Rebel Force Radio!

Diskutera alla Star Wars-produkter som inte redan har en avdelning (t.ex. leksaker, statyetter, pins).
Användarvisningsbild
Jimmie
Administratör
Kontakt:

Rebel Force Radio!

Inlägg av Jimmie » 19 januari 2013 kl. 21:09

Världens bästa Star Wars pod cast har fått ett ansiktslyft har har gått från "the force cast" till "RebelForce Radio"
I premiäravsnittet är det bla en rykande färsk intervju med Dave Filoni.

https://www.facebook.com/RebelForceRadio?ref=ts&fref=ts
http://shotglassdigital.com/rebelforceradio
http://traffic.libsyn.com/shotglassdigi ... eEp_Da.mp3
"-We´re doomed...
-Did you hear that? They made Jimmie admin, we will be destoryed for sure..

ingvig
Wompråtta

Re: Rebel Force Radio!

Inlägg av ingvig » 23 januari 2013 kl. 09:11

Coolt. Tack för tipset!

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 24 januari 2013 kl. 01:27

Jag lyssnade bara sporadiskt på ForceCast (mest Clone Wars Roundtable) så jag har antagligen missat något. Har det sagts varför Jason och Jimmy Mac lämnade och startade nytt?
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Jimmie
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Jimmie » 24 januari 2013 kl. 01:42

Som dom har sagt själva: självständighet.
"-We´re doomed...

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 30 januari 2013 kl. 15:06

Trodde du bara var lat när du skrev den korta förklaringen om självständighet, Jimmie. Men när jag härom dagen lyssnade igenom premiäravsnittet så var det ju precis den förklaringen de gav. :wink: Självständighet. Tycker dock att den var lite väl diffus. Jag menar, ett ord. De kunde ju ha varit lite mer ingående. Känns som om de inte riktigt vill säga varför de lämnade ForceCast.

Tycker det känns jävligt skumt att de valde att starta eget bara så där. Speciellt eftersom jag inte tycker att det var så stor skillnad mellan ForceCast och Rebel Force Radio (det behöver ju dock inte vara något negativt, snarare tvärtom). Möjligtvis med undantag för att vi slipper höra allt namedroppande/smygreklam för TheForce.Net, Rebelscum.com och Official Pix.

Nåja. Jag kommer iaf vara en flitig lyssnare av Rebel Force Radio. Inget går upp mot Jason och Jimmy. Riktigt roligt (och långt) samtal med Dave Filoni i första avsnittet. Man har lagt ribban högt.

Användarvisningsbild
Roblin72
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Roblin72 » 6 mars 2013 kl. 14:57

Ja verkligen en extremt välproducerad pod. Det verkar som det skar sig ordentligt mellan theForce.net och J & J så det blev tillslut bara att hoppa av och köra eget.

Användarvisningsbild
Jimmie
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Jimmie » 6 mars 2013 kl. 15:58

Undrar vad det var som hände egentligen.

Jag har lyssnat på ett par avsnitt av nya "forcecast" nu sedan dom börjat igen... inte alls lika proffsigt och kul att lyssna på som på J&J
"-We´re doomed...

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 13 april 2013 kl. 13:28

Har precis lyssnat på nya ForceCast för första gången sedan Jason och Jimmy slutade. Håller med dig Jimmie, det är inte alls lika roligt utan dem.

Det finns ingen kemi mellan de två nya programledarna. Erik Blythe fungerar väl ganska bra. Men jag vet inte riktigt vad det är. Jag klarar bara inte av att lyssna på Eric Geller. Speciellt inte nu när han fått en sådan stor roll. Det blir alldeles för seriöst för min smak. Känns som om han alltid går in i en diskussion med utgångspunkten att han har rätt och alla andra har fel. Utan någon möjlighet att rubba sina åsikter det minsta. Det lockar mig inte det minsta. Det blir nog att jag ger upp på ForceCast helt och hållet i fortsättningen. Tyvärr.

Nåja. Ska inte gnälla. Det finns ju alltid Rebel Force Radio att lyssna på. Det är ju i princip som ForceCast var tidigare. Det är för övrigt farlig att lyssna på Jason och Jimmy när man åker tåg eller buss. Vet inte hur många gånger folk har tittat konstigt på mig när jag har suttit och skrattat för mig själv. :D

BTW så har det blivit lite förvirrande när namnet är så pass likt den svenska podcasten RebellRadion (som startade en bra bit innan Rebel Force Radio).

Användarvisningsbild
Jimmie
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Jimmie » 13 april 2013 kl. 13:59

Tycker precis som du! Forcecast har jag slutat helt att lyssna på.
Det är inte roligt helt enkelt. Dom tar sitt nörderi på för stort allvar.
"-We´re doomed...

Skriv svar