Star Wars: TIE Fighter

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Star Wars: TIE Fighter

Inlägg av Darth Worgen » 26 februari 2010 kl. 16:01

En gammal flygsimulator som släpptes i mitten av 90-talet till datorn. Som spelets titel råder är det TIE Fighters som man kontrollerar, de där skeppen som Imperiet har i Original trilogin. Minns att man spelade lite av det som liten och på nutiden fick jag mig en chock när jag hittade spelet lega och damma i garaget. Jag tänkte, "vad sjutton"?. Jag mindes inte ens att jag hade spelet. Så nu behöver jag inte köpa spelet som jag funderade på att göra. Men tyvärr säger datorn nej till spelet då operativsystemet är Vista.

Tillbaka till spelet generellt sätt. Vad tycker ni om spelet? Behöver ni hjälp med spelet? Då är detta tråden för er. Nämligen StarWars.se's officiella Star Wars: TIE Fighter tråd! För alla hängivna Star Wars fans som gömmer sig bakom varje skrymsle och hörn!

Snacka på!

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 26 februari 2010 kl. 16:10

funkar det till windows XP?
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 26 februari 2010 kl. 16:52

Jag har provat det för massor av år sedan, kommer inte ihåg exakt när. Även om det har några år på nacken, så skulle jag ändå säga att det ligger långt före en del senare spel med rymdskepp. *host*Battlefront II*host*
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 26 februari 2010 kl. 22:34

Jäkla dåligt att det inte finns via steam, företaget som gjorde det är inte dött eller något så det är ju fullt möjligt.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 26 februari 2010 kl. 22:57

såg facktist på GAME att de hade en samling med Tie fighter och X-wing spelen i en box köpte den dock inte :(
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 27 februari 2010 kl. 12:15

Jag föddes den månaden som TIE Fighter släpptes, vilket betyder att jag inte spelade det när det kom ut. Efter några år, kanske i slutet av 90-talet och början av 00-talet fick jag min första chans för TIE Fighter. Har ett svagt minne av när jag spelade spelet på min gamla dator med Windows 95 på. Om jag nu gillade spelet kommer jag ej ihåg, men med tanke på vilken kritik det har fått var det säkert ett bra spel. Jag är stolt över att ha kvar spelet i mitt hus. Skivan är i riktigt gott skick och en samlare skulle säkert ge mycket pengar för spelet om några år. Därför vill jag behålla spelet tills vidare, trots att det inte fungerar på Windows Vista som jag har nu.

Men det jag aldrig kommer att förstå är varför jag inte hittade spelet förrän nu. Någon gång när man flyttat måste nog föräldrarna ha lagt undan spelet i någon låda som jag inte lagt märke till. Min teori.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 27 februari 2010 kl. 12:32

Dark-lord skrev:så du är vuxen?
Nej, 94:or är inte vuxna ännu. Bara 15-16 år gamla detta år. Om tre till fyra år kan man räkna mig som vuxen, om man nu räknar en Star Wars nörd som en.

Nu är vi för off-topic.

Återgår tll ämnet igen med en fråga om spelet. Hur mycket tror ni spelet är värt i dagsläget?

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 27 februari 2010 kl. 12:34

Uhm... väldigt Off Topic...

Jag skulle nog gissa på inte så mycket, men att få tag på det är nog det svåra, sen så finns det ju flera olika spel i spelserien.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 27 februari 2010 kl. 12:36

Darth Vader Fan skrev:Uhm... väldigt Off Topic...

Jag skulle nog gissa på inte så mycket, men att få tag på det är nog det svåra, sen så finns det ju flera olika spel i spelserien.
Jag gissar på att spelet är värt runt 40-60 kroner. Men jag skulle inte förvånas om en samlare erbjuder en hundralapp för spelet med tanke på skivans skick.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 27 februari 2010 kl. 12:38

Jag skulle betaa 200 för det :D

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 4 mars 2010 kl. 07:05

niklazz0n skrev:Möjligen, men knappast troligt.

Har hört lite om Tie Fighter. Var populärt på Bronsåldern om jag inte tar fel?
va f*n förolämpade du just Tie fighter?
det är ok att överdrova hur gamla saker är men att kalla ett star wars spel populärt på bronsålderna :evil:
FY

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 4 mars 2010 kl. 15:21

[quote="niklazz0n"]Posta inte onödiga inlägg för att du är arg.

men jag blir irriterad om du överdriver som att 1994 var bronsålderna
dessutom om det var bronsålderna så varför går det att köpa idag då?
ta inte det här som en förolämpning niklazz0n det är bara en åsikt

Skriv svar