Knights of the Old Republic 2 - The Sith Lords

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Re: Knights of the Old Republic 2 - The Sith Lords

Inlägg av Kaxs » 9 maj 2011 kl. 20:46

Wilfer88 skrev:T3-M4 får man vara snäll med, även Mical (eftersom jag var kvinna), och såklart Bao Dur. Mitt fokus var faktiskt på dem eftersom jag sällan som ond får med alla dem.
Huh. Minns inte att T3 eller Bao-Dur ger några nya förmågor. Och ja, jag glömde Mical och hans meditation.
Wilfer88 skrev:Jag låste upp alla samtal med Hanharr och upptäckte ingen sådan kraft. Hanharr har ju själv sin rasari-attack och som Sith Maurader får man en egen. Har inte hört om en tredje form.
Jobbigt, då har jag alltså en förmåga som jag aldrig lyckats hitta! Får ta och spela igenom spelet ordentligt när jag har tid i sommar, så att jag hittar den! :wink:
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 9 maj 2011 kl. 21:02

Får påpeka att jag spelar Restored Content Mod. Den lägger till ganska mycket och det är hemskt svårt för mig att minnas alla skillnader :roll: Så det kan vara såna grejor med.

Sith Marauder blir ju läskigt stark med sin raseri-attack. Med Master Battlemeditation, Master Speed, Echani Battle stim , Master Flurry och Fury, då blir Sion och Kreia rätt enkla matcher oftast (med rätt vapen och hög strength).
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
DarkLordKaan
Wompråtta

Inlägg av DarkLordKaan » 15 maj 2011 kl. 17:14

Är det nån som vet hur man besegrar dom där droiderna när man kommer till det där snöiga stället på telos IV
Our first catch of the day.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 15 maj 2011 kl. 18:07

DarkLordKaan skrev:Är det nån som vet hur man besegrar dom där droiderna när man kommer till det där snöiga stället på telos IV
Jag har aldrig uppfattat den som särskilt svåra. Shield, stims, rätt utrustning, gärna paralyserande attacker.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 18 maj 2011 kl. 21:01

Är det värt att betala typ 230 spänn eller kanske lite mer för det?
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 18 maj 2011 kl. 21:42

stefan313 skrev:Är det värt att betala typ 230 spänn eller kanske lite mer för det?
Ja absolut! Men du kan säkert få tag på det billigare :wink: Men det exet du ska möjligtvist ska köpa, är det nytt?
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 23 maj 2011 kl. 19:46

Det är surt att spelet inte släppts på Steam. Betydligt fler spel borde komma dit. Star Wars-spel är inte det enklaste att finna i butik, även på webben är vissa spel svår att finna.

230 spänn tycker jag är rimligt pris. Går att finna billigare spel trots att de är nyare, men Kotor 2 är som sagt rätt så eftertraktat samtidigt som det inte finns många exemplar.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 25 maj 2011 kl. 14:38

Det jag kollade på är från tradera men det finns mycket billigare ja på andra sidor. Men det är till xbox jag ska ha det. Tycker såna där spel är svåra till PC.

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 26 maj 2011 kl. 18:52

stefan313 skrev:Det jag kollade på är från tradera men det finns mycket billigare ja på andra sidor. Men det är till xbox jag ska ha det. Tycker såna där spel är svåra till PC.
Jag har inbillat mig att det är svårare med tex Kotor till xbox men jag har ju aldrig testat så jag vet ju inte :roll:
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 26 maj 2011 kl. 20:11

Själv så tycker jag det är lättare. Men i bölrjan var det väldigt svårt eftersom jag använder dom där svarta pilknapparna för att byta force power och allt sånt men varje gång jag ska byta så pausas spelet.

Användarvisningsbild
Jimmie
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Jimmie » 6 juni 2011 kl. 15:05

stefan313 skrev:Själv så tycker jag det är lättare. Men i bölrjan var det väldigt svårt eftersom jag använder dom där svarta pilknapparna för att byta force power och allt sånt men varje gång jag ska byta så pausas spelet.
det går att ändra i inställningar. :)
"-We´re doomed...
-Did you hear that? They made Jimmie admin, we will be destoryed for sure..

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 8 juni 2011 kl. 11:34

Jimmie skrev:
stefan313 skrev:Själv så tycker jag det är lättare. Men i bölrjan var det väldigt svårt eftersom jag använder dom där svarta pilknapparna för att byta force power och allt sånt men varje gång jag ska byta så pausas spelet.
det går att ändra i inställningar. :)
Visserligen men ändå. Föredrar nog xbox nu när jag har vant mig vid det. Det dåliga är att Kototr 2 fanns på gamestop när jag köpte ettan men inte nästa månad då var det borta och nu finns det aldrig där längre. Dom säljer inte vanliga xbox spel längre heller verkar det som här i Falun.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 1 juli 2011 kl. 14:24

Är mycket besviken på Knights of the Old Republic II. Ångrar att jag köpte det. :(

Minus:

Både Peragus Mining Station och Telos är tråkiga platser att vara i
Man kan inte använda ljussabel från början
Tråkig handling

Ni som säger att spelet är bra, ljuger ni för folk eller menar ni det verkligen? Man kan ju börja undra.

Har kört fast på Telos. Mitt skepp, Ebon Hawk, har blivit stulet, inga verkar veta var vapnet jag fick från thugsen kom ifrån och jag hittar inte droid-intelligensen jag letar efter för ithorianerna. Min önskan är att få lämna Telos och bli en sith.
Senast redigerad av 3 Darth Worgen, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 1 juli 2011 kl. 14:41

Darth Worgen skrev:Är mycket besviken på Knights of the Old Republic II. Ångrar att jag köpte det. :(

Minus:

Både Peragus Mining Station och Telos är tråkiga platser att vara i
Man kan inte använda ljussabel från början

Ni som säger att spelet är bra, ljuger ni för folk eller menar ni det verkligen? Man kan ju börja undra.
Sluta överdriv - det är ett mycket bra spel, och nu säger du i princip att om man gillar kotOR II är man dum i huvudet.

Sen var dina minus helt värdelösa! Tråkiga platser att vara på? Kanske det, men det håller nog inte alla med om. Det är dessutom meningen att huvudkaraktären inte ska ha Ljussabeln elr kraften i början, då Jediriddaren facktist gått i Exil och förlorat allt det där.

Ångrar du att du köpte det? Det låter mycket fel enligt min mening! Att spela kotOR är ett SW fans skyldighet(tycker jag iaf).
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 1 juli 2011 kl. 14:46

Darth Worgen skrev:Är mycket besviken på Knights of the Old Republic II. Ångrar att jag köpte det. :(
Har kört fast på Telos. Mitt skepp, Ebon Hawk, har blivit stulet, inga verkar veta var vapnet jag fick från thugsen kom ifrån och jag hittar inte droid-intelligensen jag letar efter för ithorianerna. Min önskan är att få lämna Telos och bli en sith.
Du måste hjälpa Inthorierna eller Cerka så hjälper de dig att ta dig därifrån.
"As you wich."
―Boba Fet

Skriv svar