Knights of the Old Republic 2 - The Sith Lords

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Re: Knights of the Old Republic 2 - The Sith Lords

Inlägg av Darth Vader Fan » 13 juli 2012 kl. 19:34

Jag har testat den och jag kan säga att den är inget värt att ha. Banan består av en exakt kopia av templet på dantooine och det enda som finns där är OP-loot och en möjlighet att få en massa force powers gratis helt omotiverat. Jag kommer inte att installera det igen inför kommande omgångar.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 24 augusti 2012 kl. 17:07

Från ingenstans, utan förvarning, så dök Kotor 2 upp på Steam. För hundra spänn typ just nu.
Ett av mina mest spelade spel, så är klart glad, att fler nog kommer testa det, även fast jag själv har kört det i 7 år...

http://starwarsnyheter.blogg.se/2012/au ... steam.html
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 24 augusti 2012 kl. 19:45

Det är ju helt fantastiskt bra! Kan allas om har haft problem med DRM och skit äntligen slippa dö lite halvt varje gång de ska installera spelet!
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 12 september 2013 kl. 11:07

Snart klar med en ny omgång. Som jag sagt tidigare, har helt tappat räkningen för hur många gånger man kört detta spel.

Denna gång/med restored content modden, så blev det en lightside kvinna med mål att bli en sjukt stark Jedi Weapon Master. Vapen är ett double bladed lightsaber och med en tung utrustning. Force förmågor jag använder är endast heal.
Min strength är på över 40, implants, gloves, belt, utrustningen och ljussabeln ger alla den maximala ökningen jag kan finna. Börjar närma mig slutet av spelet nu (dags för att möta jedi mästarna på dantooine), så är tveksam om jag hinner få en sista attribution höjning som gör att jag kan höja constitution till lvl 18 och få tillgång till de allra bästa implants.

Har fått över alla till jedis, Mira, Bao Dur, Atton och Diciple. Med Visas och Kreia är det då ett ganska stort gäng som behöver ljussablar. Blev inte nöjd med deras vapen för ens jag klarade av Korriban.
HK 47, Goto och Mandalore har jag inte riktigt försökt ens att påverka deras alighment. Har väldigt låg charisma ändå så mitt mål har aldrig varit att påverka mina kompanjoner på bästa möjliga sätt. Dock har alla grymt bra vapen :wink: HK 47 lär lyckas med en stor och enkel massaker på sitt ensamma uppdrag.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 augusti 2014 kl. 11:55

Svårt...att...låta...bli...har...börjat...en...ny...omgång. Blev sugen att köra som Sith Lord and turn everyone to the dark side. TOR kan inte riktigt tillfredsställa mig på det sättet.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 19 mars 2015 kl. 19:36

Detta spel står prydligt i min spelhylla. Så fort jag är fri från andra spel jag håller på med tänkte jag börja med den.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 11 juli 2015 kl. 18:36

En till genomgång av spelet är gjord och nu är även spelets recension på sidan uppdaterad med högkvalitativa bilder som ska försöka locka fler till detta underbara spel. De gamla, svart-vita och små bilderna passar ju inte till den nya sidan vi har.

Kotor 2 recension.

Det var svårt att välja bilder, hur många ljussablar, vilka Kreia kommentarer, vilka viktiga eller ej viktiga händelser. Vad representerar spelet bäst? Grymt svår balansgång. Ta massa bilder, variera sig, gör sen ett urval, och ett till, och sen välja av de bästa av de bästa bästa. Men det var så kul :P

Man kan ju inte lägga upp bara det fina med spelet. Rättvist måste man ju även ta spelets svagheter i bild också. Spelets sega start och att det inte imponerar alls rent grafiskt från ettan. Och det tycker jag också syns i bilderna. Det tar ett tag, men sen får man sitt imponerande team av jedis, eller dark jedis. Och besöker mytiska platser, upplever stora händelser.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 19 juli 2015 kl. 21:36

Körde väldigt nyligen en omgång som light side. Kände mig så smutsig att jag genast måste köra igenom en ny omgång där jag åter kör pure dark side. Grymt kul. Kan inte släppa det. 10 år sen man först började nöta spelet. Är väl säkert uppe i min 20:e spelgenomgång nu.
Steam funkar det bra på för mig. Lägger också ständigt upp bilder från favorit-tillfällena i spelet. Massor från min light-side-omgång, men nu börjar jag fylla ut bra från min dark side.

Min Steam screenshot-vägg med Kotor 2

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 22 oktober 2015 kl. 19:11

Spelet patchades i somras och nu i allt annat Star Wars-vimmel så patchas spelet igen på Steam. More love for this game :)

http://www.pcgamer.com/star-wars-knight ... al-update/

20 nya achivements har lagts till, samt en del fixar både på pc, linux och mac-datorer.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 22 januari 2016 kl. 18:30

Har nu klarat av 50 av dom 57 achivements som finns på spelet genom Steam. Kan plocka några till under den genomspelning jag gör nu. Klockat 125 timmar hittills, trots att jag bytte från cd till Steam under maj månad förra året :lol:
Har lagt upp närmare 250 screenshots från spelet, eftersom jag lägger upp ca 1/10 bilderna jag tar, så har jag väl tagit över 2000 bilder under året :P Känns så kul att lägga upp särskilda delar av det som känns så underbart med spelet.

Får se om något blir canon från spelet i år, Malachore sägs dyka upp i Rebels, men har ändå redan "bekräftats" genom att planeten är ett svärord i the clone wars. Spännande o se hur mycket mer kärlek spelet kommer få.

Skriv svar