Frågetråd

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Frågetråd

Inlägg av Dark-lord » 23 mars 2011 kl. 14:06

Äsch, jag oroar mig inte ett dugg. Är 99 % säker på att TFU III kommer ;) Och BattleFront III kommer säkert också komma inom snar framtid, då folk har velat ha det i flera år, men Obi-Wan på den Mörka Sidan kanske inte kommer med dock. Hoppas de gör ett lite sånt där ovanligt SW spel om man säger så, som Bounty Hunter och The Clone Wars och fler "mindre kända" spel. Förr släppte de ju flera spel om året, och det var riktigt mycket Expanded Universe spel.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 23 mars 2011 kl. 15:12

Frågan är om kvantitet verkligen är lösningen. Det är många (t.ex. på Jedi Council Forums) som klagar på att det släpps för mycket Star Wars just nu. Med både böcker, serietidningar, tidningar, och så vidare blir det helt enkelt för mycket för att hänga med. Ser hellre få spel med hög kvalité.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
linusw
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av linusw » 23 mars 2011 kl. 20:23

Vill inte ha TFU III vill hellre ha ett battlefront III :roll:

Användarvisningsbild
Wedge Antilles
Rymdpilot

Inlägg av Wedge Antilles » 23 mars 2011 kl. 20:34

Samma här
There is no emotion, there is peace
There is no ignorance, there is knowledge
There is no passion, there is serenity
There is no chaos, there is harmony
There is no death, there is the Force

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 24 mars 2011 kl. 14:57

Jag vill att både TFU III och BF III ska komma.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 april 2011 kl. 16:39

Någon som vet om Star Wars: Obi-Wan(Xbox) är kompitabel med Xbox 360? Tror inte den fungerar på amerikanska enheter(är dock inte säker) Men funkar den på Europeiska enheter? Jag måste ha det spelet!
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 4 april 2011 kl. 22:16

Wow, äntligen såg man nånting som rörde Lucasarts. Tar text från vad Gamasutra säger:
LucasArts told Gamasutra on Friday that it hired on Crystal Dynamics' former Tomb Raider creative and franchise director Tim Longo as creative director on an unannounced project.

It's not the first time that Longo has worked with LucasArts. He previously worked on LucasArts-published titles including Star Wars: Starfighter and Jedi Starfighter as lead designer, and was creative director on Star Wars: Republic Commando.

Longo even has a LucasArts credit as a playtester on the original X-Wing vs. TIE Fighter from the late 1990s. A LucasArts rep said in a statement that the company is "thrilled to welcome him back to the LucasArts family."

Longo's most recent Tomb Raider credits were on Tomb Raider: Underworld and Lara Croft: Tomb Raider Anniversary.

His former employer Crystal Dynamics is currently at work on a new Tomb Raider game, intended to revitalize and reboot the 15-year-old franchise.
Hos Lucasarts har han alltså sysslat mest med flygspel, men även hjälpt till med Republic Commando. Utanför Lucasarts är det mest action-spel som gällt. Inte fatt nyheten säger mycket, men bara det att Lucasart säger nånting är ett steg ifrån deras totala tystnad sen TFU2. Och nu när Lego SW 3 är släppt finns det bara Kinect spelet som Lucasarts faktiskt officiellt har på tapeterna. De gör faktiskt noll annars, för TOR har de i princip redan kapat allt arbete med och låtit Bioware och EA närmaste fria händer.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 4 april 2011 kl. 22:19

Hoppas det blir Starfighter III isåfall(jag har de två andra i serien, och de är riktigt prisvärda flygsimulatorer, med mycket EU i sig). Republic Commando II skulle inte heller vara så dumt ;)

Eller vad sägs som ett helt nytt spel?

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 4 april 2011 kl. 22:32

De har Kinect på gång och det blir helt annorlunda. De har gjort TFU. Behövs helt klart inget nytt.
Republic Commando 2 vore riktigt nice.
En fullgod helsnygg flygsimulator med maffiga rymdslag och multiplayer vore guld.
Jedi Knight-spel vore inte fel, men med tanke på dess närhet till TFU så lär inte det hända. Kanske dock om Raven Software vill, men det blir inget Lucasarts-projekt.
Battlefront III är önskvärt.

Förvånande dock Dark-lord att du inte önskade TFU3, då Tomb Raider-spelen som Tim Longo hållit på med är ju action-äventyr med härlig nivå-design. Jag tänker inte heller först på TFU3, det spelet får gärna vänta bra länge satt vi får andra spel istället (seriöst, tfu spelen är alldeles för repetitiva, vi behöver få smaka på något annat).

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 4 april 2011 kl. 22:37

Visste inte att de även gjort TFU tidigare, isåfall är det ju den som de måste göra klart först, då den saknar en pusselbit i serien
Spoiler!
Vader är tillfångatagen och ska föras till Dantooine, och Boba Fett förföljer de, så kan väl inte hela TFU serien sluta? Ologiskt.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 26 april 2011 kl. 23:16

Lucasarts beslutar att köpa licens för att använda UnrealEngine 3 på alla plattformar: http://www.epicgames.com/news/lucasarts ... agreement/

En stabil och välanvänd grafikmotor. Lite oväntat när de har sin egna Ronin-motor. Så det låter inte som att de har långsiktiga planer på mer TFU-liknande spel, även om det inte är uteslutet att de redan gjort en del arbete på trean och nu tänker på vad som ska ske efter det.

Det som jag mest tänker på med en sån grafikmotor är fps-spel. Jag tycker jag luktar Battlefront 3 eller Republic Commando 2. Min bedömning.

Smakprov av det senaste om Unreal Engine 3 kan ni se här. Dock behöver det inte betyda att Lucasarts klarar av att nå någon liknande form av detaljnivå även om spelet släpps om 2-3 år.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 27 april 2011 kl. 16:00

TFU III kräver jag att de gör! TFU sagan är ännu inte komplett.

BF III är också ett krav, men den har iallafall inte en saknad länk i historien som måste fyllas i ;)

RC II skulle vara trevligt, får väl ta och klara ut ettan innan dess(men den är ju ändå inte så lång har jag hört)

Ett Jedi Knight IV eller Empire at War II skulle inte heller vara dumt ;) Kanske Starfighter III, eller Racer III, eller ett till spel i X-Wing och TIE Fighter serien? Finns väldigt många möjligheter.
Skulle också vara kul med ett helt nytt spel, men uppföljare är nog det jag mest vill ha nu ;)

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 27 april 2011 kl. 16:04

Låter som om du nyss skaffat största delen av dina star wars spel Dark Lord, eftersom du tyks ha alla spel på halft.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 27 april 2011 kl. 16:05

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar :? Men ja, jag har nästan alla SW spel som kommit på 2000 talet, om det var det du menade ;) Har dock inte ens klarat ut hälften :oops:

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 27 april 2011 kl. 16:19

Jag menar om du har köpt dem nyligen.
"As you wich."
―Boba Fet

Låst