LEGO Star Wars III: The Clone Wars

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 2 maj 2010 kl. 16:34

Combalex skrev:Ingen tvingar er att köpa sakerna som kommer från TCW, ni är det enda som är irriterande nu liksom. Själv så älskar jag alla lego spelen, vad gör det om det är för barn också? Var dom äldre star wars spelen på super nintedo(?) för alla ungar med 1337 max skillz? Så länge det är kul så gör det ju ingen skillnad. Och vad är det för trams med att det förstör tidslinjen? Tar ni seriöst TCW och LEGO spelen på så mycket allvar? Håll er till filmerna om det är ett sånt stort problem dårå.
Jag tar TCW-serien på stort allvar eftersom det är T-canon. Jag gillar TCW, men jag tycker att de senaste 8 åren har varit väldigt hektiska och jag är så fullmatad på Clone Wars att jag snart kommer att kräkas. Det är inte Clone Wars i sig som det ä fel på, det är bara det att ett ämne blir förr eller senare uttjatat, och jag börjar tycka att vi nått den punkten nu.

Och Lego-spelen? I dont give a damn, som sagt, eftersom de är N-canon.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Combalex
Droid

Inlägg av Combalex » 3 maj 2010 kl. 16:28

Själv så följer jag serien, sen har inget annat varit så att jag har brytt mig, förutom detta spelet, of course. Sen 8 år? Det har ju varit mycket saker som störst efter själva filmen från 2008.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 16 juni 2010 kl. 19:29

Alla spel får sina E3 trailers. Här är senaste: http://www.gametrailers.com/video/e3-20 ... tar/101841
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 16 juni 2010 kl. 23:26

Kanske inte min definition av sexigt*, men Star Wars lego spel är faktiskt rätt så mysiga, så man kanske kommer köpa det om typ 5 år då det inte kostar lika mycket som ett egentligen bra spel. Förhoppningsvis på en Steamrea, de är bäst.

*Här brukar vanligen delen där jag länkar till det som jag anser är min definition av ordet ifråga vara, men jag tror jag hoppar över en länk till det den här gången på grund av..... Copyright skäl..... säger vi....
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 17 juni 2010 kl. 11:23

Spelet ser ju mycket bättre ut än dom två första. Man kunde ju kasta sin ljussabel :shock: Det trodde jag inte.
Det ser riktigt kul ut. Synd att det är ett bra tag tills det kommer ut.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: LEGO Star Wars III: The Clone Wars

Inlägg av Wilfer88 » 13 november 2010 kl. 13:07

Ny utvecklar-dagbok ute. Ser faktiskt riktigt bra ut måste jag säga. De har verkligen tänkt på att de har ett spel som inte suger mycket kraft ur datorn, så de har tack varit det tryckt upp massor med saker på skärmen samtidigt istället för att ha en riktigt snyggt spel (vilket Lego-spel knappast behöver vara för att vara underhållande). Och ändå ser miljön i spelet ut att vara mycket bättre förr. Och med tanke på hur bra de tidigare spelen var så kan nog detta som sagt bli riktigt bra.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 13 november 2010 kl. 14:30

Nu har jag inget ljud på min (krånglande) dator, så jag kan inte höra vad de säger i videon - men klippen från själva spelet ser extremt mysiga ut. Kanske dags att fundera på att köpa sitt första Lego Star Wars-spel? (Jag har i för sig II:an till mobilen, men det räknas knappast...)
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Slave 4
Fuktfarmare

Inlägg av Slave 4 » 22 november 2010 kl. 17:11

Jag är väldigt sugen på det här spelet. Jag tycker om ettan väldigt mycket, men har inte haft chansen att köpa The COmplete Saga ännu.

Kanske ska vänta tills The Complete Clones Wars kommer ut om tre fyra år dock. ;)
Tror inte jag kan vänta så länge dock.!

Fast jag har alltid undrat varför spel tillverkarna inte gör alla byggnader i lego?
Skulle vara roligt om man kunde bygga upp hela banor hemma. :)

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 22 november 2010 kl. 17:19

Jag kollade på SW.se bloggen, och jag måste säga att jag blev riktigt imponerad av trailern för spelet!

Dock tror jag inte jag köper det(verkar ändå vara ett grymt spel :D )
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 29 november 2010 kl. 21:09

Dark-lord skrev:Jag kollade på SW.se bloggen, och jag måste säga att jag blev riktigt imponerad av trailern för spelet!

Dock tror jag inte jag köper det(verkar ändå vara ett grymt spel :D )
Bra SW-spel har väl du ingen anledning att undvika? Vet att det är tcw, men bra spel är väl ändå ett bra spel, är väl så du brukar tänka?

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 30 november 2010 kl. 17:15

Kanske köper spelet, kanske....
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 1 december 2010 kl. 12:34

Se spelet som non-canon, det kanske underlättar.

Användarvisningsbild
master Windu
Droid

Inlägg av master Windu » 26 februari 2011 kl. 18:46

läste på cdon.com att om man förhandsbokar spelet får man en mini lego tie fighter
"I have to give you credit. You led me on quite a chase. But nobody gets away from Calo Nord in the end."

Användarvisningsbild
Wedge Antilles
Rymdpilot

LSW 3 trailer

Inlägg av Wedge Antilles » 1 april 2011 kl. 17:20

Alltså, jag såg en reklamfilm på CN för Lego Star Wars III: The Clone Wars. Ett antal figurer från OT stod framför en stor metallvägg. Väggen skärs upp och faller ner på och krossar figurerna från OT, och ut springer Anakin, tätt följd av Ahsoka, Rex, Obi med flera. Samtidigt hörs action musik med tcw tema i bakgrunden. Lite förolämpande tycker jag! :x
There is no emotion, there is peace
There is no ignorance, there is knowledge
There is no passion, there is serenity
There is no chaos, there is harmony
There is no death, there is the Force

Skriv svar