Knights of the Old Republic 2 - The Sith Lords

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Knights of the Old Republic 2 - The Sith Lords

Inlägg av Dark-lord » 1 juli 2011 kl. 14:53

Darth Worgen skrev: Min önskan är att få lämna Telos och bli en sith.
Ska du inte satsa på Light Side ending först? Det är ju trots allt den som är canon, jag brukar alltid köra Light Side ending på spel - sen när jag spelar det för andra gången blir det Dark Side...
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 1 juli 2011 kl. 15:07

Har bestämt mig för att bli en sith i spelet, om det nu ens går.

Något annat jag inte tycker om är att spelets omslag, dvs på fodralet, är vilseledande. Det får spelet att verka epic, vilket spelet inte är.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 1 juli 2011 kl. 15:08

Fast det är, bara att du inte fattat det :roll:
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 1 juli 2011 kl. 16:07

Dark-lord skrev:Fast det är, bara att du inte fattat det :roll:
Vad är det jag inte förstått?

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 1 juli 2011 kl. 17:59

Men snälla, spelet har ju precis börjat när man lämnat Telos. Det är liksom introduktionen, ja den är lite långtråkig, från Peragus tills man får börja kryssa fritt i galaxen. Men efter det, mums. Som jag sagt tidigare, har kört igenom spelet mer än 10ggr, totalt mer än 400 timmar spelade skulle jag tro. När du får ljussabeln, väljer bland en stor mängd krafter och färdigheter, väljer utrustning, hittar alla kompanjoner och väljer din egen väg (seriöst, spelet upplevs som bäst som Sith enligt mig). Efter det kan du börja förstå spelets storhet. Innan Telos också har man heller inte börjat bli tränad riktigt av Kreia, eller börja få kompanjoner att svinga ljussablar.
Darth Worgen skrev:Har kört fast på Telos. Mitt skepp, Ebon Hawk, har blivit stulet, inga verkar veta var vapnet jag fick från thugsen kom ifrån och jag hittar inte droid-intelligensen jag letar efter för ithorianerna. Min önskan är att få lämna Telos och bli en sith.
Som ond bör man hjälpa Czerka. Du kan fortfarande göra det genom att lura ithorianerna när du funnit droiden. Den finns i skeppshamnen som finns i närheten av "polisstationen" efter cantinan, du lär ju veta eftersom det är där du plockar upp det mystiska vapnet. Det är droiden där, som du ska prata med och ta med honom till ithorierna, men här har du sista chansen att välja att jobba för czerka istället (bäst som ond). För väljer du att ge droiden till ithorierna, så gillar inte czerka dig längre. Efter att du teoretiskt gett droiden till czerka så prata med dem för att göra några fler uppdrag, bland annat ersätta Exhange chefen med en annan, eller döda de alla (Sith ftw). Sen får du möjlighet att lämna stationen, samt få första delen för att bygga din ljussabel (ju mer sidouppdrag du gör, desto fler delar till ljussabeln hittar du).

Efter lvl 15 (har jag för mig) så om du pratar med Kreia så får du välja att bli en Sith Lord, Sith Marauder eller Sith Assassin. Så du kan helt klart bli en Sith i detta spel, förutom att just alltid agera ond och göra onda handlingar.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 1 juli 2011 kl. 18:52

Tack för informationen! :D

Tillagt:

Spelet börjar bli bra nu.

Tillagt:

Har nu kommit till Telos yta, men har inga medpacs med mig och det kryllar av fiender (cannoks och andra typer). Vad ska jag ta mig till?!

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 1 juli 2011 kl. 21:08

Jag vet ett bra tips: försök med lite och klara dig själv(ja, jag låter ganska dryg nu - ursäkta :) )

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 1 juli 2011 kl. 21:21

Om du inte gått alldeles för långt kan du pröva starta om från en tidigare sparning (om du duktigt nog sparar spelet ofta och i olika filer), satt du är tillbaks på Telos-station igen. Längst bort vid ithoriernas bas, om man går förbi den, så kan man hitta en labbstation där du kan skapa massa medpacs (om du har många ingredienser, samt minor, granater, kanske stims som du kan montera ned för att göra extra många medpacs). Området på telos yta är inte särskilt lätt första gången man kör, så det kan behövas mycket medpacs, samt stims och sköld, för att ta sig igenom allt.

Har du dock ingen bra sparning att börja ifrån, eller inte orkar, kan nog det bästa sättet på telos yta vara att försöka möta fienden en och en hela tiden, eller försöka helt undvika dem.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 2 juli 2011 kl. 12:57

Är nu på en djungelmåne tillhörande Onderon-systemet där det finns mandalorier. Under ett tillfälle fick jag makashi-formen, men för att utnyttja denna måste jag ju ha en ljussabel, vilket jag inte har fått än. Tycker att jag väntat alldeles för länge! Under en cut-scene som utspelar sig i det förflutna talade jag med Jedis i ett tempel, där dessutom en ljussabel togs ifrån mig. Känns som att spelet testar mitt tålamod.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 juli 2011 kl. 13:43

Ehhh? Du borde kanske LYSSNA på vad de säger i cutscenen:erna också :roll: Är ganska säker på att mästarna så något om att du blir utesluten från ordern...

