Star Wars: The Old Republic

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Star Wars: The Old Republic

Inlägg av Wilfer88 » 30 september 2015 kl. 18:26

Mindre än 1 månad kvar nu till Knights of the Fallen Empire.

Efter att ha spelat, sen start, så känns det skönt att ha i alla fall 3 karaktärer redo på lvl 60 för min del. Sith Inquisitor, Sith Warrior och en Jedi Knight. Har även en Bounty Hunter och Imperial Agent på över lvl 50. Ska bli spännande att se vad expansionen har att erbjuda, vad jag sett från lite twitch-visningar så verkar det hyfsat annorlunda. Men frågan är dock om det blir för mycket rpg utan inslag av mmo? Får liksom uppfattningen att utvecklarna ångrar att de inte gjort ett nytt Kotor-spel.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 20 oktober 2015 kl. 21:02

Early access idag. Har kört klart de 2 första kapitlen, riktigt starka rent story-mässigt. Men, sitter liksom och undrar vad detta har att göra i ett mmorpg. Känns som att utvecklarna verkligen saknar att göra vanliga rpg-spel. Mycket kvar att göra än dock, så kan inte direkt ge någon förklaring med alla andra förändringar som Fallen Empire innebär till TOR.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 22 januari 2016 kl. 18:17

Lite oväntat vändning för mig. Körde TOR så mycket under förra året men efter KotFE så gick luften helt ur mig. Expansionen kom med så mycket förändringar i spelets gameplay att jag inte längre lockades. Min main fick bara stå, jag drogs inte till det nya end-content systemet. Testade att skapa en ny karaktär men det var på tok för lätt, man kunde typ inte dö med de OP kompanjonerna man nu hade (alla hade blivit uppskruvade o var inte beroende av gear heller).

Så drogen sluta fungera. Inte kört på snart 3 månader. Inte rört det ens. Får jag sug så är det Kotor 2 jag drar igång. TOR känns lite för virrigt som mmorpg. Utvecklarna vill nog själva hellre ha ett rpg att syssla med.

Användarvisningsbild
Kyle Jedi
Wompråtta

Inlägg av Kyle Jedi » 20 april 2016 kl. 18:26

Nedanför en länk om Chapter 13 Profit and Plunder med Vette och Gault.
Roligt för min male Sith Warrior som har ett förhållande med Vette och min male Bounty Hunter för Gault och få se Hylo Viz reaktion om honom.

http://www.swtor.com/info/news/press-release/20160414

Jag har spelat detta spel ända sen det släpptes som subscribers.
Spelar alla 8 klasskaraktärer och sen skapat 3 nya.

Har spelat det nya Knights of the Fallen Empire och jag väntar nu inför den 13:e kapitlet.

Det känns spännande för varje ny kapitel och få träffa sina gamla companions.
Dom nya companions som Koth Vortena, Theron Shan, Lana Beniko, HK-55 och Senya är hur bra som helst och röstskådespelarna gör ett mycket bra jobb för dessa nya karaktärer.

Det ryktas om att det ska komma en säsong 2 efter den 16:e kapitlet och då får man förhoppningsvis sina resterande companions tillbaka.

Hur länge varar alliansen med Sith Imperiet och Galactic Republic när man sen har gjort slut på Eternal Empire?

Skriv svar