Frågetråd

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Re: Frågetråd

Inlägg av JediMasterRicke » 2 maj 2011 kl. 21:20

Hur kan jag ta reda på det?
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 maj 2011 kl. 21:22

När jag hade det problemet så sa Wilfer hur man skulle göra, jag kan försöka komma ihåg, men vill inte att det ska bli något fel.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 2 maj 2011 kl. 21:34

JediMasterRicke skrev:Hej!

Jag har problem att få igång Star Wars: Republic Commando på min nya dator. Det är en Acer och enligt hjälpen av spelet så står det att datorn är helt kompitabel att hantera spelet. Men fortfarande så funkar det inte. Jag lyckas starta och komma in på huvudmenyn, men när jag trycker på "New Game" så laddas banan och poff så stängs allting av!
Någon som kan hjälpa mig i nöd?!
Jag har det där problemet på en dator också, jag vet inte hur man fixsar det så jag har aldrig spelat det på den datorn.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 3 maj 2011 kl. 14:04

Lyckades nu lösa det! Jag fick sänka nånting med "mapping" så funkade det! :)
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 3 juli 2011 kl. 00:51

En stund i ramljuset 8) Jag ställde en fråga direkt till Michael Pachter (istället för denna tråd) , en av de mer kända analytiker av spelbranschen.

http://www.gametrailers.com/video/episo ... ack/717028

Börjar efter halva avsnittet. Skrattar lite åt namnet (de som är duktigt med slangord på engelska kanske kan gissa varför), samt så höll han inte med mig.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Slave 4
Fuktfarmare

Inlägg av Slave 4 » 3 juli 2011 kl. 14:07

Ha ha, jag har ingen aning vad WIlfer står för. Men det lät mer som han skrattade åt din engelska grammatik ;)

Men det var en nyhet för mig att ledning för lucasarts har ändrats mer än bara förra året. Det förklarar en hel del av vad som skett de senaste åren.

Lucasart har ju gjort massor med bra spel :D

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 3 juli 2011 kl. 14:27

Slave 4 skrev:Ha ha, jag har ingen aning vad WIlfer står för. Men det lät mer som han skrattade åt din engelska grammatik ;)

Men det var en nyhet för mig att ledning för lucasarts har ändrats mer än bara förra året. Det förklarar en hel del av vad som skett de senaste åren.

Lucasart har ju gjort massor med bra spel :D
Vänd på W, och ta bort "er" så får du ett vuxet slangord.

Ja, Lucasarts har gjort bra spel, förr. Men det var ett tag sen de var särskilt stora i spelbranschen.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 3 juli 2011 kl. 14:46

Aha, jag fattar slangen ;)(dock inget som lämpas att skrivas här), men han måste tänka ganska lånsökt om han får det till "det slangordet"
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Inlägg av Reptilicus » 15 juli 2011 kl. 14:24

Milfer88

Haha.

Ha.

Var bara tvungen.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 9 oktober 2011 kl. 22:24

Okej att The Old Republic är här om mindre än 3 månader, och Kinect spelet släpps någon gång i början på nästa år. Men sen då?

Inge mer Star Wars-spel?

Inte på pappret i alla fall. Finns inget Star Wars-spel som vi bara hört namnet på eller bara någon bild på. I regel så vet man ju vad det kommer för spel, över ett år i förtid. Kommer tex Lucasarts fram snart och säger att hösten 2012 släpps TFU3, så tänker man "va? inte nu igen, inte så snabbt, tar de sig aldrig tid att utveckla spel?". Ska de fylla 2012 med något Star Wars-spel förutom Kinect, så lär det ju bli något förvånande och förmodligen inget stort projekt.

Tråkig period för en som mig som nästan dagligen letar nyheter kring Star Wars spel :(

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 10 oktober 2011 kl. 11:08

Själv så är man lite allt när det gäller spel. T ex så är det väl Diablo 3 en av dom jag längtar efter och Assassin's Creed Revelations.
Men jag håller med om att om TFU 3 kommer 2012 så är det nog lite för fort, men jag tycker fortfarande att dom skulle ha slagit ihop TFU 2 och 3 till ett spel. Mycket bättre.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 10 oktober 2011 kl. 15:28

Jag kräver RC 2!!!

Nej, men det kanske är bra att få en liten paus med star wars spel så men inners skaffa sig några andra spel också :roll:
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 10 oktober 2011 kl. 16:02

Darth Robin skrev:Jag kräver RC 2!!!

Nej, men det kanske är bra att få en liten paus med star wars spel så men inners skaffa sig några andra spel också :roll:
Det fanns en tid då utvecklarna Raven Software gjorde kungliga Jedi Knight spel, Totally Games gjorde simulator-spel, Pandemic Studios gjorde Battlefront, Petroglyph gjorde Empire at War. Det finns alltså utvecklare där ute, som inte är Lucasarts, som kan göra riktigt bra Star Wars-spel. Det kan alltså släppas många bra titlar, utan att utvecklings-tiden är kort, eller kvalitén haltande.

Det är därför jag ogillar dagens läge, då det faktiskt bara är Bioware som är en stor och hyllad utvecklare som utvecklar ett Star Wars-spel. De som gör Kinect-spelet är ett rätt så prövat kort, då de inte har särskilt bra spel på sin produkt-lista.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 10 oktober 2011 kl. 17:05

Ta en titt på den här listan:

http://starwars.wikia.com/wiki/Category:Future_games

Om listan stämmer är det fyra spel som ska komma, men självfallet är TOR och Kinect-spelet de största satsningarna.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 10 oktober 2011 kl. 17:19

Darth Worgen skrev:Ta en titt på den här listan:

http://starwars.wikia.com/wiki/Category:Future_games

Om listan stämmer är det fyra spel som ska komma, men självfallet är TOR och Kinect-spelet de största satsningarna.
De andra spelen är inget som kommer till de stora konsollerna, så jag räknar inte sånt :roll: Även sw-spel till mobiler, androider,iphones osv osv räknar jag inte heller till spel. Jag är rätt rasistiskt när det gäller sånt :lol:

Låst