LEGO Star Wars III: The Clone Wars

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

LEGO Star Wars III: The Clone Wars

Inlägg av stefan313 » 8 februari 2010 kl. 16:29

Jag har nyss läst nyheten om det här spelet. Och då måste jag då säga att jag fick ett rätt när det gäller forumet "Star Wars spel ni skulle vilja se".
Där skrev jag att jag skulle gjärna vilja se ett sådant spel, och det kommer ju vara mycket bättre än dom andra tre.
Ärligt talat så trodde jag inte dom skulle göra ett sådant spel, men vem klagar?
Vad tycker ni om denna nyhet? Jag tycekr det verkar ganska bra, men jag förmodar att spelet inte kommer vara klart förän nästa år kanske.
Fast nu förtiden så verkar ju Lucasarts ha så bråttom med spel, så det kanske kommer i år, men då kommer nog spelet inte vara särskilt kul.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 8 februari 2010 kl. 16:40

undrar vad spelet kommer handla om kanske star wars the clone wars filmen och några avsnitt från tv serien
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 8 februari 2010 kl. 16:49

Förmodligen kommer det bli det näst bästa spelet som utspelar sig under klonkriget, efter Republic Commando :wink: Att de övriga Clone Wars-spelen håller låg nivå bidrar en del :P

Angående nyheten blev jag sur att Fredrik hann före mig, jag som annars brukar snappa upp spelnyheterna först :roll:

Förhoppningsvis så ger TT Games oss en anledning till fortsätta köpa deras Lego Star Wars spel, då jag är av uppfattningen att de verkligen ökar nytänkande och mängden på innehållet ständigt då spelen i sig varken har en bra eller ny grafik, utan det är något de kan programmera i sömnen vid detta läge.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 8 februari 2010 kl. 17:06

De två förra spelen är faktiskt rätt så bra spel. Lirade Lego Star Wars I och II en hel del på mitt Playstation 2 i mina yngre dagar och jag har väntat på ett tredje ett tag nu. Jag hade en föraning om att det skulle komma ett baserat på KotOR, men filosoferade också om ett Lego Clone Wars spel.

Spelet lär antingen bli ett bra spel eller ett medelmåttigt spel. Det finns inga Lego spel som heter "kassa" förutom de där tjej spelen som de tack och lov slopade för 8 år sedan. Ett kill Lego spel är antingen medelmåttigt eller bra. Förhoppningsvis blir det bättre än Lego Indiana Jones 2: The Adventure Continues. Testade spelet på mitt Xbox 360 och jag var smått besviken. Trots vissa förbättringar saknas det fortfarande något som fanns med i 1an. Tur att jag då inte köpte spelet för 600 kronor.

Att göra ett tv-spel baserat på The Clone Wars är helt klockrent då det finns över 20 sets baserat på The Clone Wars (ni läste inte fel!). Clone Wars setsen säljer bra och är en större hit än Episod I setten som kom 1999-2002. Mestadels kan detta bero på att Lego på något sätt lyckas få till något annorlunda. Ta en titt i en leksaksbutik någon gång. Någon gång ser man en liten pojke kolla vid Star Wars Legot och plocka ned ett Clone Wars set. Han ropar "Pappa, jag vill ha den här!".

Ser fram emot att testa Lego Star Wars III. Säkerligen kommer det hålla måttet som föregångarna. Det är bara att vänta och se.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 8 februari 2010 kl. 17:10

jag är en sån pojke jag älskar star wars lego men jag vet inte om jag kommer köpa det här,jag har ganska låg uppfattning om tv serien ibland
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 8 februari 2010 kl. 17:21

Med tanke på att det inte finns något Lego Star Wars baserat på KotOR så har jag svårt att tänka mig att det skulle utspela sig då. Med tanke på hur mycket saker det finns som är baserade på The Clone Wars, däremot, så är det mycket troligt.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 8 februari 2010 kl. 17:35

Har en diskret fråga bara, hur gammal är du Dark Lord?

12 år hur så?

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 8 februari 2010 kl. 19:24

niklazz0n skrev:Bara Nyfiken.
ok :D

Användarvisningsbild
Slave 4
Fuktfarmare

Inlägg av Slave 4 » 9 februari 2010 kl. 08:42

Jag är ganska säker det kommer bli en hit :D

Dock trodde jag de skulle vänta med ett sånt här spel tills serien var över.
JAg misstänker att de tänker göra fler spel allt eftersom seriens går vidare....

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 9 februari 2010 kl. 16:19

Håller med er. Jag tror också det kommer bli ganska stort, för Star Wars fan, men övriga människor kommer det nog inte vara lika stort.
Det jag tycker är bäst med LEGO spel är att det är en del humor i det, fast det inte är någon som riktigt pratar.

Hoppas spelet blir stort och långt, och mycket att göra.
Dom kommer säkert också göra det här 2 player läget på delad skärm, och att göra sin egna Star Wars bana skulle vara ganska coolt.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 9 februari 2010 kl. 16:37

Sen kommer dem säkert göra 2 Lego Clone Wars spel, till, och sen en samling på det hela...
Never tell me the odds! - Han Solo

Skriv svar