Spelnyheter

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Spelnyheter

Inlägg av Wilfer88 » 27 december 2011 kl. 19:07

Tänker det är dags att skilja Fråge-tråden vår från en massa som inte egentligen passar där. Så skapar denna för att ha ett ställe där allmänna Star Wars-spelnyheter, ryckten och sånt kan hamna. Detta gäller mest för sånt som inte gäller redan annonserade spel. Först just nu tex så har Lucasarts två stycken titlar som vi inte vet något riktigt om förutom att Lucasarts sökt nytt folk med vissa kunskaper, samt att de har kontrakt för Unreal Engine 3 för deras kommande titlar.

Denna nyhetssida passar även för saker som sker för xbox live, ps-network, eller tex 360-konsolen med R2D2 óch C3PO locken(och ska släppas med kommande Kinect-spelet). Mindre spel-titlar till tex Iphone, Android osv osv kan nog också hamna här.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Spelnyheter

Inlägg av Wilfer88 » 5 januari 2012 kl. 22:56

Nog har man hört att Lucasarts sökt lite diverse folk till sin studio. Det är ju ganska normalt. Men nu när man tar och kollar hur deras rekryteringssida, så är antalet olika tjänster uppe i 30(!). Och då är det fullt möjligt att de söker flera av en typ. Så nu finns det i princip bevis att de har framtidstro på de kommande titlarna som fortfarande är oannonserade.

https://www.lucasfilm.apply2jobs.com/Pr ... rentPage=1

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 25 januari 2012 kl. 17:21

Tog och grävde vidare i min egna nyhet, bara för att se vad jag kunde fiska upp. Kanske få mer detaljer var för sorts spel de faktiskt lurar på. Tyvärr kunde jag inte hitta något för att skapa mer rykte kring en viss kommande titel.

Men. Jag hittade något helt annat. När jag gick igenom alla nya arbetsplatser de erbjuder så dök det annat än att bara utveckla spel på Lucasarts. Gissar att det fortfarande är i tidig utvecklings-fas och faktiskt kan skrotas innan det lanseras, men Lucasarts egna ord är att det ska vara revolutionerande gällande spel-hantering (gissningsvis handel, tillgänglighet, uppdatering, support mm). Visar här nedanför uttagna citat ur rekryterings-sidan.
Senior Database Engineer
Job Description : LucasArts is building a large scale online services and infrastructure to support a new way of connected online gaming that is going to revolutionize the industry. This position is responsible for the overall implementation of large OLTP systems that supports millions of users. This position is also responsible for creating a data warehouse from OLTP databases

Principal System Engineer
Job Description : LucasArts is building a large scale online services and infrastructure to support a new way of connected online gaming that is going to revolutionize the industry.
The position is responsible for designing and implementing scalable and highly available system architecture.
He/she will work closely with other engineers translating the non functional requirements into system architecture and design.
Utifrån resten av beskrivningen av dessa, samt andra jobb-platser så verkar det vara ett fokus på nuvarande konsoler xbox-live och PS-network. Bara för att de snackar om "online" verkar dock inte garantera att PC är inkluderat i deras nya system som de vill bygga upp(men förmodligen). Mina egna gissningar är att de vill göra nånting som kanske påminner om Steam och Origin (Onlive kanske till och med?), fast funkar på 360 och ps3 om man är uppkopplad. Andra liknelser från sånt jag känner till är kanske systemet Bioware har för dlc till exempelvis Mass Effect 2, samt Modern Warfare 3 Elite-system.

De låter i alla fall ambitiös och är väldigt säker på att det rör sig om ett system för flera spel, inte bara ett, eller något särskilt multiplayer-spel. Inte helt omöjligt att de samtidigt gör ett system som gör att de kan återlansera gamla titlar (om det nu också rör PC), och det grundar jag väl mest på att de slutat lanserat nya äldre titlar genom Steam som de gjorde för något år sen.

