Star Wars: The Old Republic

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Re: Star Wars: The Old Republic

Inlägg av bloodmountain » 9 november 2014 kl. 18:38

a du ´jag kan alltid försöka
use the force wisley

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 19 november 2014 kl. 14:14

Två veckor kvar till Shadow of Revan, jag är hyfsad hypad, äntligen en expansion jag längtat efter. Nu vill jag se en ny cgi-trailer, Darth Revan vs Darth Marr och Satele Shan
Spoiler!
(I know, släkting)
:roll:
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 4 december 2014 kl. 12:09

Vänta, lever Revan i SWTOR? :P
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 8 december 2014 kl. 12:16

Klarade av story-läget av Shadow of Revan igår. Tog ca 8 timmar, så normal-längd. Finns dock massor med innehåll kvar att testa. Operations och flashpoints i grupp. Massor med föremål och utrustning att jaga rätt på. Reputation och achivements att samla poäng på.

Storyn var faktiskt bra, lite oväntad, och öppnar upp för ännu mer storys i fortsättningen.
Spoiler!
Utan att berätta slutet så kan jag väl säga att det kretsar kring att Revan faktiskt bemästrade den mörka sidan och den ljusa sidan, vilket gjorde honom extremt, kluven.

Det var gott att vara på Yavin 4, men jag önskade mer mystik kring Naga Sadow, och gärna Exar Kun hade fått medverka vilket jag trodde först.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 mars 2015 kl. 14:25

Är det många här på forumet som kör TOR? Hur går det för spelet, tappar de spelare eller går det framåt? Jag funderar själv på att börja efter min kotOR 2-genomspelning.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 mars 2015 kl. 14:47

Jag tror de är ganska stabila kring 1 miljon spelare. Men inte säker. Idag finns det ju betydligt mer innehåll i slutet av spelet, vilket var dess största brist vid lanseringen. Just här är det ju inte så många som lirar, men finns väl en del svenska guilder som fortfarande är bra aktiva.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 mars 2015 kl. 15:01

Spelet marknadsförs väl inte lika mycket som förr heller nu, förstås.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 mars 2015 kl. 15:04

Spelet har funnits sen 2011 och hade en lång utvecklingstid innan det. Spelet har lockat det dom kan, så är dumt att lägga ner större summor på marknadsföring. De gör litegrann, för att få tillbaks gamla spelare genom att informera om förändringar och så, samt så dyker det ju alltid ändå upp nya människor som börjar spela spel.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 19 mars 2015 kl. 19:21

Fast Star Wars är ju som vi alla märker, större nu än tidigare år. Så mycket nytt har kommit samt är på väg, så att marknadsföra ett SW MMORPG vore ju inte allt för dumt nu. Några reklamflikar och sånt tänker jag då.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 april 2015 kl. 20:06

Började köra spelet igår med en kompis. Är riktigt underhållande. Körde ju en del WoW för ett antal år sedan, och känslan från det sitter kvar lite i detta spel, men grafiskt är det ett rejält lyft. Hade först på default inställningar och tänkte "Detta är väl inget spel där de fokuserar särskilt mycket på grafiken", höjde sedan till ultra och högsta upplösningen, miljöerna blev riktigt vackra. Blev lite paff. :O

Är en prisjägare i level 8 just nu på Nal Hutta.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 11 april 2015 kl. 09:11

Inte mycket till startplanet dock, Nal Hutta. Korriban eller Tython är långt mer magiska platser att börja på. Dromund Kaas som du kommer till senare är väldigt trevligt ställe.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 13 juni 2015 kl. 12:18

http://starwars.se/texter/nyheter/1070- ... len-empire

Ny expansion. Hittade nyheten genom att läsa ett kommentators-fält. Ingen sida som rapporterat det hela, trots att informationen fanns på EA hemsida där de skrev info om deras E3-närvaro.

Verkar hända en del i TOR-världen med Imperiet som verkar splittras nu när Kejsaren återvänder och Dark Council som inte ställer sig på hans sida. Blir riktigt skoj att följa denna utveckling. Strax trailer-dags igen får man hoppas på under E3 :D

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 23 juni 2015 kl. 18:15

Är grymt spänd för expansionen som kommer. Verkar förändra en hel del och är inte alls något som Rise of the Hutt Cartell eller Shadow of Revan. Storyn för Knights of the Fallen Empire verkar dock gå emot lite av det vi fått se som fortsättningen efter Shadow of Revan.

http://starwars.se/texter/nyheter/1073- ... re-trailer
Spoiler!
Shadow of Revan blev det klara slutet för Revan, men det såg också som återkomsten av Vitiate, kejsaren som blev slagen av Jedi Knight-klassen. Sen med Rise of the Emperer-uppdateringen fick vi se hur Vitiate var stark nog för att åter igen sluka en hel planet på allt liv, för att åter kunna ta form. Ziost blev till aska. Men sen vet vi inte vad som händer. Republiken står enat, men Dark Council får nog inte räknas som helt stabila som enande ledare för Sitherna, vissa kanske ansluter sig till Vitiate, istället för att kämpa för någon som Darth Marr.

Trailern vi såg för expansionen visar dock något annat. En ny kejsaren, Valkorion dyker upp, härskaren för Empire of Zakuul och hans son Arcann. Två söner var de först, som slår till hårt, mot både Republiken och Imperiet. De militära förmågorna för båda sidorna dukar under, sither och jedis får fly undan denna nya makt. Det går att hitta en text som den här:
The Sith Empire and Galactic Republic have fallen. The Jedi and Sith have retreated to their temples. No one remains to stand between the Eternal Empire and the utter destruction of all we hold dear.
Så en ny stormakt blir formad. Vad händer då med Dark Council eller den gamle kejsaren Vitiate, gömmer han sig för Valkorion? Fortsättningen för Vitiate öde verkar i alla fall bli i konflikt med detta nya hot mot galaxen.

Källa: http://www.swtor.com/fallen-empire Scrolla ner lite för informationen.

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 7 augusti 2015 kl. 22:43

bloodmountain skrev:a du ´jag kan alltid försöka
Tid det tog men jag frågade. .imorgon
use the force wisley

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 20 augusti 2015 kl. 18:23

Sugen jag är på att ha ett stronghold på Yavin 4. Kul med ett tempel. Men får nog nöja mig med det jag har. Min Sith Inquisitor finfin bostad på Dromund Kaas, tänk vilka enorma summor credits jag lagt ner på möbler :lol: Förut var det lätt att spara, nu kan jag knappt hålla i pengarna innan de försvinner. Springa runt på Oricon, Yavin 4, göra lite flashpoints, sen spendera spendera :P

Samt min Jedi Knight har fått ett litet lyft. Dark Jedi, ingen lya på Coruscant här inte, hon bor på Nar Shaddaa :wink: Inte alls lika välspenderat som min primära stronghold, men ganska trevlig med en del troféer.

TOR har blivit bra beroendeframkallande sen start tack vare achivements och strongholds. Och är ganska skönt att de expanderat med så mycket mer än bara nya hutter som hotar balansen i galaxen.

Skriv svar