Star Wars: The Old Republic

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Star Wars: The Old Republic

Inlägg av Wilfer88 » 13 maj 2013 kl. 21:34

Spelet är ju gratis, så det finns ju egentligen ingen ursäkt att inte testa det :P Det tar ju några timmar att ladda ner, uppdatera och fixa sin första karaktär, men det är ju star wars, herregud, det är värt väntan :P
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 maj 2013 kl. 13:49

Wilfer88 skrev:Spelet är ju gratis, så det finns ju egentligen ingen ursäkt att inte testa det :P Det tar ju några timmar att ladda ner, uppdatera och fixa sin första karaktär, men det är ju star wars, herregud, det är värt väntan :P
Som jag uppfattat det är den nedladdningsbara versionen endast en begränsad trial, där man kan ta sig till Level 20 max, och inte lämna startplaneten. Rätta mig om jag har fel, har inte tid att kolla upp själv för närvarande.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 29 maj 2013 kl. 18:40

Dark-lord skrev:
Wilfer88 skrev:Spelet är ju gratis, så det finns ju egentligen ingen ursäkt att inte testa det :P Det tar ju några timmar att ladda ner, uppdatera och fixa sin första karaktär, men det är ju star wars, herregud, det är värt väntan :P
Som jag uppfattat det är den nedladdningsbara versionen endast en begränsad trial, där man kan ta sig till Level 20 max, och inte lämna startplaneten. Rätta mig om jag har fel, har inte tid att kolla upp själv för närvarande.
Då rättar jag dig att du har fel :P

Du kan spela till lvl 50 med flertalet karaktärer, besöka alla planeter och upptäcka all story. Begränsningar är satt i andra saker som i regel mest bara stör mmorpg-veteraner.

Användarvisningsbild
biarce
Wompråtta

Inlägg av biarce » 16 augusti 2013 kl. 21:43

Swtor är de bästa mmorpg spelet jag spelat om inte de bästa spelet genom tiderna jag totalt älskar de spelet.

Användarvisningsbild
jaytownsend93
Wompråtta

Inlägg av jaytownsend93 » 17 augusti 2013 kl. 21:36

jag laddade ner swtor gratis för ett tag sen och spelade till level 16 och väl där var jag tvungen att validera min email eller något för att kunna spela vidare så jag gjorde det men det hände ingenting, så skapade en ny gubbe och spelade till level 16 och det hände precis samma sak, någon som vet vad felet är ?
"I think he's a she... and I think she's a Changeling"

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 17 augusti 2013 kl. 22:28

Förut så var det gratis upp till 15. Men det var ju många månader sen det ändrades så att man kan spela upp till level 50 utan att betala.
Vet tyvärr inget om att verifiera ett mail, så misstänker du får försöka höra med deras support, eller snoka på forumet deras. Man är aldrig ensam med något problem i TOR :roll:

Användarvisningsbild
Darkdwarf
Padawan

Inlägg av Darkdwarf » 12 september 2013 kl. 03:54

Jag nötte Guild Wars en hel del back in the days, finns det något i TOR som motsvarar den underbara PvP:n som jag upplevde i GW? Jag tänker på saker som Alliance battles, luxon/kurzick eller GvG...

Hur gratis är spelet egentligen, för övrigt?

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 12 september 2013 kl. 08:43

Darkdwarf skrev:Jag nötte Guild Wars en hel del back in the days, finns det något i TOR som motsvarar den underbara PvP:n som jag upplevde i GW? Jag tänker på saker som Alliance battles, luxon/kurzick eller GvG...

Hur gratis är spelet egentligen, för övrigt?
PvP är väl av en besvikelse enligt många i TOR. Alliance battle och GvG är dock saker som verkar komma i någon form, men jag är inte riktigt insatt hur det kommer att se ut. Idag finns det dock inget sånt, vad jag vet...

Spelet är väldigt gratis, ändå upp till lvl 50. Man kan köra igenom hela storyn för alla klasser. Dock finns det en massa begränsningar. Spelet blir ganska mycket trevligare för de som betalar, antingen månadskostnad, eller köper upp olika funktioner.
Själv körde jag nog inget under augusti månad. Väntar nog till ekonomin min återhämtat sig innan jag tar och betalar för spelet.

Användarvisningsbild
Darkdwarf
Padawan

Inlägg av Darkdwarf » 12 september 2013 kl. 11:33

Om hela storyn är gratis på riktigt och PvP ändå inte är bra, vad är det egentligen som de tänkt att man ska betala för? :P

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 12 september 2013 kl. 11:49

Darkdwarf skrev:Om hela storyn är gratis på riktigt och PvP ändå inte är bra, vad är det egentligen som de tänkt att man ska betala för? :P
Finns vissa begränsningar i warzones, flashpoints, vad du kan få för gear, hur många karaktärer du kan ha på en server, en del färdigheter och funktioner.

Sen går det ju att köpa unika gears och poäng-bonusar och sånt för pengar.
Saken är ju att vissa lockas inte alls av sånt som går att köpa. Men många gånger vägs det upp av att vissa vill köpa allt typ och spenderar gärna tusentals kronor på sitt favorit-spel.

Användarvisningsbild
Darkdwarf
Padawan

Inlägg av Darkdwarf » 12 september 2013 kl. 12:23

Tack för infon, Wilfer. Jag får nog ta och installera TOR någon gång snart, när jag får tid över från StarCraft. :D

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 12 september 2013 kl. 19:45

Jag sådär smågillar dagens senaste live action trailer :D

http://starwars.se/arkiv/nyheter/16-spe ... le-trailer

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 30 mars 2014 kl. 21:56

Bara jag som kör?

Har en Sith Jugg jag fått till lvl 52 precis, för några veckor sen lirade jag en bounty hunter på lvl 20.
Subbar sen ett halvår tillbaks tror jag, väntar nästan med spänning på uppdateringen som ger oss hus, för skeppet är ju egentligen hyfsat tråkigt.

Kör mest PvE. Har sen någon månad tillbaks också börjat uppskattat achivement-systemet, så nu horar jag det ganska mycket, men precis som alltid, är jag långt efter alla verkliga nördar. mmorpg är fortfarande en udda grej för mig.

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 20 maj 2014 kl. 18:22

Jag kör på Tomb of Freedon Nadd.
Jag har 16 karaktärer på lvl 50 eller mer.
Min main heter Jigglypuff-v och är Vanguard/Tactic

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 20 maj 2014 kl. 20:43

Jigglypuff skrev:Jag kör på Tomb of Freedon Nadd.
Jag har 16 karaktärer på lvl 50 eller mer.
Min main heter Jigglypuff-v och är Vanguard/Tactic
Jag känner mig mindre nördig helt plötsligt :lol: Har bara 3 karaktärer på lvl 50 eller mer.

Skriv svar