Frågetråd

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
linusw
Fuktfarmare
Kontakt:

Re: Frågetråd

Inlägg av linusw » 11 oktober 2011 kl. 19:44

är det någon som tror att Battlefront 3 kommer att se ljuset någon gång eller är det bara en önskedröm?

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 12 oktober 2011 kl. 20:04

Jag tror nog ärligt talat inte det om jag får säga mitt.
Hur länge har dom liksom hållt på med det nu?? Det kommer ju också hela tiden nya sätt att göra spel och då måste dom vara uppdaterade hela tiden dom som utvecklar spelet. Dom måste ju förbättra det som dom har gjort i spelet till det som kommer hela tiden.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 18 oktober 2011 kl. 22:38

Själv har jag gett upp hoppet för länge sen. Tycker det har gått alldeles för lång tid. Finns väl knappt någon (som inte är Star Wars-fan) som kommer ihåg Battlefront-spelen längre.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 9 december 2011 kl. 10:19

Jag såg det här på gamereactor nyss. Vem vet vad det kan handla om.
http://www.gamereactor.se/nyheter/30451 ... Arts-spel/

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 9 december 2011 kl. 11:06

stefan313 skrev:Jag såg det här på gamereactor nyss. Vem vet vad det kan handla om.
http://www.gamereactor.se/nyheter/30451 ... Arts-spel/
Att de har "minst" 2 titlar ej utannonserade är ju redan känt sen tidigare genom de personer de försökt anställa. Tror det var månader sen det kom fram. Så gamereactor var hemsk sega där :P Senaste som hänt på ryktes-fronten rör dock Battlefront 3 och det verkar inte vara ett av de 2 spelen som Lucasarts gör internt, utan det är ett jobb de kan ha lagt ut på andra utvecklare som Spark Unlimited (om nu det ryktet stämmer).
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Ki-Adi Mundi
Wompråtta

Inlägg av Ki-Adi Mundi » 5 juli 2012 kl. 22:57

Är det någon som vet var jag skulle kunna få tag i ett Star Wars Galactic Battlegrounds med expansion för ett bra pris? Jag har möjligheten att få hem ett från Amazon, men tack vare en bra slant för frakten så kostar det nästan 500 kronor.
"I'm just a simple man trying to make my way in the universe." - Jango Fett

Användarvisningsbild
Slave 4
Fuktfarmare

Inlägg av Slave 4 » 9 juli 2012 kl. 09:46

Tradera hade nog varit lättare och mycket billigare ;)

Användarvisningsbild
Ki-Adi Mundi
Wompråtta

Inlägg av Ki-Adi Mundi » 26 augusti 2012 kl. 19:50

Slave 4 skrev:Tradera hade nog varit lättare och mycket billigare ;)
Jo visst, det handlar bara om att hitta ett exemplar också. Jag har aldrig sett ett i Sverige förut, varken på internet eller i affär. Annars så har väl Ebay skapliga priser.
"I'm just a simple man trying to make my way in the universe." - Jango Fett

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 6 oktober 2012 kl. 18:59

Har nyss införskaffat mig ett Nintendo Wii.
Nån som kan säga om det är värt att köpa TFU 1 till det? 2:an ska jag lätt köpa för jag gissar på att det är lite anorlunda än på PS3 och 360.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 7 oktober 2012 kl. 13:10

stefan313 skrev:Har nyss införskaffat mig ett Nintendo Wii.
Nån som kan säga om det är värt att köpa TFU 1 till det? 2:an ska jag lätt köpa för jag gissar på att det är lite anorlunda än på PS3 och 360.
Jag sa såhär om ettan till just Wii-konsolen : http://starwars.se/spel/spel.php?id=38
Kortfattat: Bra fult, men maxad användning av konsolens unika kontroller. Men, man får nog mer kul med spel som Zelda: Twilight Princess, Mario Galaxy 1 och 2.

Så jag skulle säga nej, TFU1, inte heller tvåan, är några höjdare till Wii-konsolen. Det finns bättre spel. LEGO Star Wars tyckte jag till och med var snäppet bättre. Lucasarts saknade ambition för den konsolen. Det kom inget riktigt ljussabelsvingande spel som använde sig av motion-plus, samt ingen uppföljning av Rogue Squadron serien.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 9 februari 2014 kl. 15:02

Hejsan, jag kör en genomspelning på kotOR 1 just nu, gått rätt bra hittills tills jag återvände till Kashyyyk för att samla lite tach till Missions bror Griff. Hamnat i en bossfight med Malaks lärling Darth Bandon nu, och vet ärligt talat inte hur jag ska komma vidare. Det enda riktiga problemet jag har är att han ständigt använder stun och sedan drain life, hans stun räcker länge och efter att den slutat verka aktiverar han den igen kort därefter. Inte uppgraderat någon mind resistance särskilt mycket, kanske var dumt. Har med mig Jolee Bindo och Canderous.

Något tips? Om jag bara skulle kunna undvika hans stun kunde jag nog döda honom hyfsat lätt, tack på förhand!
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Emil
Fuktfarmare

Inlägg av Emil » 11 februari 2015 kl. 14:44

Någon som har testat kotor I till ipad eller liknande? Hur funkar det?

Har spelat igenom spelet flertalet gånger till datorn, men blev sugen att ha ett vettigt spel till plattan också! :roll:

RebellRadionPodcast
Droid

Frågetråd

Inlägg av RebellRadionPodcast » 13 februari 2015 kl. 07:47

Jag är mer än halvvägs igenom KOTOR på iPad. Det funkar väldigt bra! Jag kör på en iPad 2 och det flyter på fint. Med det sagt så Har spelet kraschat ganska många gånger men det auto sparar och när en väl lärt sig läxan så är det ju lätt att spara ofta. Och det har inte varit några buggar som inte gått att komma förbi. Kanonspel, väl värt pengarna!

Emil
Fuktfarmare

Inlägg av Emil » 17 februari 2015 kl. 21:14

Kul att det fungerar bra, blir nog till att ta hem det!
Finns ju tillochmed att ha på Iphone,men känner mig lite skeptisk till att spela ett sådant spel på sådan liten skärm under kafferasten.. :roll:

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 mars 2015 kl. 14:17

Just det ja, detta har jag missat att ni skrivit. Men kotOR finns ju på mobila enheter nu! Coolt. Jag själv kör inte mycket mobilspel längre, känns onödigt, har ändå en PS Vita b.la, sen drar det hiskligt mycket batteri.

Men låter ändå lite lockande ifall det flyter på bra såsom det låter.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Låst