Att jag gissar, är helt enkelt för att jag inte hittat någon spelnyhet kring Lucasarts nya anställningar eller systemet de försöker utveckla, på någon annan nyhetssida. Känner mig nästan som en riktig speljournalist :lol:
Källor:
https://www.lucasfilm.apply2jobs.com/Pr ... rentPage=1
http://store.steampowered.com/search/?d ... =LucasArts

För spel-titlarna, så hittade jag inget mer intressant än vad de skrev under Project Management Director och vad han skulle få syssla med.
Project Management Director
Job Description : LucasArts is dedicated to delivering deeply immersive, visually spectacular and engaging experiences that inspire and amaze generations. With development studios in San Francisco and Singapore, LucasArts leverages the expertise, technologies and resources of the Lucasfilm family of companies -- including visual effects leader Industrial Light & Magic, Lucasfilm Animation and Skywalker Sound – to push the boundaries of video game and trans-media development.

Currently, the studio is developing high profile, AAA titles in established franchises as well as new IP in the Star Wars Universe.
Där bekräftats det fullt ut att det är flera titlar på gång, minst 1 spel från tidigare serier och även helt nya spel.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 25 maj 2012 kl. 20:53

Nyhet om kommande nyhet: http://www.theforce.net/latestnews/stor ... 145906.asp

Lucasarts lovar en ny serie med spel. Små detaljer avslöjas nästa vecka :)

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 25 maj 2012 kl. 22:49

Spännande.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 27 maj 2012 kl. 11:37

Det var på tiden att avslöja ett nytt Star Wars-spel, det har varit tyst sedan The Old Republic och Kinect Star Wars.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 1 juni 2012 kl. 00:00

Har det dykt upp något nytt kring det nya spelet? De skulle väl visat något idag...
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 1 juni 2012 kl. 00:12

Fredrik Jonsson skrev:Har det dykt upp något nytt kring det nya spelet? De skulle väl visat något idag...
Har jag förstått rätt är det ska det bli kväll i västra usa först...Jag gissar att nyheten lär faktiskt kunna bli så sen som på förmiddagen imorgon. Eller i natt, eller morgonen.

Gissar det blir en cgi-rulle samt spelets namn. Sen kanske en längre variant vid E3, mer info samt gameplay. Så Lucasarts brukar hantera saker.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 29 augusti 2012 kl. 12:11

Lucasarts har nu registrerat ett nytt namn. Star Wars First Assault.
Det är inte samma sak som att tillkännage ett nytt spel, men det betyder att en sån nyhet kan komma snart :wink:
Battlefront vibbar är det ganska många som får :P

http://www.eurogamer.net/articles/2012- ... istrations

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 29 augusti 2012 kl. 12:22

Undrar verkligen vad det kan vara för något :O Det låter dock som ett FPS, men det kan ju lika gärna vara ett nytt TIE Fighterspel eller så.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 29 augusti 2012 kl. 13:12

Just ett Tie-fighter spel tror jag inte, men som du säger är det ändå fullt möjligt att det är en flygsimulator-spel, och inte ett fps det handlar om. Jag blir nog glad vilket som.

Sen läste jag att de även nämnde att det kan bli en smartphone-version av spelet. Vet inte vad som är vanligast där, fps eller simulator-spel?

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 29 augusti 2012 kl. 18:29

Vore inte fel med en ny rymdshooter, det har inte hänt särskilt mycket på den fronten i nutiden. Men "assault" är inte exklusivt till rymdskepp, det kan vara ett nytt FPS som ni säger.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 29 augusti 2012 kl. 19:12

Lästa om det där nyss å gamereactor. Undrar vad det är? First assault kan ju vara typ vad som helst nästan.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 2 oktober 2012 kl. 12:52

Det här ser intressant ut: http://www.gamereactor.se/nyheter/71641 ... ssault%3F/

Omslaget påminner mig om Battlefront.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 2 oktober 2012 kl. 22:03

Två tummar ner för att det verkar bli xbox exklusivt.... Kan tyvärr inte ge det sämre betyg då det redan visar brist på ambition angående just detta spel. Jag trodde på något mer.

Skriv svar