Knights of the Old Republic 2 - The Sith Lords

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Re: Knights of the Old Republic 2 - The Sith Lords

Inlägg av Darth Vader Fan » 18 februari 2011 kl. 18:04

Er, det kommer precis efter att du har klarat the Ravager om jag inte minns fel.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 19 februari 2011 kl. 08:26

Darth Vader Fan skrev:Er, det kommer precis efter att du har klarat the Ravager om jag inte minns fel.
Men, aha, hände inte för mig, kom direkt till Malachor :?
"Obi-Wan never told you what happened to your father."
"He told me enough! He told me you killed him."
"No. I am your father."

Darth Vader till Luke Skywalker

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 19 februari 2011 kl. 14:39

Har du då gjort questen som gör att man kan komma till HK-fabriken? Dvs möta tre stycken HK-50 squads när du har HK-47 med i ditt party?
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 19 februari 2011 kl. 16:02

Darth Vader Fan skrev:Har du då gjort questen som gör att man kan komma till HK-fabriken? Dvs möta tre stycken HK-50 squads när du har HK-47 med i ditt party?
Nej, är det det som krävs??
"No. I am your father."

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 19 februari 2011 kl. 16:09

darth_danni skrev:
Darth Vader Fan skrev:Har du då gjort questen som gör att man kan komma till HK-fabriken? Dvs möta tre stycken HK-50 squads när du har HK-47 med i ditt party?
Nej, är det det som krävs??
Jupp, det är meningen att du ska prata med HK-47 om voice-print micken du har på dig. Den som leder alla HK-50 till dig. Det är med hjälp av de mötena du har med dom (med modden så möter man dem oftare än förr) som leder Hk-47 till basen deras. Så du har missat något viktigt :wink:
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 19 februari 2011 kl. 17:15

En annan sak jag upptäckte nu när jag varvade klart spelet idag: de åker inte iväg med Ebon Hawk! :O då Kreia dött ser man sin gubbe gå iväg, och Atton står lutad mot väggen och snackar lite, typ "soo, where are we going again?" :? sen ser man typ planeten och alla saker runt den, och sedan glider kameran iväg mot någon sol eller så... asså fattar inte, betyder det att jag klarat spelet på ont utan även ifall jag är så god som man kan vara, eller är det med den där modden?
"No. I am your father."

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 19 februari 2011 kl. 18:44

Planeten ska förstöras så länge du har sagt att den skall förstöras, vilket man brukar säga om man är god, så antingen så valde du fel alternativ, eller så är jag virrig. Men planeten ska precis som i originalspelet kunna förstöras i alla fall.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 19 februari 2011 kl. 19:12

Jag tycker det är ironiskt att man förstör Malachor om man är på den ljusa sidan, men låter den vara kvar om man är på den mörka. Det brukar ju vara mörka sidan som förstör. :wink:
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 19 februari 2011 kl. 19:32

Kaxs skrev:Jag tycker det är ironiskt att man förstör Malachor om man är på den ljusa sidan, men låter den vara kvar om man är på den mörka. Det brukar ju vara mörka sidan som förstör. :wink:
Ungefär som att låta bli att spränga Death Star. Planeten, eller stenen som den nästan ser ut som , är pure evil. Inget gott kan komma därifrån. Bara farliga Sith Lords och Sith Assassins.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 20 februari 2011 kl. 01:29

Ja, ja, jag vet och förstår det. Men det är fortfarande ganska härligt ironiskt. Sedan är det lite märkligt att Malachor (så vitt vi vet) inte förklarat en förbjuden krigszon, med tanke på den rejäla störningen i Kraften där och att Lehon (från det första KotOR-spelet) är det.

Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 28 februari 2011 kl. 10:48

Nån som vet ifall den där staden på Korriban (som man får vara i i kotor 1) fortfarande är igång under kotor 2, eller ifall det förstördes då Sitherna slogs emot varandra?
"No. I am your father."

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 28 februari 2011 kl. 11:16

Det är ingen som bor i Dreshdae under KotOR II. Men den är tillbaka igång igen under Nya Sithkrigen och, senare, i tiden före Klonkrigen (ett par tusen år senare), så jag skulle nog snarare säga övergiven än förstörd.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 9 maj 2011 kl. 19:39

Körde förra veckan en rätt härlig genomgång. Ond tjej och denna gång gjorde jag många snesteg bara för att få influense över alla kompanjoner (vissa kräver att man gör goda handlingar, även om man kan kontra och göra onda saker senare). Gick jäkligt bra och fick bonus-egenskaper från höger och vänster samtidigt som alla var ytterst sociala med en. Denna stil är att föredra jämfört med att "bara" vara ond eller god. Oftast brukar det ändå inte vara några problem att gå över till rätt sida vid senare tillfällen. Jämförelsevis är det inte alltid lätt att få influense över vissa. Jäkligt många gånger har jag hunnit klara av spelet innan jag har övertygat hela gänget (enda undantaget nu var GO-TO, då han självklart inte var imponerad av min förstörelse av galaxen).

Roligaste gameplay mässigt var att jag nu som ond väldigt ofta började striderna med en Force Insanity innan jag körde på med Force Storm. Fast eftersom jag även valde Sith Lord som prestige-klass var också Force Crush en härlig nackbrytande attack. I regel räckte det med 2 såna attacker på varje moståndare då en fullträff gjorde 150 eller mer i skada. Kände mig väldig evil som vanligt. Detta är inte bara det mörkaste Star Wars spelet som finns, utan är förmodligen det mörkaste kapitlet i all Star Wars om man väljer att köra som ond.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 9 maj 2011 kl. 20:31

Jo, det kan nog vara en av de absolut mörkaste historierna.

Men man behöver väl inte växla så mycket mellan att vara god och ond för att få alla specialegenskaperna? Det du får från Atton Rand, Handmaiden och Visas Marr (en +2 Will Defense-bonus [om jag inte missminner mig], Battle Precognition, respektive Force Sight) kan du ju enkelt få oavsett om du är god eller ond. Samma sak med du lär dig av Kreia.

Men det finns en Force power jag aldrig lyckats få. Har inte haft tillfälle att testa, men stämmer min teori att den kraften är Wookiee Fury, och att man får den från Hanharr?

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 9 maj 2011 kl. 20:44

Kaxs skrev:Jo, det kan nog vara en av de absolut mörkaste historierna.

Men man behöver väl inte växla så mycket mellan att vara god och ond för att få alla specialegenskaperna? Det du får från Atton Rand, Handmaiden och Visas Marr (en +2 Will Defense-bonus [om jag inte missminner mig], Battle Precognition, respektive Force Sight) kan du ju enkelt få oavsett om du är god eller ond. Samma sak med du lär dig av Kreia.

Men det finns en Force power jag aldrig lyckats få. Har inte haft tillfälle att testa, men stämmer min teori att den kraften är Wookiee Fury, och att man får den från Hanharr?
T3-M4 får man vara snäll med, även Mical (eftersom jag var kvinna), och såklart Bao Dur. Mitt fokus var faktiskt på dem eftersom jag sällan som ond får med alla dem.

Jag låste upp alla samtal med Hanharr och upptäckte ingen sådan kraft. Hanharr har ju själv sin rasari-attack och som Sith Maurader får man en egen. Har inte hört om en tredje form.

Skriv svar