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 2 juli 2011 kl. 14:31

Darth Worgen skrev:Är nu på en djungelmåne tillhörande Onderon-systemet där det finns mandalorier. Under ett tillfälle fick jag makashi-formen, men för att utnyttja denna måste jag ju ha en ljussabel, vilket jag inte har fått än. Tycker att jag väntat alldeles för länge! Under en cut-scene som utspelar sig i det förflutna talade jag med Jedis i ett tempel, där dessutom en ljussabel togs ifrån mig. Känns som att spelet testar mitt tålamod.
10 timmar utan ljussabel, 20timmar med ljussabel. Så det är uppdelat ungefär. Se dock till att springa på och tala med folk och göra så många uppdrag som möjligt, annars är risken att du inte hittar dina delar till ljussabeln. Själv tycker jag att man uppskattar ljussabeln mer om man får vänta/kämpa för att få detta legendariska vapen. Jämför med spelen där man hela tiden har vapnet, då känns det som en sån självklarhet att det inte alls blir lika uppskattat.

Och sen när du faktiskt får ljussabeln, då finns det hela 5st olika delar du kan justera för att göra göra ljussabeln starkare, plus såklart att ändra färg. Enda färgen som inte finns i princip är svart, men så udda färger som orange och silver finns. Sen brukar jag göra Bao Dur så teknikduktig som möjligt för att kunna skapa de bästa ljussabeldelarna till vapnet att man blir monsterstark i slutet på spelet :roll:

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 2 juli 2011 kl. 15:38

Dark-lord, jag lyssnar på vad de säger i cut-scenes. Problemet är att jag inte tycker om allt jag hör. Inte bara det, i spelet vill min karaktär inte tala om sitt förflutna med ljussablar, medan jag så fort som möjligt vill få en ljussabel. Något som gör saken sämre är att Kreia säger att en ljussabel är ett vapen som är svårt att hantera.

Wilfer, på framsidan och baksidan av fodralet är det folk med ljussablar, vilket jag trodde betydde att det hade en stor roll i spelet. På framsidan är det en tjej i vitt med en blå ljussabel som slåss mot en man med en röd ljussabel, det står även en med en röd ljussabel i närheten av texten "THE SITH LORDS". På baksidan håller Kreia i en grön ljussabel, finns en bild på en tjej med två röda ljussablar, i en annan bild ser vi tre röda ljussablar och en grön, som hålls av folk. Finns även en bild på tjej med en dubbelbladad ljussabel, där färgen på strålarna är vita eller silvriga. 11 ljussablar!

Har spelat i över 9 timmar och min jakt på att finna delar till en ljussabel har inte börjat. :(

Kanske använde ordet "ljussabel" för mycket..

Får fortsätta använda två vibroswords tills vidare.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 2 juli 2011 kl. 16:19

Skyll på Lucasarts att fodralet är lite missvisande, spelet var tänkt att bli ännu bättre, men Lucasarts tidspressade det nå ofantligt. Sen är 9 timmar för ett rollspel inte märkvärdigt. Tror du är för van vid kortare spel.
Men ljussablar är möjliga och de kommer i massor. Mot slutet av spelet har du mer ljussablar i ryggsäcken än vad du kan utrusta ditt gäng med (om du läst tidigare diskussion här vet du att flertalet kompanjoner kan bli jedis/dark jedis om du behandlar dem på rätt sätt). Och du får helt själv bestämma vilka färger allt ska vara i.

Och jag är ganska säker på att när du lämnade Telos station så fick du din första ljussabel-del innan du hoppade på skeppet ner till marken (dock är den inte möjlig att plocka fram, eftersom det bara är en del, inget fungerande vapen precis, men pratar du med Bao Dur på skeppet så kan han tala om för dig vilka ljussabel-delar som fattas)

Emil
Fuktfarmare

Inlägg av Emil » 2 juli 2011 kl. 22:58

Efter läst era inlägg nu så har jag blivit jäkla sugen på att installera det igen! Dryga är att jag borde nog egentligen spela helt canon (snäll flicka), eftersom jag aldrig har gjort det... Men som Wilfer säger, det är så mycket roligare att vara en badboy! :roll:

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 4 juli 2011 kl. 10:42

Star Wars: Knights of the Old Republic II är faktiskt ett bra spel och jag ångrar att jag överdrev förut. Ljussablar är inte prioritet 1 och jag får nöja mig med att använda andra vapen, det får duga helt enkelt. Istället för att klaga på att jag inte fått alla delar till en ljussabel kan jag istället ta en titt på spelets fördelar. Mina tidigare inlägg i tråden skall ni strunta i.

Skriv svar