LEGO Star Wars III: The Clone Wars

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Re: LEGO Star Wars III: The Clone Wars

Inlägg av Darth Worgen » 2 april 2011 kl. 12:09

Ni har gett mig inspiration till en ny teori. Budskapet i trailern är "Välkomna The Clone Wars, en nyhet inom Star Wars!". 'Nuff Said.

För att avsluta diskussionen kommer jag här med en fråga. Hur många karaktärer är med i spelet?

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 2 april 2011 kl. 12:17

Darth Worgen skrev: För att avsluta diskussionen kommer jag här med en fråga. Hur många karaktärer är med i spelet?
Du ska nog fråga "Vilka karaktärer är inte med i spelet" :lol:
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Slave 4
Fuktfarmare

Inlägg av Slave 4 » 2 april 2011 kl. 16:08

Nämen, det är ju som Tom Kane säger i reklamen. Lego Star Wars is back!
Reklamen antar att man har spelat de andra spelen och introducerar en nu till The Clone Wars. Simpelt och enkelt med lego humor.

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 10 april 2011 kl. 11:34

dajcman skrev:Du vet där du ställer dig för o spela banorna, så kan man välja 6 olika grejer, så den längst upp till höger är där man köper gubbar. Fast du måste först ha stött på dem i spelet för o kunna köpa dem :wink:
Nej men de går ju runt på skäppet så kan man köpa dem, åtminstone på Wii :wink:
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 10 april 2011 kl. 14:07

Jo, jag kom på det, jag hade visst fel ...
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 16 april 2011 kl. 19:48

Darth Worgen skrev:Hur många karaktärer är med i spelet?
http://www.youtube.com/watch?v=euuZYueMulk

Wilfer88, kommer det någån resention? Själv tycker jag spelet förtjänar ett bra betyg, det har några buggar men inget som förstör spelet.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 17 april 2011 kl. 16:20

Darth Robin skrev:
Darth Worgen skrev:Hur många karaktärer är med i spelet?
http://www.youtube.com/watch?v=euuZYueMulk

Wilfer88, kommer det någån resention? Själv tycker jag spelet förtjänar ett bra betyg, det har några buggar men inget som förstör spelet.
Tyvärr måste jag vänta på större fritid och ett lite bättre pris. Activision kunde inte bjuda på ett recensionsexemplar till mig så det blir senare denna gång. Annars när jag får gratisexemplar så behandlar jag spelet som ett jobb blandat med rent nöje och lägger ner massor med timmar för att bli klar fort.

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 22 april 2011 kl. 10:05

Darth Robin skrev:Det har några buggar men inget som förstör spelet
Vissa buggar kan vara väldigt störande som till exempel när en karaktär laggar fast att springa i en speciell riktning, det har hänt i varenda lego spel hittils, att dom inte har kunnat fixa det :evil: Man är tvungen att starta om hela spelet :( Sen är det när hela spelet crachar och det kommer ett iriterande pipande ljud och man är tvungen att dra ur Wiii konsolen ur väggen. Det har hänt 2 gånger nu :evil:

Sedan moste jag kritisera carakter creatorn. Den är så misslycad, man kan inte ens ha mantlar på sin karaktär och dett finns bara en ända huva och den är vit! Det finns inte ens en Dart Vader hjälm! Jag har låst upp Darth Vader men det finns fortfarande ingen hlälm :evil: Den var mycket bättre förr i the complite saga när man hade varenda del från varenda karaktär i hela spelet. Hade de lämnat det så hade det så had det varit bättre, jag hade kanske varit lite besviken att de inte hade piffat upp det lite men jag hade inte behövat störa mig på att det saknades något. Det var bra förr så värför moste de göra så här? Det var t.o.m. bättre i Lego Star Wars II och den är inget att skryta om, vissa färger blev ju blåa där. Jag hade hoppats på ett dubble blade eller kanske t.o.m. en bak-och-framvänd ljussabel men istället tar dom några steg bakåt. Något annnat jag hoppats på var en jetpack men icke.

Ps.Nu kanske jag låter kritisk men spelet har så monga bra saker i sig att jag beslöt att det var lättare att skriva om de dåliga sidorna av spelet :P
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 22 april 2011 kl. 17:30

Jag upptäkte idag att alla karaktärer finns i karaktärs listan utom "Genosian arena" karaktärerna.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 20 juni 2016 kl. 10:44

Gett spelet lite kärlek till slut. Suttit med det i runt 20 timmar, så passat på och skrivit en recension som spelet så saknat på denna sida :wink:

http://www.starwars.se/produkter/spel/7 ... clone-wars

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 14 juli 2016 kl. 10:31

Hehe, ja man ser ju i denna tråd hur populärt spelet vart på forumet, ett inlägg upp så är vi över 5 år tillbaka. :P

Tror jag hade spelet på STEAM ett tag vid anledning av någon rea, men körde det aldrig, tror jag refundade det kort därefter, inget som intresserade mig något särskilt.

LEGO-spelen är nog allra roligast när man är i rätt målgrupp och utan problem kan njuta av humorn och simpelheten.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Skriv svar