Spelnyheter

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Re: Spelnyheter

Inlägg av Darth Vader Fan » 5 oktober 2012 kl. 21:04

Asså... dafuq? Vad kan de möjligen tjäna på att inte göra ett spel till PC?!
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 7 oktober 2012 kl. 13:16

Darth Vader Fan skrev:Asså... dafuq? Vad kan de möjligen tjäna på att inte göra ett spel till PC?!
Pirater. Det är idag den allmänna uppfattningen bland majoriteten av spel-utvecklare, att man inte kan gå med vinst på PC pga piraterna. Det är såklart ett falskt påstående eftersom det finns gott om PC-exklusiva spel som säljer som smör, men vissa vägrar lyssna helt enkelt. Så länge gamers får något annat än billiga portningar och dålig service, så kommer de betala. Företag som Blizzard och Valve har byggt upp sina förmögenheter helt tack vare PC. Det vet du DVF redan om, men jag talar till de andra som kanske läser detta inlägg :roll:
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 9 november 2012 kl. 10:05

Nu har Angry Birds Star Wars släppts och det fungerar som vanliga Angry Birds men fast i Star Wars-förklädnad. Banorna är baserade på scener från filmerna och både fåglar och grisar har klätt ut sig.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 9 november 2012 kl. 18:36

Darth Worgen skrev:Nu har Angry Birds Star Wars släppts och det fungerar som vanliga Angry Birds men fast i Star Wars-förklädnad. Banorna är baserade på scener från filmerna och både fåglar och grisar har klätt ut sig.
Gamereactor gav spelet 8/10 så det är ju ett litet plus. Men jag måste så säga att det verkar ju lite kul och jag tror min storebrorsa spelar det lite också.
Men jag tror nog jag ska köpa det om jag orkar och vill :D
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 9 november 2012 kl. 22:19

Själv ogillar jag små-spel :roll: Så jag bara ignorerar det hela. Har inte ens testat Angry Birds. Eller något annat mobil-spel sen Snake :P Känns som att jag inte kommer att hänga med i utvecklingen alls då mobiler får miljoner nya konsumenter att lira spel om dagarna.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 13 november 2012 kl. 21:48

Wilfer88 skrev:Själv ogillar jag små-spel :roll: Så jag bara ignorerar det hela. Har inte ens testat Angry Birds. Eller något annat mobil-spel sen Snake :P Känns som att jag inte kommer att hänga med i utvecklingen alls då mobiler får miljoner nya konsumenter att lira spel om dagarna.
Ja jag kan ju ärligt talat säga att jag håller med. Angry Birds har jag bara spelat på datorn inte på mobil.
Fast jag har ju typ nästan nyss fått min Android mobil men jag har bara tagit ner lite gratis tidsfördrivar spel.
Angry Birds SW skaffar jag till dator, mycket bättre.

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 22 november 2012 kl. 14:31

Steam rea? Jajamänsan! Sinnessjuka priser? Alltid!

http://store.steampowered.com/sub/8594/

Med dagens euro-kurs så blir det under 400 spänn för 12 Star Wars-spel. Lägg till Kotor 2 och Lego Star Wars III som det också är rea på så är du uppe i runt 550 spänn för 14 spel.

Det är ju nästan lika billigt som ett gratis TOR :roll:

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 22 november 2012 kl. 15:54

Väldigt sugen på Kotor 2 men helst vill jag ha det till xbox men då skulle det gå på 200+ tror jag nog. Oavsett vartifrån jag köper det.
Skulle nog vara värt det men ändå. Som du säger 12 spel för mindre än 400kr, sjukt nästan.
Fast, det är klart jag kan ju använda en xbox 360 kontroller till datorn. Va bra att man kom på det :D

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 17 december 2012 kl. 11:27

Det här var både en intresant nyhet och en förjävlig (ursäkta franskan).
http://www.gamereactor.se/nyheter/83831 ... ar+p%E5+G/

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 17 december 2012 kl. 13:02

stefan313 skrev:Det här var både en intresant nyhet och en förjävlig (ursäkta franskan).
http://www.gamereactor.se/nyheter/83831 ... ar+p%E5+G/
Lite väl exklusivt och begränsat, så jag sörjer inte att idén dog. Det hade kunnat snott fokus från att lansera spel till PC.

Är bara negativt man hört om Star Wars-spel på senare tid. Inte ens på VGA där Lucasarts ofta tagit plats så var det detta år tomt på nyheter. Vore ju skönt om man fick se hur långt de kommit med 1313 sen E3 i somras.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 8 februari 2013 kl. 14:51

Obsidian är intresserad av att göra fler Star Wars titlar. Dock har de inte riktigt fått någon bra kontakt med Disney än.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130 ... -star-wars

Verkligen skön nyhet, även om det vore ännu bättre om man fick höra att de redan var igång med att göra ett nytt spel :roll:

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 10 februari 2013 kl. 10:57

Läste det nyss på gamereactor, dom nämnde att Obsidian hade pratat med Lucasarts tidigare men inte kunnat göra något.
Det tråkigaste verkar vara att dom vill göra något spel som utspelar sig mellan episod 3 och 4.
Jag tycker vi har tillräckligt med spel där redan.
Visst finns det säkert flera olika saker som hände men ändå. Vad kan det bli nu säger jag.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 15 februari 2013 kl. 18:39

Ett fighting-spel i Star Wars-anda var under utveckling till Xbox. Påminner en om Star Wars: Masters of Teräs Käsi.

Källa: http://www.gamereactor.se/nyheter/91411 ... E4cker+ut/

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 15 februari 2013 kl. 22:26

Darth Worgen skrev:Ett fighting-spel i Star Wars-anda var under utveckling till Xbox. Påminner en om Star Wars: Masters of Teräs Käsi.

Källa: http://www.gamereactor.se/nyheter/91411 ... E4cker+ut/
7 år gammalt spel känner jag inte för att sörja. Kotor 2, Lego Star Wars, Republic Commando, Battlefront 2 och Episode III - Revenge of the Sith var spel som släpptes vid den tiden. Kan förstå att de inte hade något större behov av ett fighting-spel.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 16 mars 2013 kl. 14:46

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130 ... -har-lackt

En gameplay-video för spelet Star Wars: First Assault har läckt ut på internet. Tyvärr har videon i skrivande stund blockerats av spelets utgivare.

Skriv svar