Star Wars: TIE Fighter

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 4 mars 2010 kl. 16:10

niklazz0n har rätt att man inte ska sitta och skriva arga inlägg. Du måste lära dig att se det ironiska i det hela. Själv har jag kunnat tolkat det som att trots att det gjordes under bronsåldern så är det ändå bra spel idag.

Det behöver inte "vara en överdrift" att säga att något är från bronsåldern, det är en svenskt ordspråk som säger att något är gammalt, inte att det verkligen är från bronsåldern. Så lugna ner dig snälla du Dark-lord :wink: Tänk på att man kan tolka saker fel ibland.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 4 mars 2010 kl. 16:12

visst,visst men hur kan niklazz0n ha något imot tie fighter?
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 4 mars 2010 kl. 16:17

För vissa är inte nostalgi nog. För vissa så har de krav på en viss gameplay och grafik.
Sen som han säger finns det nyare spel som heller inte så många känner till och som är en vidareutveckling av samma typ av spel. Inte samma story, men mycket av det andra. Då kan man förstå att han kanske gillar nyare saker mycket mer.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 12 mars 2010 kl. 12:21

Ta ett djupt andetag innan du ser bilden, och spy inte. Det var så här de tungaste dataspelen såg ut på mitten av 90-talet. Detta är en bild på Star Wars: TIE Fighter. Av någon märklig anledning tycker jag inte att det ser så hemskt ut, kan nog vara för att jag spelade spelet som liten.

Inläggets syfte: För att bidra med en diskussion om grafiken i Star Wars: TIE Fighter

Bild

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 12 mars 2010 kl. 14:39

Grafiken är väldigt bra för sin tid, ingen som har sagt något annat. Personligen tycker jag att gamla datorspels grafik kan vara lite mysig ibland, Deus Ex, Max Payne, Dark Forces oett ett bra par till hade helt enkelt inte fungerat på något annat sätt, den utdaterade grafikmotorn ger spelen en speciell karaktär och stämning. Visst, Crysis är vackert i all sin ära, men bra grafik behöver inte betyda att spelet är bra, lika mycket som dålig grafik inte behöer betyda att spelet är dåligt.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 12 mars 2010 kl. 14:40

Jag själv har inga större problem med dålig grafik. Det viktiga för mig är att spelandet i sig och historien (åtminstone i Star Wars-spel) är bra. Så jag har inget problem med att spela gamla spel till gamla konsoller, och jag skulle gärna ha TIE Fighter.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 12 mars 2010 kl. 14:44

Ja, samma här, synd att de inte säljer det via steam, samma med kotor2, fast det kanske har något att göra med att det inte fungerar bra till vista? Lite dumt att sälja ett spel som inte kommer fungera för en massa användare, tycker att de borde ta och fixa til ldet så det fungerar till moderna system, skulle nog vara en massa människor som skulle köpa TIE fighter och andra gamla sw-spel :cry:
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 12 mars 2010 kl. 14:49

Skulle gärna se att de gör ett helt nytt pilotspel med Star Wars-tema. Visst, vi fick lite av det i Battlefront II, men ingenting på samma nivå som X-Wing, TIE Fighter, eller X-Wing Alliance från 90-talet. Tror det skulle kunna bli en riktig storsäljare.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 12 mars 2010 kl. 15:21

Mm, ett nytt skulle verkligen sitta fint, vem vet vvad lucasarts håller på med, de kanske tom gör ett sådant just nu utan att iv vet om det :D Ser hellre ett nytt pilotspel som är bra än BFIII med halvbra rymdstrider.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 12 mars 2010 kl. 17:02

Man kan gärna kalla mig lyckost för att jag har kvar spelet, men egentligen inte då spelet inte fungerar på Vista 64-bitars. Det jag tycker är att Microsoft skulle släppa en Retro Spel Patch gratis för nedladdning till hela världens Vista datorer. När man laddat ned patchen och installerat det är det bara att installera en massa godingar från 90-talet. Möjligheten kanske finns om 5 år eller så, för teknologin förbättras jämt. Så än är inte hoppet ute om jag vill spela TIE Fighter. Men å andra sidan kan jag köpa en gammal skrotdator för att spela det. Men kanske lite onödigt.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 12 mars 2010 kl. 17:43

spy inte?jag skulle aldrig falla mig in
grafiken tycker jag även nu är bra
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Star Wars: TIE Fighter

Inlägg av Dark-lord » 26 februari 2011 kl. 13:22

Darth Worgen skrev:En gammal flygsimulator som släpptes i mitten av 90-talet till datorn. Som spelets titel råder är det TIE Fighters som man kontrollerar, de där skeppen som Imperiet har i Original trilogin. Minns att man spelade lite av det som liten och på nutiden fick jag mig en chock när jag hittade spelet lega och damma i garaget. Jag tänkte, "vad sjutton"?. Jag mindes inte ens att jag hade spelet. Så nu behöver jag inte köpa spelet som jag funderade på att göra. Men tyvärr säger datorn nej till spelet då operativsystemet är Vista.

Tillbaka till spelet generellt sätt. Vad tycker ni om spelet? Behöver ni hjälp med spelet? Då är detta tråden för er. Nämligen StarWars.se's officiella Star Wars: TIE Fighter tråd! För alla hängivna Star Wars fans som gömmer sig bakom varje skrymsle och hörn!

Snacka på!

Worgen, man kan köra den. Även på moderna datorer, bara att ladda ner en sak(helt lagligt och gratis)

http://www.lucasfiles.com/?action=file&id=653

Min kompis(master_Windu här på forumet) Laddade ner den, och nu fungerar hans TIE Fighter på hans Windows Vista.

Användarvisningsbild
master Windu
Droid

Re: Star Wars: TIE Fighter

Inlägg av master Windu » 26 februari 2011 kl. 19:17

Dark-lord skrev:
Darth Worgen skrev:En gammal flygsimulator som släpptes i mitten av 90-talet till datorn. Som spelets titel råder är det TIE Fighters som man kontrollerar, de där skeppen som Imperiet har i Original trilogin. Minns att man spelade lite av det som liten och på nutiden fick jag mig en chock när jag hittade spelet lega och damma i garaget. Jag tänkte, "vad sjutton"?. Jag mindes inte ens att jag hade spelet. Så nu behöver jag inte köpa spelet som jag funderade på att göra. Men tyvärr säger datorn nej till spelet då operativsystemet är Vista.

Tillbaka till spelet generellt sätt. Vad tycker ni om spelet? Behöver ni hjälp med spelet? Då är detta tråden för er. Nämligen StarWars.se's officiella Star Wars: TIE Fighter tråd! För alla hängivna Star Wars fans som gömmer sig bakom varje skrymsle och hörn!

Snacka på!

Worgen, man kan köra den. Även på moderna datorer, bara att ladda ner en sak(helt lagligt och gratis)

http://www.lucasfiles.com/?action=file&id=653

Min kompis(master_Windu här på forumet) Laddade ner den, och nu fungerar hans TIE Fighter på hans Windows Vista.
japp det äger 8)
"I have to give you credit. You led me on quite a chase. But nobody gets away from Calo Nord in the end."

Skriv svar