Force Fx Lightsaber!!!

Diskutera alla Star Wars-produkter som inte redan har en avdelning (t.ex. leksaker, statyetter, pins).
Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 28 september 2009 kl. 08:46

Ja, dem är tåliga, men man ska ändå inte fäktas med dem för OM dem går sönder så måste man lägga upp en tusenlapp om man vill ha en ny. Dem är egentligen inte menade som fäktningssvärd utan som samlarobjekt.
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
Aayla
Wompråtta

Inlägg av Aayla » 28 september 2009 kl. 18:24

the_skywalker skrev:Ja, dem är tåliga, men man ska ändå inte fäktas med dem för OM dem går sönder så måste man lägga upp en tusenlapp om man vill ha en ny. Dem är egentligen inte menade som fäktningssvärd utan som samlarobjekt.
Sorry för att jag frågar så mycket men vill verkligen ha dessa. :s
Min mor är ganska rädd att bli scammad från eBay (det är hon som betalar). Man kan inte typ beställa från företaget som gör dom? Eller nån annan butik någonstans >.<
Du har köpt dina från eBay eller?
Undrar bara ^^
I am the Senate!
Not yet.

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 28 september 2009 kl. 21:35

Jo, jag har köpt dem från eBay. Jag beställer däremot från säljare med bra omdömmen. Annars finns det FX svärd på www.brianstoys.com. Eftersom Master Replicas förlorade Star Wars licensen så får dem ej göra FX svärden längre - därför tog Hasbro över produktionen (jag köper däremot bara begagnade MR FX Lightsabers).

Användarvisningsbild
Aayla
Wompråtta

Inlägg av Aayla » 12 oktober 2009 kl. 16:18

Vet du nån butik som ToysRus som har Force fx?
Dem har det inte i Karlstad tydligen
tack för svar
I am the Senate!
Not yet.

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 16 november 2009 kl. 12:12

Nae. Jag brukar ju inte vara på leksaksaffärer. :P Köper mina från eBay och då köper jag heller inte från Hasbro utan jag köper ju då originalen från Master Replicas.

Var däremot på Toy's'rus i Norrköping med lillkusinen för ett tag sedan och där fanns det inte. Annars kan du ju säkert fråga om dem kan beställa hem FX Lightsabers.

helpusobi1
Wompråtta

Inlägg av helpusobi1 » 6 januari 2010 kl. 13:27

JediMasterRicke skrev:Nae. Jag brukar ju inte vara på leksaksaffärer. :P Köper mina från eBay och då köper jag heller inte från Hasbro utan jag köper ju då originalen från Master Replicas.

Var däremot på Toy's'rus i Norrköping med lillkusinen för ett tag sedan och där fanns det inte. Annars kan du ju säkert fråga om dem kan beställa hem FX Lightsabers.
Du verkar veta en del så jag har lite frågor :P
Är det någon större skillnad på Hasbro och MR egentligen eller är det bara samlarvärdet?
Sen undrar jag om du vet någon bra återförsäljare i Sverige eftersom det är snuskdyrt med frakt när man beställer från USA. tack på förhand!

Obi Son
Wompråtta

Inlägg av Obi Son » 6 januari 2010 kl. 19:48

helpusobi1 skrev:
JediMasterRicke skrev:Nae. Jag brukar ju inte vara på leksaksaffärer. :P Köper mina från eBay och då köper jag heller inte från Hasbro utan jag köper ju då originalen från Master Replicas.

Du verkar veta en del så jag har lite frågor :P
Är det någon större skillnad på Hasbro och MR egentligen eller är det bara samlarvärdet?
Sen undrar jag om du vet någon bra återförsäljare i Sverige eftersom det är snuskdyrt med frakt när man beställer från USA. tack på förhand!
Nu är jag ingen expert på detta område men jag köpte ett Star Wars Episode I Force FX Lightsaber: Obi Wan Kenobi hos http://www.redfordfilms.com
De har haft billigaste frakt av alla jag hittat, ca 300 kr. ca 1100 gick allt på tot. Sen kanske det tillkommer tull och moms om man har otur, 200-300 till. Jag har letat efter svenska återförsäljare men hittar nada. Så kollade på ebay och olika hemsidor. Ebay har utbudet minskat på? men man kan göra klipp om man har tålamod kanske. Köp nu priserna ligger runt 900 och frakten runt 300 för sablarna.

helpusobi1
Wompråtta

Inlägg av helpusobi1 » 13 januari 2010 kl. 14:02

tack så mycket, det är synd att det inte finns nån återförsäljare i sverige. it breaks my heart :'(

men kan någon berätta för mig vad det är för skildnad på hasbros fx sablar och master replicas.
tack på förhand :)

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 13 januari 2010 kl. 16:04

I stort sett ingenting förutom förpackningen. Obi-Wans FX har jag däremot hört att det ska vara någon liten "osynlig" skillnad på.

Jag äger som sagt bara Master Replicas - de känns mer som samlar-objekt.

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Re: Force Fx Lightsaber!!!

Inlägg av Jedi_Visse » 30 maj 2012 kl. 04:56

Bild

Har haft det här några månader nu. Kände att det var dags.
Inte världens snyggaste egentligen, men kände att det passade mig.

Om jag hade fått välja hade jag bara velat ha en schysst replica av själva handtaget och inte klingan.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 16 juni 2013 kl. 19:12

Tjena!

Tänkte sälja mina Force FX Lightsabers. Så är det någon som vill köpa är han/hon välkommen att göra det!

http://www.tradera.com/star-wars-fx-lig ... _184846916

http://www.tradera.com/star-wars-fx-lig ... _184848097

:mrgreen:

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 april 2015 kl. 20:28

FX Ljussablarna var ju riktigt balla och snyggt gjorda. Minns att jag hade kontakt med någon medlem här på forumet om att köpa en för några år sedan, blev dock inget.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Skriv svar