Alla Kenners figurer

Diskutera alla Star Wars-produkter som inte redan har en avdelning (t.ex. leksaker, statyetter, pins).
Kumlas Vader
Wompråtta

Alla Kenners figurer

Inlägg av Kumlas Vader » 5 januari 2015 kl. 15:33

Tänkte be om hjälp här, jag har rotat fram min härliga gamla SW samling från barndomen på vinden, Falcon och alla andra skepp bla.

Men jag har även insett att jag har varje Star Wars gubbe från Kenners 80-tals samling, jag har inte rört dessa grejerna sedan barndomen och jag visste inte om storleken på samlingen. Det är alltså även The Last 17 inräknade...
Samt Jawa i vinyl kappa som jag fattat det som har en del värde, det är inte ngn kappa som är gjort av Ben-Kenobis kappa som jag läst mig till är vanligt i förfalskningsvärlden, utan dessa e ju original från när jag var liten på 80-talet.

Min fråga är, e det ngn som vet om man kan sätta ett värde på hela samlingen av figurer? En del vapen saknas med merparten finns och givetvis e dom också original.

Användarvisningsbild
Darth Lars
Droid

Re: Alla Kenners figurer

Inlägg av Darth Lars » 5 januari 2015 kl. 19:16

Jag kan inte mycket alls om det, men för ett årtionde sedan så knappade jag in mina gamla figurer i Wedge Collection Engine på Rebelscum.com och kollade vad den spottade ut.

Jag vet inte om eller hur prisnivåerna i den uppdateras, men enligt prislistan där (klicka på Original) skulle en lös vinyl cape Jawa gå på $490 USD, men jag antar att det är endast om den är i bra skick.

Det finns graderingar av skick på figurer och kort, och en figur i orginalförpackning är ofta mer värd, etc. Det finns nog en del att läsa på Rebelscum.com och i deras forum.
I Sverige har funnits samlastarwars.se, men jag vet inte om de är igång längre.
When your face is a prune, action goes BOOM!

Skriv svar