora och väldigt välgjorda kartor. Men få. Det känns när varje spelläge har max 4 kartor att rotera på.
Fast det är ju inte 4 kartor i alla spellägen. Främst i de stora slagen såsom Supremacy och Walker Assault. Kör man exempelvis Blast eller Droid Run så finns det hyfsat många kartor även om de inte är jättestora.
Sant, det är 4 stora kartor för Supremacy o WA, medan det är 9st småkartor som mest för vissa av de andra spellägena. Och vissa av dem är verkligen små.

Skriv svar