Star Wars: The Old Republic

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Star Wars: The Old Republic

Inlägg av Wilfer88 » 14 november 2012 kl. 17:59

Spelet är ju gratis, så jag skulle då inte klaga på 3 wz per vecka :roll: Finns ju bamse-mycket annat man kan göra. Men när man nått lvl 50 så kan man ju förstå att det är bra lite. Men någonstans måste det ju finnas sånt som ska locka till att betala för spelet.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 25 november 2012 kl. 19:37

Första helgen nu som spelet är gratis. Sitter just nu i kö, vilket jag nog inte gjort i spelet sen december. Så gott som varje europeiskt server är på bristnings-gränsen nu under söndags-kvällen, trots att Bioware sett till att ännu fler spelare kan vara på samma server samtidigt, jämfört med hur det var förr.

Så det verkar som att det kommit tillbaks en hel del och anlänt bra många nya.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 26 november 2012 kl. 10:37

Wilfer88 skrev:Första helgen nu som spelet är gratis. Sitter just nu i kö, vilket jag nog inte gjort i spelet sen december. Så gott som varje europeiskt server är på bristnings-gränsen nu under söndags-kvällen, trots att Bioware sett till att ännu fler spelare kan vara på samma server samtidigt, jämfört med hur det var förr.

Så det verkar som att det kommit tillbaks en hel del och anlänt bra många nya.
Jo det har det verkligen. Jag loggade ut sen kollade jag på en serie en iten stund. Klockan 19:45 på ett ungefär så stog det att jag hade en väntetid på ungefär 55 min..... :evil: Not cool i say.
Det var ju lite irriterande men jag förstår det.
Undrar hur dom kommer försöka göra så att det inte händer konstant?
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 19 december 2012 kl. 10:10

Nu börjar TOR ta fart här verkar det som.
Första expansionen kommer i vår och om man är en månadsbetalare så kan man förbeställa till halva priset 8)

http://www.swtor.com/info/news/press-release/20121218

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 19 december 2012 kl. 14:46

stefan313 skrev:Nu börjar TOR ta fart här verkar det som.
Första expansionen kommer i vår och om man är en månadsbetalare så kan man förbeställa till halva priset 8)

Synd bara att jag ogillar Hutterna, även om vi säkert får slakta dem i massor :roll:

Vad jag sett så verkar första expansionen vara rätt tam. 5 nya nivåer att klättra, en ny planet med story. Hutterna kan ju hjälpa både ena eller andra sidan i kriget, så väldigt förutsägbart. Och jag ogillar alla planeter Hutterna hittills fått haft.

Fler low-levels flashpoints (med hard modes såklart), mer warzones och mer space-uppdrag är enkla saker jag vill se mycket mer av.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 22 december 2012 kl. 20:45

Wilfer88 skrev:
stefan313 skrev:Nu börjar TOR ta fart här verkar det som.

Synd bara att jag ogillar Hutterna, även om vi säkert får slakta dem i massor :roll:

Vad jag sett så verkar första expansionen vara rätt tam. 5 nya nivåer att klättra, en ny planet med story. Hutterna kan ju hjälpa både ena eller andra sidan i kriget, så väldigt förutsägbart. Och jag ogillar alla planeter Hutterna hittills fått haft.

Fler low-levels flashpoints (med hard modes såklart), mer warzones och mer space-uppdrag är enkla saker jag vill se mycket mer av.
Ja jag kan väl egentligen inte göra något annat än att hålla med.
Gillar inte Hutterna, bara språket gör mig lite arg nästan :P Men planetrarna som Hutterna äger har jag inte så stort problem. Dom är ganska roliga förutom Nar Shadaas bonus series.
Och en ny flashpoint vill jag se över allt annat. Den enda fp jag inte spelat är Lost Island, men jag hamande på den en gång men då var jag tydligen för dåligt geared för den :( Fast då hamnade jag typ mitt i den också).
Ska försöka köra den på Normal och förhoppningsvis få spela med några som har kört den förut.

Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 3 januari 2013 kl. 15:02

Ny species, ny class och Dantooine är något jag vill se, inte the Hutt Cartel :(
"Obi-Wan never told you what happened to your father."
"He told me enough! He told me you killed him."
"No. I am your father."

Darth Vader till Luke Skywalker

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 4 januari 2013 kl. 19:24

darth_danni skrev:Ny species, ny class och Dantooine är något jag vill se, inte the Hutt Cartel :(
Kan jag ju hålla med om. Men planeten jag vill se är Kashyyk och ny species ska ju komma men det är ju tyvärr Cathar. Skulle vilja se lite mer aliens som är mer anorlunda än människor som är spelbara, t ex kanske mon calamari eller notulan (eller vad kit fistos folk heter).
Jag vill göra en jedi eller sith wookie :D

Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 5 januari 2013 kl. 11:13

stefan313 skrev:
darth_danni skrev:Ny species, ny class och Dantooine är något jag vill se, inte the Hutt Cartel :(
Kan jag ju hålla med om. Men planeten jag vill se är Kashyyk och ny species ska ju komma men det är ju tyvärr Cathar. Skulle vilja se lite mer aliens som är mer anorlunda än människor som är spelbara, t ex kanske mon calamari eller notulan (eller vad kit fistos folk heter).
Jag vill göra en jedi eller sith wookie :D
Grejen e varför de inte gör typ mon calmari eller några sådana "ickemänniskolika varelser" är för att ens karaktär(er) ska liksom kunna snacka basic och se så lika ut som en människa. Men en Kit Fisto-species borde dom lätt kunna göra, rätt så lika människor :?
"No. I am your father."

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 5 januari 2013 kl. 11:34

Species gör ju ingen större skillnad i spelet, jag är mer intresserad av just planeter. Onderon och Dxun vore grymt. De har båda miljöer och städer som skulle sticka ut i mängden. Sen vore det ju grymt om de kunde fixa lvl 50 planeter som är exklusiva för de olika sidorna, tex Republiken får ränna omkring på Dantooine och upptäcka saker som försvunnit sen Kotor-spelen, medan Imperiet kan få Ziost och hitta antika skatter från Marka Ragnos tid.

Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 5 januari 2013 kl. 15:57

Aja, förhoppningsvis gör dom fler expansions där sånt e inräknat, Dantooine Dxun och Onderon känns som om de kommer komma med någon gång, för det hör ju trots allt till KOTOR
"No. I am your father."

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 12 januari 2013 kl. 23:37

De verkar ha många planer för The Old Republic. Jag med preferred status kan nu ha 6 karaktärer istället för 2, en otroligt bra förbättring och detta tror jag kommer göra många spelare glada.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 22 februari 2013 kl. 10:43

Ok nu är jag väldigt väldigt förbannad här.
Min security key har slutat fungera. Alla siffror den ger mig fungerar inte att logga in med. Det är som om den har blivit frånkopplad från mitt acc.
Skickade ett mail till BW igår för ringa skulle ju kosta en halv förmögenhet.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 10 april 2013 kl. 22:09

Nu har man fått börja testa den nya och första expansionen av TOR. Har inte så mycket att säga, jag har bara kört en timme :roll: Kul dock att se en lvl 50 karaktär samla in mer exp :lol:

Är dock inte särskilt upphetsande. Har väldigt svårt för hutter. De känns som oseriösa badguys. De ligger inte i samma liga som Kejsaren, Malgus eller läskiga Dread Masters.

Även om spelet nu är gratis så är det ju inga här som är särskilt uppspelt. Inga nya som testar eller gamla som återfått intresset för de mer välfyllda servrarna. Själv körde jag nog TOR runt 10 timmar under mars månad, så det kanske är dags för mig att sluta betala för bonusar. Har ett rätt tamt intresse att spendera mina cartel coins ändå...

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 13 maj 2013 kl. 15:14

Har ännu inte blivit av att skaffa swtor(trialen ej inräknad), tänkte göra det till sommaren. Gött att det är gratis nu i varje fall, så att man inte behöver stressa med spelandet likt World of Warcraft .
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Skriv svar